نیمار
بررسی‌های محققان ژاپنی نشان داده است که حرکات پای نیمار به صورت اتوماتیک انجام می‌شوند و فعالیت مغزی او به هنگام حرکات بسیار کم است.
طبق گزارش متخصصان اعصاب ژاپنی، مغز "نیمار"، ستاره برزیلی به هنگام دریبل مدافعان حرفه‌ای کمتر از 10 درصد از مغز یک فوتبالیست آماتور فعالیت می‌کند. در واقع حرکات او طوری است که انگار بدنش به صورت اتوماتیک‌وار هدایت می‌شود. نتایج اسکن مغزی نیمار در فوریه امسال نشان داده است که به هنگام چرخش‌های پا و زانو مغز نیمار حداقل عملکرد را دارد.

"ایچی نایتو"، محقق ژاپنی در این زمینه گفت: ممکن است این مساله ژنتیکی باشد یا تمرین‌هایی که او انجام می‌دهد باعث شود که حرکاتش به صورت اتوماتیک انجام شوند.

نتایج این تحقیقات در مجله "سوئیسی" مرزهای علم اعصاب منتشر شد. پیش از این، تست‌های مهارت حرکتی بر روی نیمار 22 ساله و چند تن از ورزشکاران بارسلونا انجام شده بود. سه فوتبالیست درجه دو و دو شناگر حرفه‌ای اسپانیایی نیز همین تست‌ها را انجام دادند.

نایتو در مقاله خود با توجه به نتایج تست‌ها، عنوان کرد: شواهد علمی وجود دارد که نیمار در زمانی که حرکات پای خود را در بازی انجام می‌دهد از منابع عصبی مرتبط با حرکات پا به صورت محدودی استفاده می‌کند. این میزان استفاده کمتر از 10 درصد فعالیت مغزی یک فوتبالیست آماتور است.

از نایتو پرسیده شده است که آیا لیونل مسی و کریستیانو رونالدو نیز ممکن است همین نتایج تست مغزی را داشته باشند؟ نایتو در پاسخ گفت: ممکن است که مسی و رونالدو نیز با توجه به حرکات و تکنیک‌شان چنین نتایج تست مغزی داشته باشند. کم بودن فعالیت مغزی به این معنا است که بار فکری کمتری روی بازیکن است. بار فکری کمتر باعث می‌شود که بازیکن بتواند حرکات پیچیده انجام دهد. ما معتقدیم که فعالیت مغزی کمتر باعث توانایی بیشتر در انجام حرکات متنوع است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نیمار و پسرش + تصاویر
مسی و همسرش در جزایر ایتالیا + تصاویر
پیکه و شکیرا در تعطیلات + عکس
ظاهر عجیب فوتبالیست بد لباس + تصاویر
رقابت احمدی نژاد با فرهاد مجیدی + عکس