سرمربی تیم ملی والیبال می‌گوید بزرگ‌ترین مشکل ایران، برگزاری مسابقات بین‌المللی است.

خبرآنلاین:خولیو ولاسكو در گفت‌وگویی كه با شبكه خبر انجام داد، در مورد وضعیت والیبال ایران صحبت كرد. او ابتدا مشكل ایران را برگزاری بازی‌های بین‌المللی دانست و گفت: «یك مشكلی كه در ایران داریم بازی‌های بین‌المللی است. فدراسیون تلاش كرد بازی‌های بین‌المللی داشته باشد. البته این موضوع در این دو سال بهتر خواهد شد چون در لیگ جهانی هستیم. ما سالن خوب داریم و می‌توانیم مسابقات خوبی برگزار كنیم. ایران بازیكنان زیادی هم دارد. باشگاه‌های زیادی دارد. بازیكنان زیادی دارد و افرادی هستند كه دارند خوب كار می‌كنند.»
او در پاسخ به این سوال كه «شایعه شده بود شخصی با شما تماس گرفته و گفته كه ایران برای كار كردن امن نیست» گفت: «كسی با من تماس نگرفته. من فقط با آدم‌هایی كه در ایران با آن‌ها كار كردم، ارتباط داشتم. من در كشوری زندگی كردم كه مشكلات شدیدتری نسبت به ایران دارد. آرژانتین خودش مشكلات زیادی دارد. من به حرف آدم‌هایی كه با آن‌ها كار كرده‌ام اطمینان كردم و قبول كردم كه در ایران مشكلی وجود ندارد. به همین دلیل تصمیم گرفتم به ایران برگردم. من آدم‌هایی را در سفارت آرژانتین و ایتالیا می‌شناسم كه آن‌ها هم با من هم عقیده هستند و می‌گویند ایران مشكلی ندارد.»
مجری برنامه از ولاسكو پرسید: «شما با كارلوس كروش به ایران آمدید اما نتیجه كار شما متفاوت است. والیبال ایران برای اولین بار به لیگ جهانی رفته اما تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی اما و اگر دارد. چه تفاوتی بین شما و كروش هست؟» ولاسكو در پاسخ به این سوال گفت: «اول باید بگویم كه فوتبال با بقیه ورزش‌ها متفاوت است. در والیبال مربی تیم ملی، بازیكنانش را نزدیك به 4-5 ماه در اختیار دارد اما در فوتبال بازیكنان خیلی كمتر در اختیار كادر فنی هستند و بعد باید برگردند به باشگاه‌هایشان. اگر زمان من هم كم بود نمی‌توانستم تحولی در والیبال ایران ایجاد كنم.»
ولاسكو در پاسخ به این سوال كه «آیا ممكن است به خاطر حضور شما، ارتباطات بین‌المللی والیبال ایران بیشتر شود؟» گفت: «لیگ جهانی می‌تواند فرصت خوبی باشد. در همه كشورها عقیده بسته‌ای نسبت به بقیه وجود دارد. خیلی از مردم در دنیا هستند كه در مورد ایران چیزی نمی‌دانند و از من می‌پرسند تو با تیم ملی ایران كار می‌كنی؟ قطعا ما ارتباطات بیشتری لازم داریم و وقتی كشورهای دیگر بیایند و ببینند كه همه چیز سر جایش است، می‌توانیم عملكرد بهتری هم داشته باشیم.»
سرمربی تیم ملی در مورد اینكه چرا در كادر فنی تیمش كمتر از ایرانی‌ها استفاده می‌كند گفت: «مربیانی كه با من كار می‌كردند شامل ماساژور، آنالیزور و یك مربی هستند. در تابستان گذشته 6 مربی ایرانی با من كار كردند. چیزی كه قرار است بگویم را اینجا می‌گویم. من یك سوال دارم. مربیان ایرانی می‌خواهند با من كار كنند یا می‌خواهند معروف شوند؟ اگر می‌خواهند روی نیمكت تیم ملی بنشینند كه در كادر تلویزیون باشند كه درست نیست. 6 مربی كه سال قبل با من كار كردند خیلی خوب بودند و خیلی خوب یاد گرفتند. سوال من این است كه ما چرا مربی ایرانی دوم نداریم؟ افرادی كه در تیم ملی كنار من كار می‌كنند ایرانی هستند اما فقط مربی دوم من یك خارجی است و من به او اعتقاد دارم و او را می‌شناسم. آیا در ایران مربی هست كه بتواند كاری كه سیچلو انجام می‌دهد را برای من انجام بدهد؟ یا اینكه مربیان ایرانی فقط می‌گویند من می‌خواهم مربی دوم شما باشم؟»
او در پایان صحبت‌هایش هم گفت: «فدراسیون هم می داند چیزی كه خیلی مشكل است و وجود دارد، بازی های دوستانه است. بقیه مسائل خوب است. البته راحت نیست. كار سختی داریم. ولی اگر قرار است فشاری بیاید به این مجموعه، بهتر است به من فشار بیاید. بازیكنان ایرانی باید بدانند اگر یك تیم را شكست دادیم قرار نیست همیشه آن‌ها را ببریم. ما باید یك مسیر پایدار داشته باشیم. تیم‌های حاضر در لیگ جهانی هم می‌دانند كه ما داریم می‌آییم. آن‌ها ما را می‌شناسند. ما داریم می‌آییم در لیگ جهانی و آماده‌ایم كه همه بازی‌ها را برای برنده شدن بازی كنیم. اگر هم نتوانیم ببریم، یاد می‌گیریم و می‌توانیم برای برد در آینده برنامه داشته باشیم. خوشحالم كه آلمان و صربستان می‌آیند به ایران. من ایرانی نیستم اما فرهنگ ایرانی‌ها فرهنگ بالایی است.»





گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:khabaronline.ir


مطالب داغ ورزشی:
تضمینی که علی پروین در نشست کمیته فنی داد: تیم را بدهید به من در لیگ سوم می شوم در حذفی قهرمان!
86 گل مسی چگونه زده شد/ تصاویر
انتشار فیلمی که بر ابهامات افزود + عکس
داستان زندگی تلخ مسی بغداد + فیلم