حمله کنندگان ، ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (عليهم السلام) قرار داشت را از جا در آورده و بردند.
 
 
شیعه آنلاین:در هشتم شوال سال 1344 هجری قمری یعنی حدود 87 سال پیش، پس از اشغال مکه مکرمه، وهابيون به سرکردگي "عبدالعزيز بن سعود" بنیانگذار عربستان سعودی روی به مدينه آوردند و پس از محاصره و جنگ با مدافعان شهر، سرانجام آن را اشغال نموده، مأمورين عثماني را بيرون کردند و به تخريب قبور ائمه بقيع و غیره  پرداختند.

حمله کنندگان ، ضریح فولادی ائمه بقیع را که در اصفهان ساخته شده بود و روی قبور حضرات معصومین امام مجتبی، امام سجاد، امام باقر و امام صادق (عليهم السلام) قرار داشت را از جا در آورده و بردند. اما اين اولين حمله آنان به مدينه نبود. آنان در سال 1221 هجری نيز يک بار ديگر به مدينه هجوم برده، پس از يک سال و نيم محاصره توانسته بودند آن شهر را تصرف کنند و پس از تصرف اقدام به غارت اشيای گرانبهای حرم پيامبر (ص) و تخريب و غارت قبرستان بقيع نمودند.

از زمان تخریب قبور بقیع تا به امروز،  شیعیان و پیروان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) همواره انتظار لحظه ای را کشیده اند که تسلط رژیم منحرف آل سعود بر سرزمین حجاز پایان یابد تا بتوان قبرستان بقیع و قبور ائمه را بازسازی کرد. اگر بخواهیم خوش بینانه به این مسأله نگاه کنیم باید آرزوی زمانی را داشته باشیم که میان تصمیم گیرندگان در عربستان و بزرگان شیعه در جهان توافقی صورت گیرد تا به موجب آن آل سعود با ساخت و بازسازی قبرستان بقیع موافقت کند.

بدون شک وظیفه انجام این گونه مذاکرات بر عهده چهره های سرشناس دینی کشورمان و چهره های شیعی جهان است. از نمونه این چهره های سرشناس کشورمان می توان به حجة الإسلام شیخ "محمدعلی تسخیری" دبیرکل مجمع جهانی تقريب مذاهب اسلامی اشاره کرد.

بررسی پرونده فعالیت و یا تلاش حجة الإسلام تسخیری برای بازسازی قبرستان بقیع نشان می دهد که وی نه تنها گام مفید و مثبتی در این زمینه برنداشته، بلکه عامل اصلی پلمپ شدن بارگاه أبولؤلؤ در شهر کاشان شد.

در مورد ماجرای پلمپ شدن بارگاه أبولؤلؤ یک منبع آگاه به خبرنگار شیعه آنلاین، گفت: حدود سه سال پیش که به همراه شیخ "محمدعلی تسخیری" برای شرکت در یک کنفرانس اسلامی به کشور قطر سفر کرده بودیم، در راهروی محل برگزاری کنفرانس ناگهان شیخ "یوسف قرضاوی" چهره سرشناس اهل سنت جهان عرب جلوی ما سبز شد و با خشم، ناراحت و لحنی تمسخر آمیز خطاب به شیخ "تسخیری" گفت: شما فقط دم از تقریب مذاهب می زنید، اما گامی مؤثر و واقعی برای این مسأله بر نمی داریم.

این منبع آگاه به نقل از قرضاوی ادامه داد "اگر می خواهید یک گام واقعی بردارید، باید در مرحله اول قبر أبولؤلؤ را خراب کنید". آقای تسخیری از قرضاوی چند دقیقه وقت خواست تا نظر خود در این مورد را اعلام کند. حدود یک ربع بعد پیش قرضاوی رفت و گفت "ما موافقیم، قبر أبولؤلؤ را پلمپ می کنیم". چند روز بعد هم بارگاه أبولؤلؤ در کاشان پلمپ شد.

گفتنی است؛ بدون شک موافقت شیخ "محمدعلی تسخیری" با پلمپ قبر أبولؤلؤ با هدف و نیت خاصی انجام گرفت، اما بهتر بود که وی از خود کیاست نشان می داد و با رفتاری دیپلماتیک در ازای اعلام موافقت جمهوری اسلامی ایران با پلمپ قبر أبولؤلؤ، از قرضاوی درخواست می کرد که گامی مؤثر برای بازسازی قبرستان بقیع بردارد.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:shia-online.ir
 
 
مطالب داغ زیر ذره بین:
شیخ حسین انصاریان: عملكرد بد هم لباس های ما مردم را دین‌گریز كرده است
در خانه‌های مجردی چه می‌گذرد؟
روایتی جدید از چگونگی شهردار شدن احمدی​نژاد
توهین امیر قطر به ایرانیان؛ آیا پاسخ در خور داده شد؟ + تصاویر
تلاش برای تولید انبوه عروسک های گوشتی در ام القرای اسلامی! + عکس