رییس فدراسیون ایتالیا
رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا می‌گوید هدف اصلی این فدراسیون در همکاری با فدراسیون فوتبال ایران تاسیس آکادمی است. او همچنین گفت: ما از ته دل با ایران همکاری می‌کنیم.
"کارلو تاوکیو" درباره هدفش از سفر به ایران اظهار کرد: من به خاطر ایجاد یک رابطه خوب با فدراسیون فوتبال ایران به این کشور سفر کردم. در رنکینگ فیفا تیم ایران اول آسیا است و این برای ما فوق‌العاده‌ مهم است که با تیم اول آسیا ارتباط داشته باشیم.

وی افزود: ما به غیر از مسائل ورزشی به دنبال نزدیک کردن فرهنگ‌های دو ملت‌ و انسان‌ها هستیم. برای همین این اولین قدمی است که بر خواهیم داشت.

تاوکیو در پاسخ به سوال چه زمانی همکاری‌تان با فدراسیون فوتبال ایران رنگ واقعی به خود می‌گیرد و عملی می‌شود؟ گفت: منتظر هستیم تا تفاهمنامه را امضا کنیم. مطمئن باشید در کوتاه ترین زمان ممکن عملی می‌کنیم. من بازی‌های ایران در جام جهانی را دیده‌ام. تیم ملی شما حتی از تیم ایتالیا بهتر عمل کرد. هر چند که نتایج خوبی را کسب نکردید.

رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا در ادامه به باشگاه‌های فوتبال این کشور اشاره کرد و گفت: باشگاه‌های فوتبال ایتالیا هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهند و در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کنند که هزینه‌هایشان را کنترل و به سطح واقعی برسانند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در تفاهم نامه‌ای که با فدراسیون فوتبال ایران امضا می‌کنید قرار است تیم ملی فوتبال ایتالیا با ایران بازی کند؟ گفت: 100 درصد همین طور است. ما دو تمدن نزدیک به هم هستیم و فرهنگ های بزرگی داریم. باید اجازه دهید تیم‌های جوانان و نوجوانان‌مان با هم بازی کنند که این یک شروع همکاری خواهد بود و در آینده نیز تیم بزرگسالانمان با تیم ایران بازی کند. من کل تاریخ ایران را مورد مطالعه قرار داده‌ام و با شناخت کامل به این کشور سفر کرده‌ام.

تاوکیو در ادامه درباره استعدادیابی در فوتبال ایران نیز گفت: پروژه اصلی ما برای همکاری با فدراسیون فوتبال ایران تاسیس یک آکادمی فوتبال است. تاریخچه آکادمی فوتبال ایتالیا مربوط به 60 سال گذشته است . ما می‌خواهیم با ایران در این زمینه همکاری کنیم. البته همکاری ما با ایران غیر از فوتبال در خیلی از مسائل دیگر هم خواهد بود. ما از ته دل با ایران همکاری می‌کنیم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا به ایران می آید
مراسم افتتاحیه رستوران علی دایی + تصاویر
کت و شلوار جدید فرهاد مجیدی + عکس
علی دایی غده اش را عمل کرد + عکس
ستاره والیبال هدیه بسیار گران قیمت گرفت + عکس