بازی‌های آسیایی
برگزاری ضعیف بازی‌های آسیایی اینچئون از سوی کره‌ای‌ها انتقادات زیادی را به همراه داشته است.
در حالی که انتظار می رفت کره‌ای‌ها با وجود برگزاری دو دوره بازی‌های آسیایی میزبانی مناسبی داشته باشند، اما در عمل این اتفاق نیفتاده است و بیشتر تیم‌های شرکت کننده و همچنین خبرنگاران از این وضعیت ناراضی هستند. ورزشکاران از امکانات تمرینی و دهکده و همچنین خبرنگاران از کمبود امکانات رسانه‌ای ناراضی‌اند. شرایط بد رستوران دهکده و تغذیه صدای ورزشکاران را در آورده است. در سالن‌ مسابقات حداقل امکانات رسانه‌ای وجود ندارد که این موضوع مشکلات زیادی را برای رسانه‌ها به وجود آورده است. البته آنها رسانه‌های خود را به قول معروف تافته جدا بافته کرده‌اند و حداقل میزهای کار رسانه‌ها به خود آنها اختصاص پیدا کرده است.

نکته عجیب این که هیچ کسی پاسخگوی این شرایط نامناسب نیست. در تمام سالن‌های مسابقات تعداد معدودی جایگاه برای خبرنگاران اختصاص پیدا کرده است که تمام آنها به رسانه‌های کره‌ای اختصاص داده شده و خبرنگاران بیشتر کشورها مجبورند در شرایط نامناسب به فعالیت بپردازند.

یکی دیگر از مشکلات موجود در اینچئون وضعیت حمل و نقل آن است. ترافیک موجود در شهر و همچنین مسافت طولانی دهکده‌ بازی‌ها و مرکز خبری تا سالن‌های مسابقات مشکلات زیادی را برای تیم‌ها به وجود آورده است.

نکته عجیب این که بعضی از سالن‌های مسابقات در خارج از شهر اینچئون قرار دارد و برای رسیدن به آنها باید بعضا تا دو ساعت مسافت طی کرد. ندانستن زبان انگلیسی برای داوطلبان، مسئولان و برگزار کنندگان مسابقات در سالن‌ها یکی دیگر از موضوعات و مسائلی است که مشکلاتی را برای شرکت کنندگان به وجود آورده است.

اختصاص خط ویژه در بازی‌های المپیک و آسیایی امری بدیهی است، اما میزبان بازی‌های آسیایی 2014 با این موضوع غریب است. با توجه به ترافیک موجود در شهر و دوری مسافت سالن‌ها، نبود این خط ویژه خود را بیشتر نمایان کرده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی های آسیایی 2014: حذف ملی‌پوشان جودو و شمشیربازی
لیلا بلوکات در نیوکمپ بارسلونا + عکس
مهاجرت دختران ایرانی به کردستان عراق
مشعل بازی‌های آسیایی را یانگوم روشن کرد!
منچستری ها در تعطیلات + تصاویر