ستاره رئال مادرید با وجود نتایج ضعیف در این فصل لیگا از هواداران تیمش می خواهد که صبر بیشتری داشته باشند. او مورینیو را بهترین سرمربی حال حاضر جهان می‌داند.

ایسنا:کریستیانو رونالدو از جمله فوتبالیست‌هایی است که در سراسر دنیا هوادار دارد. او الان ستاره اول کهکشانی‌های مادرید است و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ مستطیل سبز به شمار می‌آید. ضربات آزاد، شوت‌ها و فرارهای سریع CR7 جزئی از میراث جهان فوتبال شده است.

 

او در سال‌های اخیر همواره جزو نامزدهای کسب توپ طلای فوتبال جهان بوده اما هر بار رقابت را به لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا واگذار کرده است.

 

سایت فیفا گفت‌وگوی اختصاصی را با این مهاجم پرتغالی انجام داده است که در زیر می‌آوریم.

 

** برای پنجمین بار نام شما در فهرست سه نفره نهایی بهترین بازیکن سال قرار گرفت چه احساسی دارید؟

 

احساس خوبی دارم. قرار گرفتن دوباره‌ام در فهرست سه نفره افتخار بزرگی برای من بود و احساس غرور می‌کنم. این نشان می‌دهد که به خوبی آمادگی خود را حفظ کرده‌ام. تنها می‌توانم بگویم که این موفقیت من را خوشحال می‌کند. تجربه‌ام نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است. هنوز بلند پروازی‌هایم وجود دارد. همان شخصیت سابق هستم.

 

** رئال مادرید فصل را متزلزل شروع کرد، این موضوع را قبول دارید؟

 

درست است. متاسفانه شروع بدی داشتیم. به خوبی می‌دانیم که با این اختلاف امتیازی کسب عنوان قهرمانی سخت است اما در فوتبال غیر ممکن وجود ندارد. برای قهرمانی تا آخر خواهیم جنگید و تلاش می‌کنیم تا در تمام بازی‌ها پیروز شویم. الان لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی را هم در پیش‌رو داریم. هنوز فرصت زیادی برای کسب جام‌ها و عنوان‌های قهرمانی وجود دارد. در طول دوران حرفه‌ای‌ام تلاش کرده‌ام تا روز به روز به اندوخته خود اضافه کنم و برای کسب عنوان‌های قهرمانی و بالا بردن سطح کیفی‌ام تلاش کنم. من فرد بلند پروازی هستم و همواره در پی پیروزی و موفقیت هستم تا پایان دوران فوتبالی‌ام این مسیر را دنبال خواهم کرد.

 

** نتایج ضعیف شما در فصل جاری لیگا باعث شده تا صدای اعتراض هواداران رئال به ژوزه مورینیو و بازیکنان به گوش رسد، این گونه نیست؟

 

این واکنش قابل قبول است. با این حال معتقدم که تماشاگران باید صبر بیشتری از خود نشان دهند. بدون شک مورینیو مصلحت تیم را می‌خواهد و برای موفقیت رئال از جان مایه خواهد گذاشت. این را ما که در کنارش هستیم به خوبی احساس می‌کنیم. با این حال باید به نظر تماشاگران احترام گذاشت. به نظرم مورینیو بهترین سرمربی حال حاضر فوتبال جهان است. از او تا پای مرگ حمایت خواهم کرد. مورینیو تجربه زیادی دارد و تقریبا همه جام‌ها را به دست آورده است.

 

** در فصل جاری اختلافات و دو دستگی‌ها میان هواداران رئال به خاطر شما به وجود آمده است، علت چه بوده است؟

 

نمی‌دانم. پاسخ قاطعی در این زمینه ندارم. مدت‌ها است که خود من هم این سوال را از خودم پرسیده‌ام. کسانی که به من نزدیک هستند می‌دانند که چه جور آدمی هستم. کسانی هم که من را نمی‌شناسند می‌توانند هر گونه که دوست دارند فکر و قضاوت کنند. برای کسانی که از من انتقاد می‌کنند احترام قائل هستم چرا که می‌دانم برداشت آن‌ها درست نیست. باید انسان بداند که با این مسائل چگونه برخورد کند چرا که انتقاد جزئی از فوتبال است و همه بازیکنان با آن سر و کار دارند.

 

** موضوع جدایی شما از رئال مادرید حاشیه‌های زیادی به دنبال داشته است. آیا این موضوع همچنان ادامه خواهد یافت؟

 

می‌خواهم تا پایان قراردادم در رئال بمانم. این موضوع کاملا برایم روشن است. با این حال نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

** به سوال‌های شخصی بپردازیم. دلایل موفقیت در فوتبال را چه می‌دانید؟

 

بر این باورم که انسان با استعدادی هستم. برای رسیدن به هدف‌هایم تلاش زیادی کرده‌ام. یک فرد برای پی بردن به نقاط ضعفش باید تواضع داشته باشد. در طول دوران ورزشی‌ام تلاش کرده‌ام تا همواره یاد بگیرم. برای رسیدن به موفقیت لحظه‌ای دست از تلاش برنخواهم داشت.

 

** چندی پیش شما پدر شدید. چه احساسی دارید؟

 

آن لحظه زیباترین لحظه زندگی‌ام بود. نمی‌توان چنین لحظه‌ای را به وصف کشید. پدر شدن احساس خوشبختی و افتخار به فرد می‌دهد.

 

* آیا می‌خواهید او هم مثل شما فوتبالیست شود؟

 

تصمیم با خود اوست. طبیعتا دوست دارم او فوتبالیست شود. برای نزدیک شدن پسرم به مستطیل سبز و چهره شدنش تلاش خواهم کرد. اما تصمیم نهایی با خود اوست. هر تصمیمی که بگیرد در کنارش خواهم بود.




گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب داغ ورزشی:
افراد مشهور طرفدار کدام تیم فوتبال هستند/تصاویر
ایمون زاید در کنار همسرش/ آقای گل تلفنی مجوز جدایی اش را گرفت+عکس
لیست گران قیمت‌ترین بازیکنان آسیا؛ ایران و یک دست اسلحه+تصاویر
زاید: امیدوارم با بازگشت به پرسپولیس دوباره مرد دربی‌ها شوم