مجیدی
ستاره سابق تیم استقلال می‌گوید بعضی‌ها با رابطه در تیم ملی بازی می‌کردند. او معتقد است مکتب ناصر حجازی صداقت و شجاعت در رفتار است و می‌گوید بعضی‌ها با صرف هزینه می‌خواهند مشهور شوند تا به محبوبیت حجازی دست یابند.
فرهاد مجیدی که در برنامه 90 حاضر شده بود اظهار کرد : من از 14 سالگی فوتبالم را آغاز کردم و تا سن 37سالگی فوتبالم را ادامه دادم و خیلی زود برای گذراندن دوره‌های مربیگری فوتبال را کنار گذاشتم. من کلاس‌های مربیگری را در انگلیس گذراندم و الان مدرک B را دارم و از آنجا که گذراندن دوره مربیگری A در کشور انگلیس گزینشی است و سخت پذیرش می‌کنند من تصمیم گرفتم دوره A را در کشور اسپانیا یا پرتغال بگذرانم.

وی درباره همکاریش با باشگاه اسپانیول نیز گفت : توسط یکی از دوستانم که با مدیر باشگاه اسپانیول آشنا بود قراردادی امضا کردیم که بتوانیم بازیکنان مستعد را برای تعلیم بیشتر به آنجا بفرستیم.

مجیدی در پاسخ به این سوال که محبوب‌ترین گل دوران بازیگری‌اش کدام است، پاسخ داد : گلی که در دربی 69 برابر پرسپولس به ثمر رساندم برایم محبوب است زیرا فکر می‌کنم گل تاثیر گذاری بود.

در ادامه برنامه عادل فردوسی پور تیتر روزنامه خبر ورزشی سال 75 را به مجیدی نشان داد که آن نقل قولی از مجیدی بود مبنی بر اینکه " استقلالی‌ها رخصت، می‌خواهم به پرسپولیس بروم!" که مجیدی در این باره گفت: این صحبت را تکذیب می‌کنم. من هیچوقت چنین مصاحبه‌ای نکردم، فقط آقای عابدینی با من صحبت کرد که به پرسپولیس بروم اما این صحبت هیچوقت جدی نشد.

مجیدی درباره آغاز فوتبالش اظهار کرد: پدر من نظامی بود و من فوتبالم را در تیم نوجوانان صنایع پارچین آغاز کردم اما بعدها مسئولان تیم کشاورز بازی مرا دیدند و به آن تیم رفتم و اولین بازی‌ام را در لیگ یک با این تیم انجام دادم. اما باید خاطر نشان کنم که پدر و مادر من راضی نبودند که من وقت زیادی را برای فوتبال بگذارم و ترجیح می‌دادند که درسم را ادامه دهم. البته الان مادرم بازی‌هایم را تماشا و آنالیز می‌کند و برایم دعا می‌کند و من هرچه دارم از دعای خیر پدر و مادرم دارم.

وی درباره پیوستنش به باشگاه استقلال نیز گفت: یکی از مسئولان تیم استقلال با من تماس گرفت و گفت ناصر حجازی می‌خواهد با تو صحبت کند. من شب تا صبح از خوشحالی نخوابیدم و فهمیدم چطور ساکم را بستم و به تهران آمدم و بعد به استقلال پیوستم. به نظر خودم بهترین دوران فوتبالم در باشگاه استقلال زمان سرمربیگری صمد مرفاوی و پرویز مظلومی بود. بهترین سال‌های عمر فوتبالی‌ام در این زمان بود . در دورانی که امیر قلعه‌نویی در استقلال بود کمتر بازی به من می‌رسید. وقتی مرفاوی هدایت استقلال را بر عهده گرفت تمریناتم را دو برابر کردم و صبح و عصر تمرین می‌کردم. در سه الی چهار سال آخر فوتبالم بیشترین لذت را از فوتبال بردم.

مجیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه همیشه دوست داشته برای تیم ملی بازی کند اظهار کرد: هر بازیکنی دوست دارد برای تیم ملی‌اش بازی کند اما من اکثر اوقات به تیم ملی دعوت نمی‌شدم. معتقدم خیلی وقت‌ها در ورزش ما رابطه جای ضابطه را می‌گیرد. من بهترین بازیکن لیگ امارات شدم اما باز به تیم ملی دعوت نشدم. باید بگویم برای دعوت شدن به تیم ملی هم دست به دامن هیچ کس نشدم و در کل در سطح ملی به من میدان داده نشد.

بازیکن سابق استقلال به حضورش در تیم راپید وین اشاره کرد و گفت: می‌توانستم یکی، دو سال دیگر در این تیم بمانم اما یک پیشنهاد خوب از امارات داشتم و به آن تیم رفتم و اکنون فکر می‌کنم که زود به امارات رفتم و می‌توانستم سال‌های آخر فوتبالم به آن تیم بروم. البته الان تجربه کافی دارم اما آن موقع تجربه نداشتم.

در ادامه عادل فردوسی پور علیرضا جهانبخش را مثال زد و گفت: او در تیم نایمخن هلند بازی می‌کند و پیشرفت را به پول ترجیح داده و مجیدی در جواب گفت که این بازیکن را نمی‌شناسد!

مجیدی با بیان اینکه پس از به ثمر رساندن گل بر مچ دستانش به یاد فرزندانش بوسه می‌زد اظهار کرد: من اکثر گل‌هایم را به فرزندانم تقدیم کردم. در سال‌های آخر فوتبالم از گل زدن بیشتر لذت می‌بردم زیرا هواداران انگیزه بیشتری به من می‌دادند.

مجیدی در ادامه گفت: زمانی که واعظی آشتیانی مدیرعامل باشگاه استقلال بود مرا خواست و گفت تو در لیست مازاد تیم هستی و می‌خواهیم تو را به باشگاه دیگری منتقل کنیم و من هم گفتم برای باشگاه دیگری نمی‌خواهم کار کنم و اگر مرا نمی‌خواهید بگویید از این تیم می‌روم.

ستاره پیشین تیم استقلال در ادامه درباره عدد4 نیز گفت: پرسپولیسی‌ها سال 52 شش گل به استقلال زدند و همیشه با نشان دادن عدد شش برای استقلال کری می‌خواندند تا این که قسمت شد ما هم چهار بار پرسپولیس را پشت سر هم شکست دادیم و ما هم با نشان دادن عدد 4 برای پرسپولیس کری می خوانیم. فوتبال ما که هیجانی ندارد و اگر این کری خوانی‌ها هم نباشد دیگر چیزی برای فوتبال نمی‌ماند.

مجیدی همچنین تاکید کرد که استقلال در دو سال اخیر بهترین نفرات را در اختیار داشته و یک تیم واقعی بوده است. او در ادامه گفت: من خیلی دوست داشتم با این تیم به قهرمانی آسیا برسم اما این خواسته میسر نشد.

فرهاد مجیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به زمانی اشاره کرد که در نیم فصل استقلال را ترک کرد و به قطر رفت. وی در این باره گفت: من اصول حرفه‌ای‌گری را انتخاب کردم. به دنبال این بودم خودم را مدیریت کنم. در آن زمان احساس می‌کردم دیگر نمی‌توانم به استقلال کمک کنم و آن موقع واژه استعفا برایم معنا پیدا می‌کرد. من فضای خوبی را در استقلال احساس نمی‌کردم و نمی‌خواستم ضربه‌ای به استقلال وارد شود بنابراین به قطر رفتم.

وی ادامه داد : زمانی با آمدنم به استقلال کمک کردم و فکر می‌کنم با رفتنم هم به استقلال کمک کردم. گاهی بودن آدم‌ها برای یک مجموعه مفید است و گاهی نبودنشان مفید است و بودنشان شر. وقتی فضای خوبی در تمرین استقلال برایم حاکم نبود و من احساس می‌کردم روز به روز کیفیت فنی‌ام پایین می آید بنابراین اصول حرفه‌ای را انتخاب کردم و از این تیم رفتم.

بازیکن سابق استقلال درباره این که گفته می شد به خاطر دخترش از تیم استقلال جدا شد، گفت : اصلا چنین صحبتی مطرح نبود. برای بعضی‌ها متاسفم که چنین موضوعی را مطرح کردند.

مجیدی درباره پیوستنش به الغرافه قطر و کار کردنش با "برنو متسئو" نیز اظهار کرد: پنج ماه در الغرافه بازی کردم و نکات فنی زیادی از متسئو یاد گرفتم. یادم است زمانی که تازه به الغرافه رفته بودم و چهار بازی بود گل نزده بودم اما مادرم به ورزشگاه آمد و این باعث شد در هر بازی گل زدم.

مجیدی در ادامه به بازگشتش به استقلال اشاره کرد و گفت: من بخاطر هواداران به این تیم بازگشتم و فکر می‌کنم با آمدنم باعث خوشحالی هواداران شدم. برایم مهم نبود آن تعداد هواداران اندک که در باشگاه استقلال جمع شده بودند چه چیزهایی درباره من و مکتب حجازی می‌گفتند. آنها که چهار نفر بیشتر نبودند اما اگر چهل هزار نفر هم بودند باز هم به استقلال باز می‌گشتم.

وی در ادامه به مکتب ناصر حجازی اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها می‌گویند باشگاه استقلال صاحب مکتب است اما مگر باشگاه استقلال مکتب دارد؟ این ناصر حجازی است که مکتب دارد. مکتب ناصر حجازی صداقت و شجاعت در رفتار بود که من از او یاد گرفتم. همین شجاعت و صداقت بود که باعث شد حجازی در بین مردم محبوب باشد. باشگاه استقلال دیگر کسی مثل ناصر حجازی را نخواهد داشت. آدم‌هایی می‌آیند و برای مشهور شدن هزینه‌های زیادی می‌کنند و هر کاری انجام می دهند اما اینها چند صباحی بیشتر در فوتبال ایران نخواهند بود، در عین حال که سعی می کنند مثل ناصر حجازی باشند.

مجیدی در پایان درباره خداحافظی‌اش از فوتبال گفت: واقعا خسته شده بودم و نیاز به استراحت داشتم. می‌خواستم در زمانی که اوج هستم خداحافظی کنم. البته نمی‌خواستم زمان خداحافظی ام از قبل مشخص باشد من حتی در روز بازی خداحافظی‌ام طاقت خداحافظی از اندک هوادارانی که به ورزشگاه آمده بودند را نداشتم. اما در پایان باید بگویم اگر شرایط مهیا بود خداحافظی نمی‌کردم و در استقلال می‌ماندم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
اعتراف فردوسی‌پور و تناقض‌گویی مجیدی در برنامه 90
شکیرا و پسر پیکه در ورزشگاه نیوکمپ + عکس
دختر علی دایی در افتتاح فروشگاه دایی + عکس
چهره های سرشناس در افتتاح فروشگاه علی دایی + تصاویر
کری‌خوانی بازیگر استقلالی در کنار دایی و همسرش + عکس