جایگزین چاوز
او به همراه همسرش که از شیفتگان چاوز است سفرهای متوالی به هند داشت تا به نصیحت های "ساثیا سای بابا" یکی از روحانیون هندی گوش دهد.


"نیکلاس" سال ها پیش در خیابان های شنی کارآکاس پایتخت ونزوئلا راننده اتوبوس بود اما امروز مرد مورد اعتماد چاوز است و جانشین آینده او خواهد بود.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، او "نیکولاس مادورو" معاون 50 ساله، قد بلند و چهارشانه هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلاست.

کسی که از دل رانندگی اتوبوس، وارد فعالیت های صنفی شد تا پس از ارتقای مسؤولیت های سندیکایی، وارد پارلمان شود و سمت های رئیس پارلمان، وزیر خارجه و معاون رئیس جمهور را در کارنامه خود ثبت کند.

چاوز چند روز پیش هنگام سفر به کوبا برای ازسرگیری درمان سرطان، مادورو را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. این تصمیم چاوز برای این کشور نفتخیر، ناگهانی بود.

چاوز گفت که تا زمان بازگشت از کوبا، مسؤولیت های ریاست جمهوری ونزوئلا بر عهده معاونش خواهد بود. چاوز از هوادارانش نیز خواست در صورت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام، به نیکلاس رای بدهند.

بسیاری معتقدند چاوز به زودی به دلیل بیماری سرطان با مرگ روبه رو می شود یا مجبور به کناره گیری از سمت ریاست جمهوری خواهد شد.

جانشین چاوز کیست؟

نیکولاس یک فعال سوسیالیست بود که در ادامه فعالیت های صنفی - سیاسی به پارلمان راه یافت. در سال های بعد به ریاست پارلمان رسید و بعد از آن به عنوان وزیر خارجه و سپس با حفظ سمت به عنوان معاون رئیس جمهور معرفی شد.

او عملا به عنوان معاون رئیس جمهور در مدیریت کابینه نقش داشت و به عزل و نصب وزیران می پرداخت تا جایی که چاوز درباره او گفت:" نگاه کنید نیکولاس راننده اتوبوس به کجا می رود."

آنهایی که نیکولاس را می شناسند می گویند او شخصی راحت و پرمحبت است. در مناسبت های اجتماعی شرکت می کند و ساندویچ سبک می خورد. او همچنین به مسائل معنوی نیز توجه دارد و به همراه همسرش که از شیفتگان چاوز است سفرهای متوالی به هند داشت تا به نصیحت های "ساثیا سای بابا" یکی از روحانیون هندی گوش دهد.

چاوز در دهه 80 میلادی با نیکلاس آشنا شد زمانی که گروهی مخفی از افسران نظامی مخالف را رهبری می کرد.

ولادیمیر فیلیگاس دوست نیکلاس و معاون سابق وزارت خارجه ونزولا که به دلیل اختلاف نظر، از کابینه جدا شد درباره معرفی نیکلاس به عنوان رئیس جمهور بعدی می گوید: او رهبری، دارای اعتماد در میان مردم است. رهبری که از سندیکا می آید و دارای تاریخ دیپلماتیک است. تصمیم چاوز برای معرفی او به عنوان جانشینش باعث می شود افرادی که نگران بودند فرد نظامی جایگزین چاوز شود آرام خواهند شد.

نیکلاس روز دوشنبه گذشته در حالی که تلاش می کرد از سرازیرشدن اشک هایش جلوگیری کند در سخنرانی عمومی گفت: چاوز ملتی را در کنار خود دارد. او، ما را دارد و همیشه ما را در رویارویی خود در کنارش خواهد دید تا از پیروزی به پیروزی دیگر منتقل شویم. حتی پس از مرگ چاوز هم به او وفادار می مانیم.

البته نیکلاس به مانند چاوز از همان ارتباط با طبقه فقیر یا کاریزمای او برخوردار نیست. پیش بینی می شود برخلاف تاکید های مکرر چاوز به "وحدت" نیروهای سیاسی هوادارش، نیکلاس نتواند همه آنها را در یک مجموعه در کنار خود داشته باشد.

نیکلاس تحصیلات بالاتری از دبیرستان ندارد. فعالیت های سیاسی اش را با کار به عنوان راننده اتوبوس و فعالیت های صنفی و مخفی در سندیکای مترو کاراکاس در دهه های 70 و 80 میلادی آغاز کرد.

او در فعالیت ها برای آزادی هوگو چاوز از زندان مشارکت داشت و در ستاد انتخاباتی چاوز در سال 1998 به عنوان هماهنگ کننده سیاسی منطقه ای فعالیت کرد.


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: asriran.com


مطالب داغ سایر بخش ها:
آمریکا مخالفان سوری را به رسمیت شناخت
عمل جراحی چاوز "کاملا موفیت آمیز" بود
مرگ زن 63 ساله و 2 کودک در آوار ساختمان
احتمال دو برابر شدن هزینه سفر به عمره
فرستادگان آژانس فردا به تهران می آیند