سازمان عفو بین الملل از نهادهای مجری قانون و پلیس آمریکا خواسته تا استفاده از شوکر را که از سال ۲۰۰۱ تا کنون به مرگ دست کم ۵۰۰ نفر در این کشور منجر شده است، کاهش دهد.

جام نیوز: «دنیل مادزلی» دختر 20 ساله آمریکایی که توسط یک افسر پلیس بزرگراه در ایالت فلوریدا با شوک الکتریکی هدف قرار گرفته بود به کما رفته است.
پزشک این دختر جوان اعلام کرده «مادزلی» به دلیل شدت حمله، دچار مرگ مغزی شده و احتمالا دیگر به هوش نمی‌آید.
تصاویری که توسط دوربین ماشین پلیس ضبط شده نشان می‌دهد افسر پلیس از فاصله یک متری و در حالی که دستان دختر جوان با دستبند بسته شده بود، اقدام به استفاده از شوک الکتریکی می‌کند.
در این تصاویر مشخص است که دختر جوان لحظاتی پیش از بی‌هوش شدن با صدای گرفته گفت که قادر نیست از جای خود بلند شود.
مقامات پلیس فلوریدای آمریکا برای توجیه این اقدام تنها اعلام کردند که دختر قصد فرار از دست پلیس را داشته در حالی که به اظهار کارشناسان، پلیس می‌توانست بدون استفاده از شوک الکتریکی و در حالی که دست‌های دختر بسته بود، وی را دستگیر کند.
این در حالی است که سازمان عفو بین الملل از نهادهای مجری قانون و پلیس آمریکا خواسته تا استفاده از شوکر را که از سال 2001 تا کنون به مرگ دست کم 500 نفر در این کشور منجر شده است، کاهش دهد.
این درخواست عفو بین‌الملل یک روز پس از فوت پانصدمین نفر بر اثر استفاده پلیس از باتون برقی درایالت آلاباما مطرح شد.
به گزارش پرس تی وی، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای اعلام کرد:« از سال 2001 دست کم 500 نفر بر اثر استفاده از شوکر در حین دستگیری و یا در زندان کشته شده‌اند.»



گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:jamnews.ir
 

مطالب داغ حوادث:
دزدی از كيف پليس+عکس
جوان عاشق، مادر و خواهرش را كشت
تجاوز مرد سوئیسی به ۱۱۴ معلول+ تصویر
اعتراف دو اسید پاش: برادرمان مُرد، به زن و دخترش اسید پاشیدیم !
قصاص پدر شوهر اسيدپاش