پیام تبریک وزیر ورزش
دکتر گودرزی در پیامی قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان و رکورد شکنی حمید سوریان را تبریک گفت.
در این پیام آمده است: بار دیگر ورزشکاران کشورمان حماسه آفریدند و با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات جهانی ازبکستان، پرچم سه رنگ ایران اسلامی را به اهتزاز درآوردند.

حلاوت این قهرمانی که برای نخستین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران اتفاق افتاد با رکورد شکنی حمید سوریان و کسب ششمین مدال طلای جهانی وی دو چندان شد.

این موفقیت بزرگ و غرور آفرین را به جامعه ورزش و ملت عزیزمان تبریک می گویم و آرزو می کنم همواره شاهد موفقیت جوانان برومند کشورمان در عرصه های بین المللی باشیم.

شایان ذکر است، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب یک مدال طلای حمید سوریان در وزن 59 کیلوگرم، یک مدال نقره امید نوروزی در وزن 66 کیلوگرم و دو مدال برنز افشین بیابانگرد و قاسم رضایی در اوزان 71 و 98 کیلوگرم و کسب دو مقام هفتمی و هشتمی حبیب اله اخلاقی و بهنام مهدی زاده در اوزان 80 و 130 کیلوگرم و کسب 42 امتیاز برای اولین بار در تاریخ کشتی فرنگی ایران عنوان قهرمانی کشتی فرنگی جهان را از آن خود کرد.

همچنین این رقابت ها یک رکورد تاریخی دیگر را در پی داشت که حمید سوریان نابغه کشتی فرنگی ایران با کسب ششمین مدال طلای خود رکورد کسب مرغوبیت مدال را که پیش از این با 5 مدال طلا و یک مدال المپیک نزد عبداله موحد کشتی گیر آزادکار اسبق ایرانی بود را با 6 مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک از آن خود کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
قهرمانی کشتی فرنگی ایران
خالکوبی جدید دیوید بکام + تصاویر
ازدواج یک عروس و داماد در حاشیه والیبال ایران و لهستان + عکس
خبرسازترین زن در دنیای فوتبال + عکس
گران ترین ورزشکار زن ایرانی