جام جهانی
اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران در آستانه رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل برنامه‌ای را ترتیب داده تا تعدادی هنرمند سینما و تلویزیون را به برزیل ببرد.
اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران چند سال است که تشکیل شده و آن طور که مسئولانش می‌گویند قصد دارد از حقوق باشگاه‌ها حمایت کند. عزیزالله محمدی و دوستانش در این اتحادیه خیلی وقت است که شعار حمایت سر می‌دهند؛ حمایت از باشگاه‌ها، حمایت از بازیکنان، حمایت از اهالی فوتبال و حالا حمایت از تیم ملی در جام جهانی 2014.

اتحادیه چندی پیش ستادی را تشکیل داد که از طریق آن بتواند از تیم ملی حمایت کند، اما این حمایت چگونه قرار است شکل بگیرد؟

تهیه گزارش و مصاحبه‌های کوتاه تصویری و صوتی با بزرگان فوتبال و پیشکسوتان درباره جام جهانی و لزوم حمایت از تیم ملی، یکی از کارهایی است که این ستاد انجام داده است، اما آیا این مساله کافی است؟

اتحادیه باشگاه‌های فوتبال در تازه‌ترین اقدام از این دست قصد دارد 50 بازیگر سینما و تلویزیون را با هزینه خود به برزیل بفرستد تا زیر نظر محمد حسین لطیفی یک فیلم تلویزیونی را تولید و روانه شبکه نمایش خانگی کند! در وهله اول باید از مسئولان اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران پرسید که بر چه اساسی می‌خواهد هزینه اعزام این 40 نفر را هر چند با حمایت یک اسپانسر به برزیل پرداخت کند. آن طور که معلوم است، اتحادیه به هنرمندان گفته که هزینه هر یک از آنها برای رفتن به برزیل حدود 37 میلیون تومان است که آن را اتحادیه به کمک این اسپانسر پرداخت می‌کند.

شاید گفته شود که هزینه این کار از طریق اسپانسر تامین می‌شود، ولی در شرایطی که اتحادیه و باشگاه‌ها با مشکلات مالی دست به گریبان هستند، آیا خرج کردن یک اسپانسر برای انجام چنین کاری عقلانی است؟

بر اساس رقم اعلام شده از سوی اتحادیه (37 میلیون تومان برای هر نفر) کل هزینه اعزام 40 هنرمند به برزیل یک میلیارد و 480 میلیون تومان است که البته در وضعیت کنونی فوتبال ایران رقم کمی نیست.

بحث دیگر به نحوه اعزام این افراد مربوط است. مگر قرار نیست که همه اعزام‌ها از طریق فدراسیون و با هماهنگی آن انجام شود؟ آن طور که گفته شده بود، فدراسیون بلیت‌های محدودی در اختیار دارد که برای چنین مواردی استفاده کند. آیا فدراسیون از بلیت‌هایی که قرار بوده به پیشکسوتان و مسئولان فوتبال داده شود، 40 قطعه را به اتحادیه سپرده است یا مساله‌ای دیگر در میان بوده است؟

مساله دیگری که قابل طرح است، ساخت فیلم از حضور هنرمندان در برزیل است. چندی پیش، نیکی کریمی به عنوان بازیگر قدیمی و کارگردان فعلی در تمرین تیم‌های فوتبال حاضر شد تا فیلم فوتبالی‌اش را بسازد، اما تجربه این کار نتیجه‌ چندان موفقی نداشت و تنها باعث شد که چند وقت جامعه فوتبال اسیر حواشی شود.

اکنون هم باید دید که محمد حسین لطیفی و دوستانش چه آشی برای تیم ملی پخته‌اند و قرار است محمد رضا گلزار، الناز شاکردوست، مهناز افشار و 37 بازیگر دیگر با حضور در برزیل چه کمکی به تیم ملی کنند.

در فاصله کمتر از دو ماه مانده به جام جهانی این نگرانی وجود دارد که "حامیان تیم ملی" در برزیل، آن طور که از شواهد و قراین پیداست نتوانند حمایت لازم و مفید را از تیم ملی انجام دهند و بدتر از آن، برای تیم مشکل و حاشیه نیز درست کنند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
آرزوی محمدرضا گلزار در نشست یار دوازدهم + تصاویر
تمجید AFC از قوچان‌نژاد
پاری‌سن‌ژرمن فاتح جام اتحادیه فرانسه شد
خداحافظی تونی با تراکتورسازی!
تساوی یاران بیت‌آشور برابر لس‌آنجلس گلکسی