احمدرضا عابدزاده از معدود ورزشکارانی است که خداحافظی باشکوهی از دنیای فوتبال داشت.

خبرآنلاین:احمدرضا عابدزاده گلر محبوب سال های نه چندان دور تیم ملی که مدتی است در کادر فنی تیم لس آنجلس بلوز آمریکا فعالیت می کند، این روزها سعی دارد تا هر چه بیشتر از حواشی دور باشد و زیاد مصاحبه نکند. او که در حال حاضر در تعطیلات پایان فصل لیگ دسته اول آمریکا به سر می برد به بهانه سالروز بازی خداحافظی اش با پیراهن پرسپولیس با خبرآنلاین صحبت کرد و حرف های جالبی هم به میان آورد.
*آقای عابدزاده در مورد بازی خداحافظی تان با پیراهن پرسپولیس که مقابل تیم بایرن مونیخ برگزار شد صحبت می کنید، چند روز پیشهم سالگرد آن دیدار بود و خاطره آن دوباره زنده شد...
بازی خاطره انگیزی بود که در پایان آن برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کردم، هم آن دیدار به تاریخ پیوست هم من.
*قبل از آن دیدار هم بسیار سرد شده بود و هم برف شدیدی باریده بود، همه انتظار داشتند بازی لغو شود اما حدود 50، 60 هزار هوادار به ورزشگاه آمد...
این مسئله برای من خیلی ارزشمند بود، خیلی ها فکر نمی کردند که تیم بایرن مونیخ به تهران بیاید اما باشگاه پرسپولیس این کار را به سرانجام رساند و در نهایت این تیم بدون هیچ مشکلی به کشور خود بازگشت.
*چرا در آن دیدار دقایقی کمی به میدان رفتی؟
به هر حال آن بازی دیداری سمبلیک و نمادین بود و من به هیچ وجه آمادگی نداشتم. آن زمان درد پایم هم بسیار شدید شده بود و علاوه بر آن وزنم به 105 کیلو رسیده بود، در حالی که الان 96 کیلو هستم.
*در یک صحنه از آن بازی الیور کان دروازه بان افسانه ای بایرن به سمت تو آمد و خوش و بشی با هم کردید، آن لحظه چه حسی داشتی؟
کان واقعا من را سورپرایز کرد، به هر حال او دروازه بان بسیار بزرگی است و بدون شک نامش در تاریخ فوتبال باقی می ماند. از آنجایی که ظاهر اولیور کان حالت خاصی داشت، خیلی ها فکر می کردند که او بسیار مغرور و خودخواه است اما وقتی مسئولین تیم بایرن به او گفتند که در این بازی یک بازیکن محبوب می خواهد از فوتبال خداحافظی کند بدون هیچ غروری هنگام تعویض به سمت من آمد که این برای من بسیار جالب و آموزنده بود. کان قصد داشت با این حرکت به من احترام بگذارد اما شخصیت و بزرگی خودش را نشان داد.
*فکر می کنی اگر مشکل پایت نبود، تا چند سالگی به فوتبال ادامه می دادی؟
مشکل پای من بسیار شدید بود و دائما استخوان اضافی در آن به وجود می آمد، من حتی بعد از پایان دوران فوتبالم ناچار به جراحی شدم. جالب اینجاست که من 50 روز پیش از جام جهانی 98 هم پایم را جراحی کردم و خیلی ها اعتقاد داشتند که من به آن بازی ها نمی رسم اما انگیزه ای که داشتم تمریناتم را روی همان تخت بیمارستان شروع کردم تا آمادگی ام را به دست آورم ، به نظرم اگر این داستان ها را بنویسم کتابی جالب خواهد شد. شاید اگر مشکلل پایم نبود تا 42 سالگی به بازی ادامه می دادم.
*وضعیتی که در تیم لس آنجلس بلوز داری چطور است؟ آیا راضی هستی؟
فعلا که فصل به پایان رسیده و در تعطیلات به سر می برم. من علاوه بر بازیکنان اصلی با زیر 16 ساله ها و آکادمی این تیم هم کار می کنم و همچنین 7، 8 شاگرد گلری خصوصی هم دارم.
*قصد آمدن به ایران را نداری؟
بیایم ایران چه کار کنم؟!
*به هر حال تو احمدرضا عابدزاده هستی...
عابدزاده باشم! از همان لحظه ای که پایم را به ایران بگذارم همه چیز شروع می شود، اول می پرسند چقدر دلار با خودت آوردی و بعد هم نوبت حاشیه سازی می رسد، فلانی آن مصاحبه را کرده، فلانی آن کار را کرده و همه منتظرند تا یک تنش آغاز شود. متاسفانه در فوتبال ایران فقط حرف دیده می شود نه عمل. در فوتبال ایران اگر دروغ بگویی آدم خوبی هستی و اگر راست بگویی سرت کلاه رفته و نمی گذارند کار کنی، اگر باند داشته باشی و آدم دور و اطرافت باشت کارت پیش خواهد رفت. در فوتبال ایران جایی برای احمدرضا عابدزاده نیست. من اینجا آرامش دارم و به فکر آینده خودم و خانواده ام هستم.
*اما تو محبوبیت خاصی در کشورت داری...
مردم لطف زیادی به من دارند و من این را با هیچ چیز عوض نمی کنم.
*پرسپولیس این روز ها خوب نتیجه می گیرد و به نظر می رسد که به روز های اوج خود بازگشته...
بله، خدا را شکر که همه هواداران خوشحالند. حتی پرسپولیسی هایی که اینجا هستند هم تا نیمه شب بیدار می مانند و بازی های تیم محبوبشان را با علاقه زیادی دنبال می کنند که این نشان می دهد همه هواداران تا حدودی راضی هستند.
عملکرد یحیی گل محمدی را چطور دیدی؟
یحیی تا به اینجای کار که بسیار خوب کار کرده و امیدوارم که با همین روند ادامه دهد. الان زمان حمایت از تیم است نه زمان مشکل تراشی. پیشکسوتان باید بیایند و در کنار تیم باشند اما خیلی ها مانع موفقیت تیم می شوند.
مشکل ITC امیر عابدزاده هم که حل شد و دیگر می تواند برای پرسپولیس بازی کند...
فقط می گویم که این شروع کار امیر است و صحبت دیگری ندارم. از اول هم گفتم که در مورد کارهای امیر صحبتی نمی کنم. باور کنید در 4،5 ماه اخیر حتی تماسی هم با سردار رویانیان و یا اعضایی از کادر فنی راجع به امیر نداشتم چرا که این جور کارها را خیانت به او می دانم  و من به پسرم خیانت نمی کنم.
*چه نظری در مورد نیلسون داری؟ به نطر می رسد که کاملا در ترکیب پرسپولیس جا افتاده است...
نیلسون گلر خوب و با تجربه ای است.
*خیلی ها اعتقاد دارند که استیل و حالت بازی و همچنین بدنش به احمدرضا عابدزاده شباهت دارد...
خیلی ها به من هم این موضوع را گفته اند، در کل گلر خوبی است و اگر از تجربه اش استفاده کند تا 45 سالگی هم می تواند بازی کند.





گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir


مطالب داغ ورزشی:
پوستر روز-مسی و چهار توپ طلایش
اعتراض هواداران به كفش های قرمز بازيكن جديد استقلال/ عكس
مرا كسانی نيمكت نشين كردند كه گفتند قلعه نويی از حنيف می ترسد!
رابطه خصوصی شدن باشگاه پرطرفدار پرسپولیس با انتخابات ریاست جمهوری!