به دلیل نبود پزشک شیفت و کوتاهی پرستاران در زمان پخش مجموعه تلویزیونی فاصله ها بیمار پس از رفتن به کما جان خود را از دست داد.
 

به گزارش خبرگزاری مهر ، زن باردار 24 ساله مینابی که جمعه شب هفته گذشته به علت درد معده به تنها بیمارستان شهرستان میناب مراجعه کرده بود به دلیل نبود پزشک شیفت و کوتاهی پرستاران در زمان پخش مجموعه تلویزیونی فاصله ها پس از رفتن به کما ظهر پنجشنبه 21 مرداد جان خود را از دست داد.

فریده جعفری در پی احساس دردی شدید در معده به بیمارستانی در میناب مراجعه کرد و پرستاران در تماس تلفنی با پزشک شیفت که به گفته برادر و همراهان بیمار در منزل استراحت می کرد کسب تکلیف کردند و به دستور وی بدون معاینه و اطمینان از اینکه زمان وضع حمل وی رسیده است آمپول فشار جهت وضع حمل به بیمار تزریق شد.

براساس این اظهارات، پرستاران پس از تزریق آمپول بیمار را به حال خود رها کرده و در ایستگاه پرستاری مشغول دیدن سریال فاصله ها شدند تا در این فاصله بیمار برای زایمان آماده شود.

به گفته یکی از نزدیکان این زن، فریده جعفری به علت تشنج با صورت از تخت بیمارستان به زمین افتاد و با فریاد بیماران و همراهان بیمار پرستاران متوجه این اتفاق شده و از ترس خفه شدن جنین بچه را با دستگاه مکنده متولد می کنند که در این حین آسیب جدی به مادر وارد می شود.

در اثر این اقدام نوزاد سالم به دنیا می آید اما مادر به دلیل فشار زیاد بیهوش می شود. بیمار پس از سه روز بیهوشی در بیمارستان به اصرار بستگانش به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل می شود.

فرد مذکور پس از انتقال در بخش مراقبتهای ویژه بیمارستان شهید محمدی بستری می شود اما کلیه های وی از کار می افتد و پلاکت خونش هم پایین می آید و ظهر پنجشنبه 21 مرداد پس از گذشت یک هفته از وقوع حادثه دار فانی را وداع می گوید.

این اتفاق که در اثر بی توجهی کادر درمانی بیمارستان میناب اتفاق افتاد در حالی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست مطبوعاتی خود در روز سه شنبه همین هفته شاخص مرگ و میر مادران باردار در کشور را 21 در صد هزار تولد زنده عنوان کرد که این شاخص در استان 32 در صد هزار تولد زنده است.

یکساعت و نیم انتظار برای پیدا کردن کلید اتاق
برادر بیمار که به شدت از وضعیت درمانی و بهداشتی شهرستان میناب ناراضی بود بیان کرد: زمانی که خواهرم را به بیمارستان رساندیم حتی پرستاران اجازه حضور یک همراه را در کنار خواهرم ندادند و زمانی که خواهرم را به حال خود رها کرده بودند و مشغول دیدن سریال فاصله ها شدند به گفته یکی از بیماران هم اتاقی خواهرم به حالت تشنج از روی تخت به زمین افتاد و فریاد بیماران باعث شد تا پرستاران خود را به بیمار برسانند.

وی ادامه داد: پس از وضع حمل پرستاران گفتند حال مادر و فرزند خوب است اما ساعت 3 بامداد روز شنبه متوجه شدیم که وضعیت بیمار مساعد نیست و باید وی تحت عمل مجدد قرار گیرد اما متاسفانه دستگاه اکو در اتاقی بود که پرستاران کلید آن را نداشتند و پس از یک ساعت و نیم جستجو در نهایت با دریل قفل را شکستند و دستگاه را آماده کردند.

موسی جعفری که به شدت نسبت به وضعیت بهداشت و درمان شهرستان میناب گلایه داشت، گفت: امکانات و خدمات دهی در میناب زیر صفر است و حتی از امکانات موجود هم استفاده صحیحی نمی برند.

این در حالی است که دکتر دستجردی وزیر بهداشت در بازدیدی که سال گذشته از این بیمارستان به عمل آورد وضعیت این بیمارستان را مطلوب ارزیابی کرده بود. در حالی که بیماران از نوع خدمات دهی و امکانات موجود در این بیمارستان ناراضی بودند و حتی عنوان می کردند که سطلهای آشغال قبل از ورود وزیر گذاشته شده بود و تا قبل از آن نظافت در این بیمارستان فراموش شده بود.

خبرنگار مهر برای پیگیری این موضوع طی تماسی با اسدی مسئول روابط عمومی و حراست دانشگاه علوم پزشکی موفق به برقرارای ارتباط با وی نشد و در تماس با بهاری یکی از کارشناسان روابط عمومی دانشگاه، وی به نقل از خادمی، معاون درمان دانشگاه خبر فوت مادر باردار را تایید کرد و اطلاعات و جزئیات این اتفاق را منوط به گزارش بیمارستان اعلام کرد و قرار بر این شد که روز شنبه جزئیات این اتفاق از سوی معاونت درمان دانشگاه به طور کامل برای روشن شدن اذهان عمومی به خبرگزاری مهر ارائه شود.

 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:mehrnews.com