یک روزنامه بحرینی افشا کرد که عراق در جنگنده‌هایی که در این اواخر از آمریکا خریداری کرده، دستگاه‌های ثبت اطلاعات ساخت رژیم صهیونیستی کشف کرده است.

یک روزنامه بحرینی افشا کرد که عراق در جنگنده‌هایی که در این اواخر از آمریکا خریداری کرده، دستگاه‌های ثبت اطلاعات ساخت رژیم صهیونیستی کشف کرده است.

روزنامه اخبار الخلیج چاپ بحرین در شماره امروز خود نوشت: افسران خلبان ارتش عراق اظهار کرده‌اند که فرماندهی نیروی هوایی عراق نامه‌ای به شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» سازنده هواپیماهای اف 16 نوشته و از این شرکت درباره وجود دستگاه‌های جاسوسی ثبت اطلاعات ساخت اسرائیل در این هواپیماها سوال کرده است.

در نامه نیروی هوایی عراق آمده است که جنگنده‌های آمریکایی اف 16 موجود در نیروی هوایی مصر، ترکیه، عمان و عراق حاوی دستگاه‌های ثبت اطلاعات ساخت اسرائیل است.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی در این ارتباط اعلام کرد که علت فاش شدن این مسئله قرارداد این نوع هواپیماهاست که دولت عراق به ریاست «نوری المالکی» اخیرا از آمریکا خریداری کرده است، به طوریکه نیروی هوایی عراق وجود دستگاهی از نوع (TEAC) ویژه ثبت اطلاعات تولید شرکت (RADA) صنایع هوایی اسرائیل را هنگام پرواز هواپیما کشف کرده است.

این منابع گفتند: این شرکت آمریکایی درباره نامه نیروی هوایی عراق اظهار نظر نکرده، زیرا در صورت پاسخ مثبت دادن به تعویض دستگاه ثبت اطلاعات ساخت اسرائیل با نوع آمریکایی آن، هزینه‌های زیادی برای آن به همراه خواهد داشت و به همین علت ترجیح داده در قبال این موضوع سکوت اختیار کند و نامه عراق را نادیده گرفت.

این منابع احتمال دادند، سفر نخست وزیر عراق به مسکو برای امضای قرارداد تسلیحاتی با روسیه به علت فریب در قرارداد تسلیحات آمریکایی و تعلل واشنگتن در تکمیل این قرارداد و همچنین تمایل آمریکا به ضعیف نگهداشتن ارتش عراق و عدم تجهیز آن به سلاح‌های پیشرفته باشد تا خطری برای موجودیت اسرائیل به وجود نیاورد.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: ana.ir

مطالب داغ سایر بخش ها:
آیا قیمت ارز و خودرو کاهش می‌یابد؟
داوود اوغلو: هرگز با دولت سوریه مذاکره نمی‌کنیم
اوباما در نیویورک وضعیت «فاجعه بزرگ» اعلام کرد
راننده خودرو پس از برخورد با عابر پیاده از صحنه حادثه گریخت!
فقر مزمن آمریکا شناسی در ایران