بازی‌های آسیایی 2014
بازی‌های آسیایی 2014 بزرگترین مسابقه ورزشی آسیاست. این بازی‌ها در شهر اینچئون در کره جنوبی با 439 مسابقه از 36 رشته ورزشی برگزار می‌شود.
اینچئون بعد از سئول و بوسان سومین شهری است که میزبان بازی‌های آسیایی است.

اینچئون اصطلاحا به معنای "رود مهربان" است و نام رسمی این شهر INcheon metropolitan city است. این شهر در شمال غربی کره جنوبی واقع شده و 27 کیلومتر از سئول فاصله دارد. امروزه حدود 2.9 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند و سومین شهر پرجمعیت کره بعد از سئول و بوسان به شمار می‌رود.

اینچئون با کمک تجارت خارجی به یکی از مراکز صنعتی کره تبدیل شده است. در سال 2003 این شهر اولین منطقه آزاد کره شد و از آن به بعد کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ در این شهر احداث شدند. بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی تجاری در شهر اینچئون برگزار می‌شوند.

اینچئون یکی از مراکز حمل و نقل در شمال شرقی آسیا است و در این شهر فرودگاه بین‌المللی وجود دارد. حدود 441 پرواز روزانه در این فرودگاه انجام می‌شود. 59 درصد از این پروازها توسط شرکت‌های koveauaiv و asiana airline انجام می‌شوند. همچنین بین سئول و اینچئون خطوط BRT وجود دارد.

اینچئون فقط یک خط مترو دارد. این خط 28 ایستگاه دارد و طول آن 29.4 کیلومتر است. خط دوم متروی اینچئون در حال ساخت است.

اینچئون آب و هوای مرطوب قاره‌ای دارد. آب و هوای این شهر نیز به نسبت دیگر شهرهای کره معتدل‌تر است. هشت منطقه اینچئون خنک‌تر، 10 منطقه آن گرمتر، 9 منطقه آن مرطوب‌تر و 9 منطقه دیگر خشک‌تر هستند.

اینچئون هر چهار فصل را دارد. با این حال هوای این شهر هیچ وقت به گرمای حاد نمی رسد و اکثرا معتدل است. بادهای موسمی در این شهر به وزش در می آیند و در فصل گرما از سمت جنوب غرب باد گرم در این شهر می‌وزد.

بندر اینچئون دومین بندر بزرگ کره بعد از بندر بوسان است و به تجارت بین‌المللی این شهر کمک می‌کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
برنامه ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی
هدیه کریس رونالدو به هدایتی + عکس
اقدام بسیار زشت ستاره استقلال + عکس
پله و همسر ژاپنی اش + عکس
مجری مشهور زن تلویزیون حامی تیم لیگ برتری شد + تصاویر