پناهندگی ورزشکار نپالی
سه ورزشکار نپالی در حین برگزاری بازی‌های آسیایی در کره جنوبی ماندگار شدند و به کشور خود بازنگشتند.
پلیس کره جنوبی در حال جست‌وجو برای یافتن سه ورزشکار نپالی است که در بازی‌های آسیایی اینچئون ناپدید شده‌اند. به نظر می‌رسد این ورزشکاران قصد پیدا کردن کار در کره جنوبی و ماندن در این کشور هستند.

یکی از این ورزشکاران یک فرد 17 ساله به نام "آمان پود" است که در تیم سپک تاکرا نپال بازی کرده است. بعد از سه شکست تیم نپال در بازی‌های آسیایی و هنگام بازگشت تیم به نپال این فرد با پرواز بازگشت به نپال نرفته است.

پیش از این نیز دو ورزشکار نپالی در رشته ووشو در اینچئون ناپدید شده بودند.

مدیر روابط بین‌الملل کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی اینچئون در این باره گفت: ما اعلام کردیم که به صورت رسمی این بازیکنان ناپدید شده‌اند. این بازیکنان باید به کشور خود بازمی‌گشتند اما در خاک کره مانده‌اند.

پلیس اینچئون اعلام کرده در صورتی که ویزای این افراد باطل شود و در کره جنوبی بمانند باید جریمه پرداخت کنند.

انتقادهای زیادی در نپال نسبت به مسئولان ورزشی این کشور مطرح شده که اجازه داده‌اند چنین اتفاقی بیفتد. سفیر نپال در کره جنوبی نیز این اتفاق را یک مشکل دیپلماتیک اعلام کرده و آن را مایه تحقیر جامعه نپال دانسته است.

مشکل پناهندگی در حین برگزاری مسابقات ورزشی به یک معضل در ورزش تبدیل شده و در سال‌های اخیر ورزشکاران متعددی سعی کرده‌اند تا از کشور خود بدین شکل فرار کنند.

در بازی‌های مشترک المنافع که ماه گذشته در اسکاتلند برگزار شد، هفت بازیکن تیم راگبی اوگاندا به خانه بازنگشتند.

این اولین بار نیست که ورزشکاران نپالی به کره جنوبی پناهنده می‌شوند. در بازی‌های آسیایی بوسان 2002 نیز 18 بازیکن نپال در خاک کره ماندند.

نایب رییس کمیته‌ المپیک نپال در این‌باره گفت: این اتفاقات برای نپال تازگی ندارند و مشکل وخیمی است. دولت و کمیته‌ ملی المپیک نپال باید تمهیداتی برای این مشکل بیندیشند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
بازی‌های آسیایی 2014: مدال نقره گودرزی در استقامت جاده
تصاویر نیکی کریمی در کنار ستاره های فوتبال
اشک های یک ورزشکار زن + عکس
عکس یادگاری استقلالی ها با رضا رویگری + عکس
ستاره شصت میلیونی منچستر در حال خرید + تصاویر