سیامند رحمان
سیامند رحمان دارنده مدال طلای دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴، این مدال را به مردم کوبانی سوریه اهداء کرد.
وی روز جمعه در رقابت‌های وزنه برداری بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ با بلند کردن وزنه ۲۹۲ کیلوگرم سه بار رکورد جهان را شکست و موفق به کسب مدال طلا شد.

رحمان پس از کسب این مدال با بیان اینکه مدالم را به مردم کوبانی در سوریه که روزگار سختی را زیر فشار داعشی‌ها می‌گذرانند تقدیم می‌کنم در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیس بوک خود نوشت: مدالم تقدیم به کوبانی و تمام مردم شریف ایران به ویژه کردهای غیور. کۆبانی همیشه زندووه.

مردم کوبانی در مرز سوریه و ترکیه هفته هاست که از سوی نیروهای تکفیری داعش تحت محاصره قرار داشته و درگیر جنگی سخت هستند.

وی در باره وعده‌اش قبل از بازی های پاراآسیایی برای شکستن رکورد و زدن وزنه ۳۰۰کیلوگرم گفت: بسیار آماده بودم و می‌توانستم به قولی که پیش از این داده بودم عمل کنم، اما به تصمیم مربیان احترام گذاشته و این وزنه‌ها را زدم. تلاش می‌کنم در پارالمپیک ریو وزنه بالای ۳۰۰ کیلوگرم را مهار کنم.
قوی‌ترین وزنه بردار معلول جهان درباره سطح رقابت‌های بازی‌های پاراآسیایی خاطرنشان کرد: سطح این رقابت‌ها برخلاف آنچه که تصور می‌شد بالا بود، البته چند حریف جدی من از جمله نماینده کشور عراق به دلیل حملات داعشی‌ها نتوانست در این رقابت‌ها حاضر شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:sport.jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی :
سیامند رحمان و سپهوند آخرین طلایی های ایران در پاراآسیایی
رابطه عاطفی و عمیق علی دایی و دخترش
منزل شخصی فرهاد مجیدی در دبی + عکس
پسر آمیتا باچان در افتتاحیه لیگ برتر هند + عکس
خالکوبی مذهبی بازیکن سابق تاتنهام + تصاویر