رابطه الهام
الهام در جایگاه سخنگویی دولت البته گاهی اوقات به دلیل ناهماهنگی با منابع اصلی سخن، دچار اشتباه و خطا می‌شود. وی در دولت نهم اخبار مرتبط با عزل مصطفی پورمحمدی وزیر كشور را كه مورد سؤال برخی اصحاب رسانه بود، دروغ سیزده خواند و حال آنكه قبل از این اظهارنظر وی دستور عزل به وزیر كشور اعلام شده بود!


 یكی از مهم‌ترین پست‌های دولتی كه در ارتباط با سایر بخش‌های دولت است، جایگاه سخنگویی آن است كه در حال حاضر به غلامحسین الهام سپرده شده است.
 
وی البته در كنار این پست، به تازگی سمت‌های دیگری را هم كسب كرده از جمله «نمایندگی رئیس‌جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما» و «معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور».  
 
وی در دولت نهم نیز احتمالاً به دلیل شایستگی‌های فراوان كه از خود نشان داده بود، همواره چندین پست را در كنار هم داشت كه گاه از این بابت دولت و شخص الهام مورد انتقاد قرار می‌گرفتند، اما شایستگی به سبك الهام و شایسته‌سالاری به تعریف احمدی‌نژاد چگونه است كه یك شخص توانایی فعالیت در چند پست كاملاً غیرمرتبط را پیدا می‌كند؟! آیا شخصی مانند الهام برای كار كردن در این پست‌های متفاوت وقت كم نمی‌آورد؟ البته با نگاهی به آثار فعالیت این شخص متوجه می‌شویم كه وی یحتمل وقت اضافه هم می‌آورد!  
 
در یك نمونه به طور مثال اگر بنگریم می‌بینیم كه وی در جایگاه سخنگویی دولت وقتی با اصحاب رسانه مواجه می‌شود، در پاسخ به سؤالات آنها می‌گوید: «به نظر می‌رسد اگر شایعات نباشد برخی رسانه‌ها باید كار خود را تعطیل كنند» البته كاملاً مشخص است كه مقصود الهام از برخی رسانه‌ها تمامی رسانه‌هاست، زیرا او كه در دولت پست‌های فراوانی برعهده دارد و در اصل تغییر كه به قول خودش بنیاد عالم بر اساس آن است، استثنا به حساب می‌آید، شاید یكی از دلایلش این باشد كه الهام به شدت از افكار و بیانات رئیس خود الهام می‌گیرد.  
 
آنچنانكه اظهارنظر وی درخصوص رسانه‌ها هم برداشتی آزاد از مواضع احمدی‌نژاد در دیدار با فوتبالیست‌ها بود كه گفت: «من اگر فوتبالیست بودم به هیچ عنوان به صحبت رسانه‌ها توجه نمی‌كردم، نه روزنامه می‌خواندم و نه تلویزیون نگاه می‌كردم و خیلی راحت كار خودم را انجام می‌دادم. چند نفر بیكار نشسته‌اند و به ما می‌گویند چه كاری انجام بده و چه كاری انجام نده، آنها فكر می‌كنند اگر به ما مسئله‌ای را نگویند، اتفاق‌ خاصی می‌افتد. خیلی از مطالب ارزشی ندارد اما برخی‌ها می‌خواهند به ما خط بدهند كه اینطوری كار كنید. »  
 
الهام در جایگاه سخنگویی دولت البته گاهی اوقات به دلیل ناهماهنگی با منابع اصلی سخن، دچار اشتباه و خطا می‌شود. وی در دولت نهم اخبار مرتبط با عزل مصطفی پورمحمدی وزیر كشور را كه مورد سؤال برخی اصحاب رسانه بود، دروغ سیزده خواند و حال آنكه قبل از این اظهارنظر وی دستور عزل به وزیر كشور اعلام شده بود! در خصوص عزل وزیر بهداشت نیز كه اخیراً شاهد بودیم، الهام در اظهار نظری آن را رد كرده بود و حال آنكه شاهد بودیم آنچه خبرنگاران خبر داشتند از سخن آقای سخنگو به واقعیت نزدیك‌تر بود! با این وضعیت باید پرسید اگر به خیال آقای سخنگو واقعیاتی كه از سوی ایشان به شایعات تعبیر می‌شود و به همین خاطر در سخنان ایشان در جایگاه سخنگویی دولت نمی‌گنجد یا رد می‌شود، اما چند روز بعد درست همان می‌شود كه اصحاب رسانه می‌گفتند، پس بر چه اساسی ایشان پست سخنگویی را پذیرفته‌اند؟! آیا برای فلسفه‌بافی در حضور خبرنگاران كه علت تغییر وزیر بهداشت را بر اساس اصل تغییر و حركت كه بنیاد عالم است، توجیه كنند؟ لااقل ایشان اگر واقعاً شایسته فعالیت در چند پست ناهمگون هستند، همچون مهندس نیكزاد، بهتر نیست كه در قبال هر كدام از فعالیت‌های خود، تعریفی از واقعیات و شایعات و سخن راست و غیرراست در ذهن خود داشته باشند تا در ذهن برخی اینگونه القا نشود كه با وجود غلامحسین الهام اگر خیال پردازی و ناراست گویی نباشد، جایگاه سخنگویی دولت تعطیل می‌شود!


گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: fardanews.com


مطالب داغ سایر بخشها:
۲۰۶ همچنان گران می شود/تازه ترین قیمت خودروهای داخلی
زمین لرزه بم را تکان داد
تاثیر آلودگی هوا بر سردردهای میگرنی
راننده اتوبوسی که بزودی رییس جمهور می‌شود
انتقام‌گیری دختر ۱۹ ساله از پسر مورد علاقه‌