هر چند که در سایت ثبت‌نام آمده است که اسامی بانک‌های ثبت‌نام کننده با توجه به بودجه و تعداد متقاضیان در صف در حال تغییر می‌باشد، ولی...

تابناک:بنابر این گزارش، در هفته‌های اخیر تسهیلات ازدواج در مضیقه قرار گرفته است. حالا دیگر در مقابل جستجوی نام بانکهایی که در استانهای مختلف تسهیلات ازدواج را پرداخت می‌کنند عبارت زیر، زیاد مشاهده می‌شود: «هيچ موردي يافت نشد».


 
در حالی که بانک مرکزی مدعی شده است که بانکهاي دولتي به غير از بانک هاي توسعه صادرات ايران و صنعت ومعدن این تسهیلات را پرداخت می‌کنند بررسی ما در صبح امروز چهارشنبه با مراجعه به سایت ثبت نام به نشانی ve.cbi.ir نشان می‌دهد که از بین بانکهای دولتی که لینک آنها در صفحه ثبت‌نام موجود است، بانکهای سپه و ملی در هیچ استانی وام ازدواج را به متقاضیان نمی‌پردازند، و بانک قرض الحسنه مهر نیز تنها در استان خراسان شمالی کار خود را انجام می‌دهد.


نکته جالب آن که در 9 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان جنوبی، خوزستان، سمنان، کردستان، کرمان، کرمانشاه و همدان، هیچ بانکی ثبت نام را انجام نمی‌دهد. در آذربایجان غربی، لرستان و مازندران فقط پست بانک و در زنجان، گلستان و یزد فقط بانک رفاه کارگران  و در چهارمحال و بختیاری فقط بانک ملت و در اصفهان فقط بانک مسکن از متقاضیان ثبت‌نام انجام می‌دهند.

بانک‌های ثبت‌نام کننده در سایر استان‌ها هم به صورت زیر است:
البرز:  بانک مسکن، بانک تجارت
ایلام: بانک رفاه کارگران، بانک تجارت، بانک صادرات
بوشهر: بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی
تهران: بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک تجارت، بانک صادرات، پست بانک ایران
خراسان رضوی: بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک تجارت، بانک صادرات
خراسان شمالی: بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک قرض الحسنه مهر
سیستان و بلوچستان: بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک تجارت، بانک صادرات، پست بانک ایران
فارس: بانک رفاه کارگران، بانک تجارت، بانک صادرات، پست بانک ایران
قزوین: بانک کشاورزی، پست بانک ایران
قم: بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی
کهگیلویه و بویراحمد: بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی
گیلان: بانک رفاه کارگران، بانک کشاورزی
مرکزی: بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، پست بانک ایران
هرمزگان: بانک مسکن، بانک کشاورزی، بانک صادرات، پست بانک ایران

هر چند که در سایت ثبت‌نام آمده است که اسامی بانک‌های ثبت‌نام کننده با توجه به بودجه و تعداد متقاضیان در صف در حال تغییر می‌باشد، ولی مثلا برای استان کرمان طی حداقل دو هفته گذشته امکان ثبت‌نام وجود نداشته است.

علی‌رغم این که بانک مرکزی مدعی شده است که کسانی که ثبت‌نام می‌کنند باید ظرف مـدت 3 الي 4 روز جهت اطلاع از وضعيت ثبت نام خـود و هـمچنين نام شـعبه مربوطه جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج به سایت مراجعه کنند، در مواردی با گذشت بیش از ده روز هم، شعبه فرد متقاضی تعیین نشده است.
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:tabnak.ir