مرد متاهلی كه برای پنهان نگه داشتن رابطه پنهانی خود دختر جوانی را به قتل رسانده بود حكم قصاص خود را دریافت كرد.

 

 این پرونده از چهار‌سال قبل با پیدا شدن جنازه دختری 22‌ساله به نام ساناز به جریان افتاد. جسد این دختر در خودرواش كه كنار خیابانی در شیراز پارك بود، پیدا شد و ماموران بعد از انجام بررسی‌های اولیه هیچ نشانه‌ای از جراحت یا آثار دیگری كه بر وقوع درگیری دلالت داشته باشد، نیافتند اما به دلیل مشكوك بودن مرگ ساناز پیكر او را به پزشكی قانونی تحویل دادند.

چندی بعد متخصصان این سازمان اعلام كردند دختر جوان به علت مصرف بیش از حد داروی قلب جان باخته است. ماموران در ادامه سراغ خانواده ساناز رفتند و با پرس‌وجو از آنها مطمئن شدند این دختر هیچ بیماری قلبی نداشت و دارو نیز مصرف نمی‌كرد.

بنابراین دو احتمال وقوع قتل و خودكشی مطرح شد. از آنجا كه ساناز ظاهرا ناراحتی یا افسردگی نداشت و روز حادثه نیز به والدین خود اعلام كرده بود برای انجام كاری مهم از خانه خارج می‌شود فرضیه خودكشی مردود تشخیص داده شد و كارآگاهان ویژه مبارزه با قتل در ادامه با بررسی زندگی خصوصی مقتول پی بردند او با مردی به نام یاسر در ارتباط بود و قبلا آن دو تصمیم داشتند با هم ازدواج كنند اما به تازگی بروز اختلافاتی سبب شده بود ساناز از نشستن پای سفره عقد منصرف شود.
 
تجسس‌های پلیس درباره یاسر فاش كرد او با اینكه مردی متاهل است بعد از آشنایی با ساناز خودش را مجرد معرفی كرده و این دختر را فریب داده اما سرانجام دستش رو شده بود. افشای این جزییات باعث شد مرد متاهل بازداشت شود.
 
او كه ابتدا منكر قتل بود بعد از تناقض‌گویی و داستان‌سرایی‌های متعدد بالاخره به كشتن دختر مورد علاقه‌اش اقرار كرد و گفت: «من به ساناز علاقه داشتم و می‌خواستم با او ازدواج كنم اما وی وقتی فهمید دروغ گفته‌ام و متاهل هستم دیگر حاضر نشد به رابطه‌اش با من ادامه دهد. خیلی او را دوست داشتم و به هیچ قیمتی نمی‌خواستم وی را از دست بدهم به همین سبب سعی كردم با خواهش و التماس او را راضی به ادامه رابطه كنم. وقتی به هدفم نرسیدم از در تهدید وارد شدم اما این ترفند هم فایده‌ای نداشت و ساناز گفت اگر باز هم مزاحمش شوم همه چیز را به همسرم خواهد گفت. اگر او این كار را می‌كرد زندگی‌ام از هم می‌پاشید برای همین نقشه قتل ساناز را طراحی كردم.»
 
متهم به قتل ادامه داد: «روز حادثه به این بهانه كه می‌خواهم برای آخرین‌بار با وی صحبت كنم قرار ملاقات گذاشتم. از قبل مقدار زیادی داروی قلب خریده و در نوشابه حل كرده بودم آن را به خورد ساناز دادم و وقتی او از حال رفت فرار كردم.»
 
بازپرس جنایی بعد از تكمیل تحقیقات پرونده را در اختیار قضات دادگاه كیفری استان فارس قرار داد. در جلسه رسیدگی به اتهام یاسر، ابتدا نماینده دادستان جزییات ماجرا را تشریح كرد و سپس اولیای دم مقتول اعلام كردند خواستار قصاص متهم هستند در ادامه مرد جوان با ایستادن در جایگاه خودش را بیگناه معرفی كرد و گفت اعترافاتش در مرحله بازپرسی كذب است با این وجود هیات قضات بعد از شور با توجه به مدارك موجود وی را گناهكار شناختند و بر قصاص او حكم دادند.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: shafaf.ir


مطالب داغ سایر بخش ها:
ارزانترین محله های تهران از لحاظ اجاره
خطر! اینجا فیس بوک است، مواظب همسرانتان باشید!+عکس
پپسی و کوکاکولا نجس و حرام است!
سونامی ژاپن با موتورسیکلت به کانادا رسید! + عکس
گرانی ها را می بینید آقای رییس جمهور؟!