اردوی تیم ملی در پرتغال
این گزارشی خواندنی است از اردوی تیم ملی در پرتغال.
در اردوی تیم‌ملی هم كار جدی وجود دارد، هم خنده و شادی. فقط لازم است چند ساعتی در جمع بازیكنان باشید تا بفهمید بودن كنار آنها، لحظات شادی​ بخشی را برایتان رقم می‌زند. آنها مثل آدم‌های عادی، شوخی‌های جالبی با هم می‌كنند و فقط باید بشنوید. خاطره تعریف كردن از جمله ویژگی بازیكنان تیم‌ملی است و هر كسی جلویشان سبز شود چند خاطره بانمك دارند. البته در نسل گذشته فوتبال ایران، بازار خنده و شوخی بیشتر به​راه بود ولی این روزها در اردوهای تیم‌ملی هم كم خنده و شادی نیست. مثلاً آنها دنبال یك تولد هستند تا مثل بچه‌ها همدیگر را كیك​مالی كنند. در این مطلب به نكات حاشیه‌ای و خواندنی از اردوی تیم‌ملی می‌پردازیم.

كیا با هم هستن؟!

جواد نكونام و مسعود شجاعی هم​اتاقی چند سال گذشته اردوهای تیم‌ملی هستند. آنها از زمان بازی در اوساسونا با هم گرم گرفتند و تبدیل به رفقای گرمابه و گلستان شدند. نكونام و شجاعی در عین اینكه ساكت به نظر می‌رسند فوق‌‌العاده شوخ‌طبع هستند. رضا قوچان‌نژاد و دژاگه هم از هم​اتاقی‌های همیشگی هستند. این دو به یك شكل وارد تیم‌ملی شدند و همیشه كنار هم هستند.

واقعیت این است كه در اردو خیلی‌ها دنبال هم​اتاقی با بیگ زاده هستند. هاشم فوق‌‌العاده بانمك است و كسی از همنشینی با او خسته نمی‌شود. فعلاً آندو بازی را برده و با هاشم هم​اتاق است. خود آندو جزو پرانرژی‌ترین آدم‌های اردوی تیم‌ملی به حساب می‌‌آید اما این بار معلوم نیست چه اتفاقی افتاده كه مدام درون خودش است. او البته می‌گوید: «اتفاقاً من خیلی هم خوبم. خوب خوب...»

مهرداد پولادی و سیدجلال حسینی كه هر دو در قطر بازی می‌كنند، دیگر هم​اتاقی‌ها هستند. اولی پرانرژی است و دومی كمی ساكت. با این حال زوج خوبی را تشكیل داده‌اند. علیرضا جهانبخش و سردار آزمون دو فوتبالیست جوان و آینده‌دار فوتبال ایران هم با یكدیگر زیر یك سقف هستند! آنها زیاد از خود عكس منتشر می‌كنند و سرشان معمولاً به اینترنت گرم است.

حاج​صفی و كریم انصاری‌فرد هم از دیگر هم​اتاقی‌ها هستند. كریم نسبت به احسان شوخ‌تر است. از جمله هم​اتاقی‌های دیگر می‌توان به این نام‌ها اشاره كرد: خسرو حیدری- پژمان منتظری، علیرضا حقیقی- محسن فروزان، امید ابراهیمی-امیرحسین صادقی، مرتضی پورعلی گنجی- علیرضا بیرانوند، وریا غفوری- وحید امیری، سروش رفیعی- احمد عبدا...زاده

كی روش تنها!

اما در اردو كلاً دو نفر در اتاق‌های خود تنها هستند‌؛ كارلوس كی روش سرمربی و هوشنگ مقدس منیجر تیم. كی روش همیشه تنهاست. او در اتاقی می‌نشیند و احتمالاً برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد. در پرتغال، كریمی با ماركار آقاجانیان هم‌اتاق است و دن گاسپار با اوسیانو.

شكمو‌؛ نداریم!

یك منبع آگاه در اردوی تیم‌ملی می‌گوید: «شكمو در اردو نداریم!» كارلوس كی روش روی تغذیه خیلی از بازیكنان حساس است و شاید به همین دلیل آنها زیاد غذا نمی‌خورند. در اردوهای تیم‌ملی معمولاً استیك و ماهی جزو غذاهای اصلی است. در پرتغال هم همین​طور. یك وقت‌هایی خورشت هم در برنامه غذایی قرار می‌گیرد. جوجه و كباب هم جزو غذاهایی هستند كه زیاد در اردو سرو می‌شود. سوپ در تیم‌ملی طرفدار زیادی دارد و این روزها در اردو دو نوع سوپ قبل از غذا به بازیكنان می‌دهند.

شر اردو‌؛ مهرداد پولادی

مهرداد پولادی شرترین بازیكن تیم‌ملی است. نه از این نظر كه كسی را بزند، نه! مهرداد این روزها شوخ‌ترین بازیكن تیم‌ملی است و هركسی را كه دم دستش باشد، اذیت می‌كند‌؛ مخصوصاً بیگ زاده را. قبلاً آندو مرد شماره یك بود اما خیلی‌ها از خود می‌پرسند واقعاً چه بلایی سر او آمده؟ تیموریان دیگر به اندازه قبل شر و شور نیست و معمولاً سرش در كار خودش است. پولادی با قدرت فعلاً جای آندو را پر كرده.

اینترنت، سرگرمی همه

اما مهمترین سرگرمی تیم‌ملی اینترنت و وایبر است. قدیم‌ها كه همه در اتاق این و آن جمع می‌شدند و شوخی می‌كردند ولی این روزها بیشتر بچه‌ها سرشان در وایبر و اینترنت است. به همین دلیل دیگر اردوها به اندازه قبل شور و هیجان ندارد ولی فقط لازم است بازیكنان دور هم جمع شوند. مهرداد پولادی و انصاری‌فرد از جمله بازیكنانی هستند كه زیاد به اتاق نكونام و شجاعی می‌روند تا دور هم بگویند و بخندند. بیگ زاده هم گهگاهی همراه با آندو سر و كله‌‌اش در اتاق آنها پیدا می‌شود. خسرو حیدری زیاد پیش هاشم می‌رود. خلاصه این رفت و آمدها اگر اینترنت نباشد، زیاد است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی :
برنامه کامل تیم ملی تا جام ملت‌ ها
استاد سوارکاری همسر بهداد سلیمی + عكس
هادی طباطبایی در كنار بازیگر استقلالی و خواننده مشهور + عكس
تصاویر جالب از حقیقی در پرتغال
كری خوانی دروازه بان پرسپولیس در بیلیارد + عكس