سوتهای انتقادی آقای خاص را خیلی ناراحت کرده واو به جای آنکه دربرنابئو احساس حمایت و آرامش کند و هواداران را به عنوان پشتوانه تیمش مقابل حریفان ببیند، آنها را به عنوان دشمن می بیند.

گل: این طوربه نظر می رسد که شکست مقابل بارسلونا، برای هواداران رئال آنچنان دردناک بوده که آنها درجریان دیدار تیمشان مقابل اتلتیک بیلبائو وباوجودی که کهکشانی ها از میهمانشان جلو بودند، دردقایق پایانی بازی، دلخوری شان از مربی پرتغالی را ابراز کردند.


این اتفاق درحالی افتادکه رئال بعد از سالها،با اختلافی 5امتیازی وبااقتدار تمام صدرنشین لالیگاست ودرلیگ قهرمانان اروپا هم تابه اینجای کار موفق ترین تیم مرحله گروهی بوده.

دردقیقه 84بازی بابیلبائو بودکه بخش عمده ای ازهواداران برنابئوبه نشانه اعتراض به آقای خاص، نام مورینیو را صدا می کردند وبرایش سوت می زدند والبته تعدادی ازهواداران هم درحمایت از مورینیو فریادمی کشیدند.اما واکنش مربی پرتغالی به این سوتها چه بود؟

مورینیو:زیدان ورونالدو هم سوت شنیده اند

درپایان دیدار با اتلتیک، آقای خاص واکنشی طبیعی نسبت به رفتارهای انتقادی هواداران رئال داشت:«در این ورزشگاه برای زیدان هم سوت زده اند. رونالدو و کریس، دارندگان کفش طلا هم دراینجا سوتهای انتقادی شنیده اند.چرا پس برای من سوت نزنند؟ مشکلی ندارم. زیدان با فوتبالش پاسخ این سوتها را داد و رونالدو و کریستیانو هم همین طور. ممکن است روزی برسد که من بتوانم پاسخگو شوم و این افراد ناراحت خواهند شد. من به عنوان یک هوادار رئال به دنیا نیامده ام و یک مربی حرفه ای هستم که می خواهم از این باشگاه با کیفیتهایی که دارد دفاع کنم. من برای مربیگری رئال درخواست نداده ام و این پرس بود که با من تماس گرفت و ازمن خواست که هدایت تیمش برعهده بگیرم.رابطه فوق العاده ای هم با او و مدیران باشگاه دارم. من کار خودم را انجام می دهم و هیچ اتفاقی هم نمی افتد. در باشگاهی مثل چلسی، هرگز برای کسی سوت نزده اند.آنها برای رقیبان هم سوت نمی زنند.اگر درچلسی برای من سوت زده بودند، پذیرش این موضوع برای من سخت بود ولی در ورزشگاه تیمی که برای بزرگترین های فوتبال دنیا سوت می زنند، من چه می توانم بگویم.»

البته مورینیو می داند که این سوتها به خاطر شکست چندباره تیمش مقابل بارسا دربرنابئو بود ولی ازهواداران تیمش خواسته تابه ابعاد مثبت ماجرا هم نگاه کنند:«هیچ وقت با 5 امتیاز تفاوت صدرنشین نبوده ایم. در کوپا دل ری هم هنوز یک بازی دیگر پیش رو داریم و اگراز گردونه این رقابتها حذف شویم، تیمی که ما را حذف کرده،آلکورکن نیست،بلکه بارسلوناست و درلیگ قهرمانان اروپا هم تا به اینجا شکست نخورده ایم.»

تهدید به جدایی

طبق صحبتهای سیرو لوپس دربرنامه «پونتا پلوتا»، مورینیو خسته شده است وگویا آقای خاص تصمیم گرفته تادرپایان رقابتهای این فصل برنابئو راترک کند.

سیرو درجریان برنامه تلوزیونی اش تماس تلفنی ای را دریافت کردکه طی این تماس به او خبر داده شدکه مورینیو ازمخالفتهای رسانه هاخسته شده وتصمیمش راگرفته.نفوذ اخبار داخلی باشگاه به رسانه هم صبرمورینیو را به سرآورده و گویا آقای خاص تصمیمش را گرفته. مجری این برنامه مدعی بود  که این تماس از سوی یکی از نزدیکان مورینیو بوده.

دومین تهدید آقای خاص

البته این اولین باری نیست که مورینیو تصمیم به ترک رئال گرفته.درژآنویه سال گذشته و درجنگ آقای خاص باخورخه بالدانو،مدیرفنی وقت باشگاه مادریدی، مربی پرتغالی ازتصمیمش برای جدایی ازرئال گفته بود.تصمیمی که به کنار رفتن بالدانو ازپست مدیریتی اش منتهی شد. درآن زمان مورینیو ازاینکه درخواستش برای خرید یک مهاجم دربازار زمستانی عملی نشده بود عصبانی بود ودر نهایت خواسته او اجرا شد و آدبایور دربازار زمستانی به برنابئو آمد و بالدانو هم از سمتش برکنار شد.

 

زمزمه های جدایی

آقای خاص که همیشه با لباس رسمی رئال (بامارک آدیداس)درکنفرانسهای خبری حضورمی یافت دردو کنفرانس خبری اخیر با لباسی باطراحی پورشه ( که رقیب اصلی آئودی، یکی ازاسپانسرهای رئال است) به سالن آمد.ولی دردوباراخیر اوضاع به نحو دیگری بود.

موضع قبلی مورینیو درمورد هواداران

درسپتامبرسال 2010 بود که مورینیو در صحبتهایی گفته بود:« این هواداران تیم هستند که پول دستمزد من را می دهند ومن باید درمقابل انتقادات آنها ساکت باشم؛این انتقادات را بپذیرم و کارم را انجام دهم.» آقای خاص حتی تا هفته پیش درمقابل هواداران رئال موضع دیگری داشت:« من هواداران را درک می کنم ولی به حرف وخواسته آنها گوش نمی دهم.»

مورینیو هروقت می خواهد می رود

مورینیو هروقت دلش خواسته ،نیمکت مربیگری تیم را ترک کرده.این نکته ای است که همه از آن اطلاع دارند.اولین باری که مورینیو نیمکت تیمی را ترک کرد، بنفیکا بود.رئیس جدیدبنفیکا، تونی رابه عنوان مربی تیمش استخدام کرد و مورینیو زمانی که حس کرد که روی او حسابی باز نمی شود، از بنفیکا رفت وبعد از یک سال مربیگری در اونیائو لئیریا به پورتو رفت.

تاسال 2004 درپورتو ماندو بعداز قهرمانی با پورتو درلیگ قهرمانان اروپا خبر رفتنش را تائید کرد.آقای خاص به چلسی رفت وتا سال 2007 درچلسی بود.همه چیز خوب پیش می رفت تااینکه آبراموویچ، آورام گرانت را بعنوان یکی از مدیران چلسی استخدام کرد؛تصمیمی که مورینیو آن را نپسندید.جروبحث باتری همه چیز رابدتر کرد و درماه سپتامبر بود که مورینیو برکنارشد.از سال 2008 تا2010 آقای خاص دراینتر بود وطبق صحبتهای خود مورینیو، او درآنجا احساس احترام نمی کرد. آقای خاص بعد از افتخارآفرینی بااینتر ،این تیم رادراوج ترک کرد وبه مادرید آمد.

اودرتمام تیمهایی که درآنها کار کرده افتخارآفرینی کرده وبدون جام آن تیم را ترک نکرد. آقای خاص با رئال هم درجام حذفی به قهرمانی رسیده. آیا این اولین و آخرین جام رئال با مورینیو خواهد بود؟

دیدار با پرس

آقای خاص بعد از بازی رئال مقابل اتلتیک با فلورنتینو پرس دیدار و صحبت کرد روز دوشنبه هم با مدیران باشگاه دیدارکرد. این طور به نظرمی رسد که مورینیو دراین دیدار، از تصمیمش برای رفتن گفته و اعلام کرده که هراتفاقی که درطول فصل بیفتد،با اتمام رقابتهای این فصل، ازمادرید خواهد رفت.گویا سوتهای انتقادی آقای خاص را خیلی ناراحت کرده واو به جای آنکه دربرنابئو احساس حمایت و آرامش کند و هواداران را به عنوان پشتوانه تیمش مقابل حریفان ببیند، هواداران حاضر درورزشگاه را به عنوان دشمن می بیند.

یکی دیگر از دلایل عصبانیت مورینیو، ناکامی اش درمهار خبرچینی به رسانه هاست.او این موضوع را«خیانتی بزرگ» به تیمش می بیند و موضوعی است که تا به امروز نتوانسته جلوی آن را بگیرد.

مشکل دیگر مورینیو،رسانه ها هستند، انتقادات مداوم رسانه است.او درفوریه سال2011 از تیرانتقادی رسانه ها که به سمت او نشانه رفته بودانتقاد کرده بود:« گواردیولا درخانه اش (درسرزمین مادری اش) است. او درباغی است که درا« زاده شده.همه ،همه چیزرا می دانند وگواردیولا کاملا از حمایت رسانه های اسپانیایی برخورداراست.»

با تمام این دردسرها ودل نگرانی هامورینیو تیمش را برای دیدار «نوکمپ» آماده می کند وباید ببینیم که آقای خاص می تواند این فشارها را سبک کرده و تاپایان فصل با هواداران رئال، کجدار و مریز تا کند یا خیر


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:goal.com

مطالب داغ ورزشی:
کارلوس کروش: کریسمس مبارک رئیس کفاشیان!
پشت پرده مخالفت دنیزلی با حضور مهدوی کیا در پرسپولیس
عکس/جهانی شدن پرتاب بطری در فوتسال ایران
آمار حيرت انگيز اخراج مربيان ايرانی در نيم فصل اول
مصطفی دنیزلی در ترکیب گالاتاسرای ترکیه / عکس