حق پخش تلویزیونی
دو باشگاه رئال مادرید و باسلونا در فصل 2014 - 2013 هر کدام 140 میلیون یورو را از محل حق پخش داخلی مسابقات فوتبالشان درآمد به دست آورده‌اند.
بر اساس گزارش ویژه‌ای که وب‌سایت بین‌المللی «گل» منتشر کرده است، دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا از تمامی باشگاه‌های اروپایی درآمد بیشتری از حق پخش تلویزیونی کسب می‌کنند و به سبب موقعیت ممتازشان، مبلغ قرارداد حق پخش تلویزیونی را تعیین می‌کنند.

دو باشگاه والنیسا و اتلیتکو مادرید (قهرمان فصل گذشته لالیگا) نیز هر کدام در فصل پیش رو به ترتیب 48 و 41 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی گرفته‌اند.

از سویی دیگر، در مجموع باشگاه‌های سرشناس لیگ برتر انگلیس نیز در فصل گذشته 1/875 میلیارد دلار حق پخش تلویزیونی دریافت کردند که در این میان باشگاه لیورپول با 117 میلیون یورو پیشتاز است و پس از بارسلونا و رئال مادرید پردرآمدترین باشگاه از محل حق پخش تلویزیونی محسوب می‌شود و باشگاه منچسترسیتی با 115 میلیون دلار در مکان بعدی قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در رده‌های بعدی پردرآمدترین باشگاه‌های فوتبال جهان از محل حق پخش تلویزیونی باشگاه‌های چلسی (112 میلیون یورو)، آرسنال (111 میلیون یورو)‌، تاتتهام (107 میلیون یورو) منچستر یونایتد (106 میلیون یورو)،‌ اورتون (102 میلیون یورو) و یوونتوس (94 میلیون یورو) قرار گرفته‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌ های آسیایی 2014: کامپوند مردان ایران مدال برنز را به دست آورد
علی دایی در فروشگاه خودش + عکس
جشن تولد علی پروین + عکس
ستوان دوم علی دایی در سربازی + عكس
خسرو حیدری در حرم امام رضا + عکس