دوومیدانی
رییس IAAF از ایده برگزاری مسابقه 8 در 100 متر در المپیک نوجوانان ابراز رضایت کرد.
"لامین دیاک"، رییس فدراسیون بین‌المللی دوومیدانی (IAAF) روز گذشته از افتتاح مسابقه امدادی 8 در 100 متر در المپیک نوجوانان نانجینگ تقدیر کرد و آن را ایده ای خوب دانست. در این نوع مسابقه چهار مرد و چهار زن به صورت رندوم انتخاب می‌شوند. هر تیم باید حداقل یک ورزشکار از هر کدام از رشته‌های زیر داشته باشد: سرعت، دوی بامانع، دوی استقامت، پرش و پرتاب بیش از 500 ورزشکار در این مسابقه رقابت کردند.

تیم برنده از ورزشکاران زیر تشکیل شده بود:

ورزشکار پرتاب از آلمان، ورزشکار اسپرینت از استرالیا، دونده 1500 متر از کومور، ورزشکار 400 متر با مانع از تایلند، دونده 400 متر از ونزوئلا، ورزشکار پرش از روسیه، دونده 800 متر از انگلیس و دونده 200 متر از رومانی.

رکورد این گروه یک دقیقه‌ و 40 ثانیه و 20 صدم ثانیه بود.

دیاک در این باره گفت: بودن هدف اصلی این مسابقه نبود، همگروه شدن ورزشکاران از کشورهای مختلف با هم و ساختن یک تیم متحد باعث افزایش دوستی بین ملت‌ها می‌شود و من فکر می‌کنم این مساله بسیار مهم و خوب است.

یکی از ورزشکاران استرالیایی که در این مسابقه شرکت کرده و مدال نقره کسب کرده است، درباره تجربه خود گفت: من فکر نمی کردم در این مسابقه مدال بیاورم . بسیار مسابقه هیجان انگیزی بود. همه ورزشکاران به مقدار کافی انگلیسی بلد بودند که با هم ارتباط برقرار کنند. تجربه بسیار خوبی بود و من خوشحالم که چنین مسابقه‌ای برنامه‌ریزی شده بود. کار تیمی جالب‌تر از کار فردی است. من فکر می‌کنم اجرای این مسابقه راهی برای برقراری ارتباط اجتماعی با دیگران است.

فدراسیون‌های جهانی در رشته‌های مختلف ماده‌های جدید را در رده‌های پایه به شکل آزمایشی امتحان می‌کنند تا با بررسی نقاط ضعف و قوت درباره اضافه شدن آن در آینده تصمیم بگیرند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
المپیک نوجوانان: پایان کار ایران با 6 مدال
پسر بزرگ بکام در هالیوود + تصاویر
قبل و بعد از جراحی زیبایی فوتبالیست لیگ برتری + عکس
موفق ترین فوتبالیست در دنیای مد + تصاویر
تیپ عجیب دنی آلوز + عکس