سرقت از پسرعمو و پسرخاله
در روز ششم تیر91 فردی با مراجعه به کلانتری 114 غیاثی به مأموران اعلام داشت...



در روز ششم تیر91 فردی با مراجعه به کلانتری 114 غیاثی به مأموران اعلام داشت: «روز پنجم تیر، به همراه اعضای خانواده و به قصد رفتن به منزل یکی از بستگان، از خانه بیرون آمده اما در زمان مراجعه به منزل متوجه سرقت طلا و جواهرات و همچنین مبلغ 4 میلیون و 700 هزار تومان وجه نقد داخل خانه شدیم ».

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 14 تهران ( دادسرای شهید محلاتی )، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

با ارجاع پرونده به پایگاه ششم پلیس آگاهی، کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت، ضمن بررسی صحنه سرقت به تحقیق از مالباخته و اعضای خانواده وی پرداختند؛ در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که با توجه به وجود حفاظ آهنی، درب ورودی آپارتمان به هیچ عنوان تخریب و یا باز نشده و سارق یا سارقین از محل دیگری ـ غیر از درب ورودی ـ وارد منزل شده اند که با توجه به «موقعیت ساختمانی منزل» و «عدم حضور مالباخته و یا یکی از اعضای خانواده در منزل»، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که سرقت می‌بایست توسط فرد یا افرادی انجام شده باشد که اطلاع دقیقی از عدم حضور مالباخته و خانوده وی و همچنین راه‌های ورود به منزل داشته‌اند .

با توجه به نتایج بدست آمده از محل سرقت، کارآگاهان به بررسی میدانی در خصوص شناسایی فرد یا افراد احتمالی سابقه دار و ... مرتبط با خانواده مالباخته پرداخته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که در همسایگی منزل مالباخته، دختری به هویت ستاره . ی ( 24 ساله ) به همراه مادرش سکونت دارد که دائما بر سر مسائل مالی با مادرش درگیر بوده و همین موضوع باعث نارضایتی و اعتراض همسایگان شده است .

کارآگاهان در ادامه تحقیقات اطلاع پیدا کردند که ستاره در زمان وقوع سرقت به تنهایی در منزل حضور داشته و این احتمال وجود دارد که وی اقدام به سرقت منزل مالباخته کرده باشد؛ در ادامه و با بهره گیری از شیوه‌های علمی ـ پلیسی، کارآگاهان به تحقیق از ستاره پرداخته و او در همان مراحل اولیه تحقیقات لب به اعتراف گشود و به کارآگاهان عنوان داشت که از طریق پنجره، وارد منزل شده و پس از سرقت وجه نقد و طلا و جواهرات داخل خانه ـ قبل از بازگشت مادرش و همچنین مالباخته به منزل ـ از همان مسیر پنجره خارج و طلاهای سرقت شده را در محدوده میدان خراسان فروخته است .

متهمه در ادامه اظهارات خود، علاوه بر اعتراف صریح به سرقت منزل همسایه، به دو فقره سرقت منزل دیگر و اینبار از منزل بستگان خود نیز اعتراف کرد .

با اعترافات صریح متهمه، کارآگاهان پایگاه ششم ضمن شناسایی محل‌های جدید سرقت در محدوده «شهرری» و «میدان رسالت»، با مراجعه به این محل‌ها اطلاع پیدا کردند که مالباختگان «پسرعمو» و «پسرخاله»‌های متهمه هستند که با وجود اطلاع از سرقت اموال خود توسط متهمه، صرفا به درخواست مادر متهمه و همچنین داشتن رابطه فامیلی طرح شکایت نکرده اند .

ستاره در خصوص سرقت منزل پسرعموی خود واقع در محدوده میدان رسالت، به کارآگاهان گفت: « در روز 26 اردیبهشت پس از تماس تلفنی با تلفن همراه پسرعمویم و اطمینان از حضور وی و همسرش در منزل، به منزل آنها مراجعه کردم؛ زنگ آیفون یکی از همسایگان را زده و خود را از بستگان آقای.... معرفی کردم؛ همسایه، درب مجتمع را برایم باز کرد و پس از ورود به داخل خانه ـ به شیوه کلید زنی ـ اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل خانه کرده و به سرعت از آنجا خارج شدم » .

پسرعموی متهمه نیز در خصوص نحوه شناسایی دختر عموی خود به عنوان سارق منزلش به کارآگاهان گفت: «در ساعت 22 روز 26 اردیبهشت بود که به همراه همسرم به منزل بازگشتیم و زمانیکه وارد خانه شدیم، در کمال تعجب متوجه به هم ریختگی اسباب و وسایل داخل خانه شدیم که در بررسی‌های بیشتر متوجه سرقت مبلغ 4 میلیون و 300 هزار تومان وجه نقد و همچنین طلا و جواهرات متعلق به همسرم ( جمعا به ارزش تقریبی 12 میلیون تومان ) شدیم؛ بلافاصله به درب منزل همسایگان خود مراجعه کردم که یکی از آنها عنوان داشت در حدود ساعت 16 خانم جوانی ضمن معرفی خود به عنوان بستگان من، از آنها خواسته تا درب مجتمع را برای او باز کند و همسایه نیز درب را برایش باز کرده اما خوشبختانه در زمان ورود به داخل حیات، چهره او را به وضوح از پشت پنجره مشاهده کرده بود؛ با توجه به اطلاعاتی که همسایه در اختیار من گذاشت و همچنین مشکوک شدن به تماس ستاره، بلافاصله عکس ستاره را از میان عکس‌های خانوادگی پیدا کرده و به همسایه نشان دادم و او نیز ستاره را مورد شناسایی قرار داد؛ با اطمینان از سرقت طلا و جواهرات توسط ستاره، به منزل مرحوم عمویم مراجعه و موضوع را با ستاره و مادرش در میان گذاشتم و ستاره نیز به سرقت طلا و جواهرات اعتراف کرد، اما مادر ستاره از من درخواست کرد تا شکایت نکنم و قول داد که در کمترین زمان طلا و جواهرات همسرم را پس خواهد داد و به همین دلیل تا به امروز از ستاره شکایت نکرده بودم» .

ستاره در ادامه اعترافات خود و در خصوص سرقت از منزل پسرخاله اش در منطقه شهر ری نیز به کارآگاهان گفت: «در روز 23 فروردین به منزل پسرخاله ام رفته بودم که پس از گذشت ساعتی، به بهانه سردرد شدید به داخل یکی از اتاق‌های استراحت خانه رفته؛ در حالیکه در داخل اتاق تنها بودم، به وارسی وسایل داخل کشوهای میز پرداخته و پس از پیدا کردن 5 سکه ربع طلا و تعدادی طلا و جواهرات داخل قفسه ی کشو، آنها را در کیف خود قرار داده و از اتاق خارج شدم ».

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر گفت: «در تحقیقات انجام شده از متهمه، وی در خصوص انگیزه خود از ارتکاب سرقت‌ها عنوان کرده که مدت نزدیک به 8 ماه است که قصد ازدواج داشته و این سرقت‌ها را به انگیزه تأمین هزینه خرید جهیزیه انجام داده اما در ادامه تحقیقات و برابر اظهارات مادر متهمه، هرگونه انگیزه و نیاز مالی به بهانه تأمین هزینه خرید جهیزیه، واقعیت ندارد » .

سرهنگ محمد اشراقی در ادامه این خبر با اشاره به دستگیری طلا و جواهرات مسروقه نیز گفت: « بنا بر اعترافات صریح متهمه وی پس از سرقت طلا و جواهرات، تمامی آنها را در مجموع به مبلغ 5 میلیون تومان و بسیار پائین تر از قیمت واقعی آنها، در محدوده میدان خراسان فروخته که با شناسایی خریدار اموال مسروقه، کارآگاهان در روز 15 مرداد اقدام به شناسایی و دستگیری خریدار اموال مسروقه کرده و در حال حاضر نیز تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی اموال مسورقه و بازپس آنها به مالباختگان در دستور کار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: mardomsalari.com




مطالب داغ سایر بخش ها:
زمان پیش فروش 4 هزار مسکن ارزان در تهران
تل‌آويو پاي امريكا را به سينا باز مي‌كند
قيمت گوشت تعديل مي‌شود
نیاز زلزله زدگان به چادر و غذا
شوهركشی با ضربات چاقو در شب عروسی