معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: مراکز مجازی همسریابی باید برای اخذ پروانه از وزارت ورزش و جوانان اقدام کنند و گرنه فعالیت آنها غیرمجاز تلقی می‌شود. البته پیش از این فرصت شش ماهه‌ای به آنها برای دریافت پروانه داده شده بود.

ایسنا:سید باقر پیشنمازی با اعلام اینکه از بهمن ماه امسال مرحله آزمایشی ثبت نام و پاسخگویی از داوطلبینی که قصد فعالیت درحوزه مجازی مشاوره و همسریابی دارند، آغاز خواهد شد، افزود: برای متقاضیان در صورت برخورداری از صلاحیت لازم پروانه فعالیت صادر می شود.
 
وی با اشاره به اینکه آیین نامه ایجاد مراکز رسمی و تخصصی ازدواج نهایی و مورد تصویب دولت قرار گرفته است، افزود: بزودی جزییات آن اطلاع رسانی می شود و هدف از ایجاد و راه اندازی مراکز مشاوره و ازدواج و همسریابی ایجاد فرصت‌های مناسب برای تسهیل در ازدواج آسان و آگاهانه بین جوانان است.
 
پیشنمازی با اشاره به اینکه این وزارتخانه بیشتر پیگیر ایجاد و راه اندازی مراکز حضوری مشاوره و همسیریابی است که محل استقرار آن برای مردم مشخص باشد، گفت: با تاسیس این مراکز، بخشی از فعالیت‌های آنها می تواند در قالب ارتباط مجازی و تلفنی دنبال شود.
 
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان همچنین از راه اندازی پورتال خانواده با نشاط به عنوان یکی از اقدامات حوزه فرهنگی این وزارتخانه در بخش جوانان خبر داد و گفت: این پورتال حاوی اطلاعات و مطالب ارزشمند برای زوج های جوان در راستای ایجاد فضایی با نشاط در محیط خانواده است.
 
وی در ادامه از طرح وزارت ورزش و جوانان برای حضور پررنگ مشاورین و مبلغین فرهنگی در ورزشگاه‌ها خبر داد و گفت: این طرح از فوتبال و استادیوم آزادی آغاز شده است و به مرور به سایر شهرهایی که در لیگ برتر دارای تیم هستند، توسعه پیدا می کند.
 
پیشنمازی هدف از حضور مشاورین فرهنگی در ورزشگاه‌ها را ترویج فرهنگ و اخلاق در بین تماشاگران که عمده آنها از قشر جوانان و نوجوان هستند، دانست و از برگزاری مسابقه‌های پیامکی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی مورد توجه که در محیط های ورزشی صورت می گیرد، یاد کرد.
 
وی توسعه امور فرهنگی و اخلاقی را در بین ورزشکاران اجتناب ناپذیر خواند و گفت: برای پیشبرد این مهم وزارت ورزش و جوانان به ارایه امور آموزشی در قالب دوره‌ها و همایش‌های مختلف برای مربیان که محور توسعه فرهنگی و تربیتی در ورزش به شمار می روند، اقدام کرده است.
 
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان همچنین از راه‌اندازی تشکل‌های قرآنی ورزشکاران خبر داد و گفت: این اقدام در راستای تقویت روح قرآن و معنویت در بین جامعه ورزش صورت می گیرد.
 
پیشنمازی در پایان ازهمکاری وزارت ورزش و جوانان با فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای معادل سازی واژه‌های خارجی ورزشی خبر داد و گفت: با توجه به این که کلمات و واژه‌های خارجی زیادی در ورزش وجود دارد، تلاش شده تا اصطلاحات فارسی معادل جایگزین آنها شود که بزودی معرفی خواهند شد.




گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع: isna.ir

مطالب داغ سایر بخشها:
سمند کوپه ایران خودرو + عکس
صنف طلافروشان زیر آب رفت
قوه قضائیه باید با احمدی‌نژاد برخورد کند
آیت الله سبحانی: آبروی اسلام به نظام جمهوری اسلامی بستگی دارد و حفظ نظام نیز به رضایت مردم است
تشکیل باند زنانه برای سرقت از طلافروشی ها (+عکس)