تخریب چهره های رقیبی که طی سال های اخیر انجام گرفته در تاریخ دو دهه اخیر کشورمان بی سابقه است...

فردا نیوز:«جمع زیادی از افرادی که ادعای حضور در جبهه دوم خرداد را دارند بخش اصلی حیات خود را مدیون شخصیت آقای هاشمی هستند اما به محض اینکه ایشان در مقابل زیاده خواهی ها و انحرافات قطعی این مجموعه ایستاد و در انتخابات مجلس ششم به تحمیلات استبدادی آنان تن نداد و تسلیم خواسته های غیر منطقی بعضی از این مدعیان مردمسالاری نشد، لشکر تخریب و ماشین تبلیغاتی آنها هجوم خود را آغاز کرد»

این سخنان نه از آن یک چهره کارگزاران سازندگی و اصلاح طلب بلکه از آن کسی است که طی 6 سال گذشته همواره خود را قطب مقابل آقای هاشمی رفسنجانی مطرح می کرده است. آقای احمدی نژاد در مهرماه سال 1379  در خصوص  تخریب جریان  دوم خرداد علیه هاشمی  این سخنان را ایراد کرده است و این نوع موضع گیری را  باعث تاسف و عبرت انگیز خوانده است.

وی در فراز دیگری از گفتگوی خود با روزنامه رسالت در آن روزها  در دفاع از هاشمی رفسنجانی گفته است: « تخریب چهره های رقیبی که طی سال های اخیر انجام گرفته در تاریخ دو دهه اخیر کشورمان بی سابقه است. بطور مثال برخورد جناح دولتی در انتخابات مجلس ششم با آقای هاشمی رفسنجانی هم تاسف بار است و هم در عین حال عبرت انگیز است و نکته ای نیست که به سادگی امکان توجیه داشته باشد.
جمع زیادی از افرادی که ادعای  حضور در جبهه دوم خرداد را دارند بخش اصلی حیات خود را مدیون شخصیت آقای هاشمی هستند اما به محض اینکه ایشان در مقابل زیاده خواهی ها و انحرافات قطعی این مجموعه ایستاد و در انتخابات مجلس ششم به تحمیلات استبدادی آنان تن نداد و تسلیم خواسته های غیر منطقی بعضی از این مدعیان مردمسالاری نشد، لشکر تخریب و ماشین تبلیغاتی آنها هجوم خود را آغاز کرد و شخصیتی را که تا چند ماه قبل از او به عنوان امیر کبیر دوران سازندگی یاد می کردند و حتی مصمم بودند با تغییر قانون اساسی دوره مدیریت ایشان را تمدید کنند، با ناجوانمردانه ترین و پیچیده ترین شیوه های تبلیغاتی مورد هجوم قرار دادند...» ( 28 مهر 1379 روزنامه رسالت)

بدیهی است که تخریب غیر اخلاقی آقای هاشمی در انتخابات مجلس ششم از هر حیث مذموم و غیر اخلاقی بوده است ،اما نکته مهم در این باب این است که آیا آقای رییس جمهور در آن  روزها اعتقاد قلبی خود را در خصوص مذموم بودن «تخریب» بیان کرده است؟اگر چنین است چگونه این روزها در خصوص منتقدین دولت سایت ها و جراید منتسب دولت چنین تخریب گسترده ای را به راه انداخته اند؟

از دیگر سوال مهم این است که آقای هاشمی 1379 چه تفاوتی با آقای هاشمی 1390 دارد که موضع گیری ایشان چنین متفاوت است؟آیا آقای رییس جمهور در خصوص آیت الله هاشمی همان نظر سال سال 79 را دارند و اگر غیر از این است چرا این نظر تغییر کرده است؟ مگر آقای هاشمی از سال 79  با سال 90 تفاوت دارند؟

بدیهی است که آیت الله هاشمی 90 با منش خود در سال 79  هیچ تفاوتی نکرده اند و همانی هستند که در آن سالها بوده اند. در همان سالها اصولگرایان حقیقی منتقد ایشان بودند و در این سالها هم منتقد ایشان هستند و در این نقادی هیچ گاه به ورطه تندروی و اتهام زنی نیافتاده و صراحتا شیوه غلط مدیریت ایشان و منش ناپسندی که در دوران ریاست جمهوری ایشان باب شد و تا بحال ادامه پیدا کرده است را نقد کرده اند .

در آن روزگار اما «نفع سیاسی» برای گروهی دفاع از آقای هاشمی بود و این روزها هجمه به وی . اینچنین است که می توان میان مواضع اصولگرایانه و حقیقی با مواضع مقطعی  و صرفا سیاسی تفاوت قائل شد و به ورطه دو قطبی های کاذب سقوط نکرد...
 
 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fardanews.com