نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو با عمل نکردن به تعهداتش در زمینه عدم استفاده از مازوت و تولید آلودگی ناشی از آن در نیروگاه شازند تخلف کرده است.

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: نیروگاه با استفاده از سوخت مازوت یکی از مراکز مهم تولید آلودگی شهر اراک و روستاهای اطراف و حتی شهر شازند است که سلامت مردم را جدا به خطر انداخته است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه در این نیروگاه امکان استفاده از سوخت گاز وجود دارد، اما به دلیل نزدیکی به پالایشگاه به راحتی از سوخت مازوت تولیدی پالایشگاه استفاده می‌کند، چراکه قیمت آن نسبت به گاز ارزان‌تر است و پالایشگاه نیز مدعی است زمانی که مازوت تولید می‌شود باید در جایی به مصرف برسد و در این مسئله منافع اقتصادی مطرح است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده به منظور نصب فیلتر در نیروگاه بیان داشت: متاسفانه مسئولان علیرغم وعده‌های داده شده مبنی بر نصب فیلتر به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده‌اند، همچنین وزارت نیرو ضمن تخلف در این زمینه، مسائل زیست محیطی را رعایت نکرده است.

رجایی گفت: اخیرا پیگیری‌های فراوانی به همراه نماینده مردم شازند داشتیم که امیدواریم شاهد رفع آلودگی در این واحد باشیم.

وی با اشاره به اینکه با تمام تلاش‌های صورت گرفته وزارت نیرو و نیروگاه شازند توجه به سلامت مردم نکرده و زیر بار مصرف گاز به جای سوخت مازوت نرفتند، گفت: به زودی مصرف مازوت در طرح توسعه پالایشگاه بالا خواهد رفت و دیگر مازوتی نخواهد ماند که به نیروگاه بدهند و نیروگاه مجبور است که گاز مصرف کند و ما این اجبار را به فال نیک می‌گیریم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس توافقات صورت گرفته با وزارتخانه‌های نفت و نیرو، این نیروگاه در فصول بهار و تابستان به هیچ وجه مجاز به استفاده از سوخت فسیلی نیست، افزود: مسئولان نیروگاه امکان استفاده از گاز را دارند اما به خاطر صرفه اقتصادی از مازوت که به شدت باعث آلودگی هوا می‌شود استفاده می‌کنند و منافع خود را بر سلامت مردم ترجیح می‌دهند.

رجایی اظهار داشت: متاسفانه استفاده از گاز در کشور محدویت‌های خاصی دارد و نمی‌تواند همه صنایع را به اندازه کافی و در همه زمان‌ها تامین کند، ولی در تابستان چون مصرف گاز خانوار پایین است نیروگاه می‌تواند از گاز استفاده کند، اما این کار را هم در تابستان به طور کامل انجام نداد و این یکی از تخلفاتی است که  علی‌رغم مصوبات جلسات و پیگری‌های مکرر نمایندگان استان، مسئولان این نیروگاه انجام داده‌اند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: farsnews.com

مطالب داغ سایر بخش ها:
مقایسه پراید ایران و کره/ عکس
آملی لاریجانی این‌بار علنی به احمدی نژاد پاسخ داد
درخواست‌ دانش‌آموز سانحه‌ دیده از وزیر
خاندان و اطرافیان قذافی کجا هستند؟/ عکس
دلار 600 تومان ارزان شد