تش نشانان با رسیدن در کوتاهترین زمان ممکن به محل آتش سوزیها و دیگر حوادثی که در ۲۴ ساعت گذشته در کلانشهر تهران رخ داد، ۵۵ شهروند را نجات دادند ولی حوادث ۱۱ کشته و زخمی همراه داشت.

مهر:کلانشهر تهران در ۲۴ ساعت گذشته شاهد ۵۳ آتش سوزی از جمله آتش سوزی هفت واحد مسکونی، ۶ دستگاه وسیله نقلیه و ۳ واحد تجاری بود که با تلاش همه جانبه آتش نشانان همه آنها خاموش و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری شد.

در این مدت همچنین ۹۶ حادثه گوناگون دیگر از جمله ۱۲ حادثه گرفتار شدن افراد در اماکن مختلف، ۱۰ حادثه آسانسور، ۹ حادثه رانندگی، ۸ مورد گیر کردن حلقه انگشتری در انگشت دست، ۵ حادثه نشت آب در منازل، ۴ حادثه نشت گاز و رخ داد که در جریان آتش سوزی ها و دیگر حوادث این مدت یک نفر جان خود را از دست داد و ۱۰ نفر آسیب دیدند.

آتش سوزی در یک عکاسی

بر اساس این گزارش، همچنین امروز با تلاش همه جانبه آتش نشانان شعله های آتش در لابراتوار عکاسی مجتمع تجاری اداری بوستان مهار و خاموش شد. در این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۵۵ و۹۴ و خودروی دستگاه تنفسی و نردبان ۳۲ متری را به صورت همزمان به محل حادثه در میدان پونک اعزام کرد.

مهدی داوری معاون عملیات منطقه چهار درباره این حادثه گفت: با توجه به دود گرفتگی شدید قسمت جنوبی طبقه دوم مجتمع و پیچیدگی ساختار این مرکز خرید، دسترسی سریع به کانون آتش سوزی را با مشکل مواجه کرد.

وی افزود: با توجه به تردد شهروندان در این مجتمع و نفوذ دود شدید در راهروها آتش نشانان بیدرنگ با استفاده از دستگاه تنفسی، تجهیزات و پروژکتورهای مخصوص دود به منظور ایجاد روشنایی تعداد بی شماری از شهروندان را از راهروهای دود گرفته خارج کردند.

معاون عملیات منطقه چهار خاطرنشان کرد: آتش نشانان در مدت زمان کوتاهی موفق شدند با مهار شعله های آتش آرامش را به ساکنین این مجتمع تجاری بازگرداندند.

واژگونی اتوبوس در بزرگراه شهید چمران

همچنین ستاد فرماندهی آتش‌نشانی با دریافت خبر وقوع یک حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۱۰ را به محل حادثه در شرق به غرب بزرگراه جلال ال احمد نرسیده به بزرگراه چمران زیر پل گیشا اعزام کرد. لیرضا رسایی فرمانده آتش نشانان در مورد چگونگی وقوع این حادثه گفت: یک دستگاه اتوبوس در حین دور زدن از زیر پل از قسمت سقف و مخازن های CNG که برروی سقف قرار داشت با پل برخورد کرده و باعث واژگون شدن اتوبوس شده بود.

وی افزود: در این برخورد یکی از مخازن گاز دچار پارگی و نشت شدید گاز شده بود که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات مورد نیاز از نشت گاز جلوگیری کرده وبا استفاده از جرثقیل و خودروی کشنده، اتوبوس را به حالت اولیه درآورده وبه پارکینگ انتقال دادند.

در این حادثه دو خانم ۲۵ساله دچار آسیب دیدگی شده بودند که تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل شدند.


 
گردآوری:گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com
 
 
 
مطالب داغ سایر بخشها:
فرود اجباری هواپيما به دلیل وجود «مار» در كابين!
نامه لاریجانی به رهبر انقلاب درباره گام دوم هدفمندی
تولد نوزاد حاصل از جنین فریز شده پس از ۱۱ سال + تصویر
مردی برای ازدواج با یک زن مطلقه، همسر باردارش را کشت !
احمدی نژاد با چهره ای متفاوت/عکس