مجتمع تجاری علاء الدین تهران برای سومین بار در سال جاری به دلیل غیرایمن بودن فروشگاهها در آتش سوخت...


 
مجتمع تجاری علاء الدین تهران برای سومین بار در سال جاری به دلیل غیرایمن بودن فروشگاهها در آتش سوخت.

به گزارش مهر، بامداد یکشنبه مجتمع تجاری علاء الدین تهران آتش گرفت و آتش‌نشانان ایستگاههای یک، 46، 40 و 18 به محل حادثه در خیابان جمهوری، نبش خیابان حافظ اعزام شدند.

آتش‌سوزی از یکی فروشگاههای طبقه چهارم این مجتمع شروع شده و از طریق فضاهای زیر سقف که برای عبور سیستم تاسیساتی در نظر گرفته می‌شود به سرعت در حال گسترش و سرایت به دیگر فروشگاه‌ها بود.

همچنین آتش‌نشانان با بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و ایمنی و تلاش همه جانبه موفق شدند شعله‌های آتش را مهار و آتش‌سوزی را در کمتر از 30 دقیقه کاملا خاموش کنند.

در جریان فعالیت آتش‌نشانان برای جلوگیری از گسترش شعله‌های آتش و خاموش کردن آتش‌سوزی دو نفر از مسئولان منطقه یک و معاون فرمانده یکی از ایستگاهها دچار دود گرفتگی شدند و بر اثر برخورد اجسام سنگین به گردن آنها آسیب دیدند که بلافاصله به مرکز درمانی اعزام شدند.

فتح الله تیموری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد: ساختمان این مجتمع از نظر آتش‌سوزی و دیگر حوادث ناایمن بوده و از نظر کارشناسان ایمنی سازمان آتش‌نشانی این ساختمان سامانه‌های اعلام و خاموش کردن آتش‌سوزی ندارد و غیر ایمن است.

وی با اشاره به بروز سه آتش‌سوزی در این مرکز در سالهای اخیرافزود: با توجه به اینکه در این مجتمع تجاری فروشگاههای کوچک وجود دارد و انبوهی از لوازم جانبی گوشی تلفن همراه، رایانه و لوازم صوتی به صورت ناایمن در آنها انباشته شده است، بروز یک حادثه بسیار کوچک می‌تواند به فاجعه بزرگ با تلفات انسانی و خسارتهای مالی تبدیل شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: علاوه بر بحث چیدمان کالاها در فروشگاه‌های این مجتمع، نمای کاذب شیشه‌ای فروشگاه‌ها بر ناایمنی این ساختمان افزوده است.

وی در تشریح این مورد گفت: نمای کاذب موجب می‌شود هر گونه آتش به صورت افقی و عمودی گسترش یابد و باعث سرایت شعله‌های آتش به صورت ناگهانی شود.

تیموری گفت: در این حادثه، آتش‌سوزی در بخش میانی ساختمان رخ داده بود و چنانچه از فروشگاههای کناری مشرف به نمای کاذب رخ می‌داد آثار تخریبی آن به علت وجود نمای کاذب بیشتر می‌شد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه حدود 25 درصد از فروشگاههای طبقه چهارم این مجتمع تحت تاثیر دود، شعله و حرارت ناشی از این آتش‌سوزی قرار گرفته‌اند و کمتر از نیمی از آنها با زیانهای مالی جدی روبرو شده‌اند افزود: با تلاش و ایثارگری آتش‌نشانان از گسترش شعله‌های آتش به فروشگاههای طبقات دیگر این مجتمع جلوگیری و آتش‌سوزی خاموش شد. 
 
 
 
 
گردآوری: گروه خبر سیمرغ
www.seemorgh.com/news
منبع:fararu.com