برنامه نود
جلوگیری از ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه‌ها و در نتیجه پخش نشدن بازی‌های فوتبال لیگ برتر از تلویزیون، دستمایه مطلب طنزی به قلم محسن حدادی شده است.
با توجه به اینکه در هفته گذشته از ورود دوربین‌های تلویزیون به ورزشگاه‌ها جلوگیری شد، برنامه امشب نود را می‌توان استثنایی‌ترین برنامه فردوسی‌پور دانست!

به نام خدا برنامه امشب خیلی آیتم‌های متفاوتی داره که مهمترینش هم مرور لیگ قهرمانی اروپا و ال‌کلاسیکوست. برنامه امشب رو از دست ندین.

سوال نظرسنجی امشب رو با هم می‌بینیم که از طرف پشمک خانجون به 10 نفر مبلغ 400 هزار تومان تعلق می‌گیره. همچنین شرکت مادرتخصصی کرم موبر جیگرطلا به سه نفر که جواب درست رو ارسال کنند با قرعه‌کشی، مصرف یکسال رایگان هدیه می‌ده. مهمان برنامه امشب هم از طریق اسکایپ آقای کریس رونالدو هست که اسپانسر برنامه «رنگ موی فاندال» زحمتش رو کشیدن.

به نظر شما علت لجبازی فدراسیون فوتبال چیست؟

1. کفاشیان

2. صداقت رسانه ملی

3. قلدری و پول‌پرستی

4. افشاگری برنامه نود

قبل از اینکه بریم سراغ بازی‌های لیگ قهرمانان، بازی‌های جام حذفی و لیگ برتر رو با هم مرور می‌کنیم. کارشناس محترم برنامه جناب آقای نصیرزاده هم در استودیو تشریف دارن.

آقای نصیرزاده چون این هفته تصاویر مسابقات به دست ما نرسیده، من صحنه‌های حساس رو تعریف می‌کنم شما بفرمایید که نظرتون چیه. در بازی پرسپولیس و راه آهن، دقیقه 44 داور یه آفساید مشکوک گرفته که صدای حمید استیلی بدجوری در اومده. به نظر شما آفساید بود؟

نصیرزاده: اگر میشه یه بار دیگه آهسته تعریف کنید.

فردوسی‌پور: دقیقه 44 بازی راه آهن در یک ضد حمله...

نصیرزاده: داور اینجا صددرصد اشتباه کرده و آفساید نیست. طبق ماده 36 قانون 127 داوری فیفا، داور اصلاً حق نداره دقیقه 44 سوت بزنه، باید بذاره بازی ادامه پیدا کنه تا تموم بشه.

فردوسی‌پور: خب پس یک تک به تک شیرین رو از راه آهن گرفتن. بچه‌ها میگن دروازه‌بان پرسپولیس هم شورت خالدار پوشیده. این اشکال نداره به نظر شما؟

نصیرزاده: طبق ماده 17 صنف لباس فروش‌های فیفا، دروازه‌بان باید مث آدم لباس بپوشه در خط آخر تاکید داره: like the Adam و اینی که شما تعریف کردی، حتماً یک اخطار داره و طبق قانون اگر یکبار دیگر تکرار بشه، به جرم مسخره کردن فیفا، از یک تا چهار بازی می‌تونن محرومش کنن.

فردوسی‌پور: توی بازی سپاهان با گهر هم خیلی اتفاق‌ها افتاده. مثلاً در دقیقه 92 بازی یک پنالتی به نفع سپاهان گرفته نشده. مدافع گهر پشت 18 بوده ولی بازیکن سپاهان اینطوری (از روی صندلی بلند می‌شود و ادای زمین خوردن فوروارد سپاهان را درمی‌آورد) توی 18 خورده زمین.

نصیرزاده: اگر میشه یکبار دیگه صحنه آهسته رو نشونم بدین.

فردوسی‌پور: اینطوری... (به شکل آهسته زمین خوردن را نشان می‌دهد)

نصیرزاده: هم پنالتی و هم کارت برای مدافع گهر. کارت زرد باید بده چون عمدی نبوده اما سد راه حمله سپاهان شده. البته داوران عزیز باید بدونند در صفحه 348 کتاب آئین‌نامه‌های فیفا تاکید شده که کلاً در وقت اضافه سعی کنید بازی در وسط زمین دنبال بشه و این نقص تیم داوری بوده که نتونستن توپ رو بیارن وسط زمین.

فردوسی‌پور: امیر قلعه‌نویی در نشست خبری حرف‌های جنجالی زده و مثلاً گفته داوران عزیز ما هستن ولی هیچی نیستن. یا اینکه گفته بزرگوار حق فوتبالو بده و قال قضیه رو بکن!

نصیرزاده: طبق سطر سوم صفحه 673 کتاب قانون فیفا، آقای قلعه‌نویی نمی‌تونن داوران رو انکار کنند و این کارشون مصداق نشر اکاذیبه که از سه تا 10 جلسه می‌تونه محرومیت بیاره براشون. در ضمن در مورد حق هم اشتباه کردن، حق با تلویزیون است و باید فدراسیون فوتبال کوتاه بیاید.

فردوسی‌پور: به عنوان سوال آخر در این بخش، علی جنتی، وزیر ارشاد گفته «یک کارت زرد گرفتیم باز هم بگیریم عیبی ندارد.» این از لحاظ آئین‌نامه‌ای اشکالی نداره؟

نصیرزاده: با توجه به پشتوانه محکم آقای جنتی، شاید در ظاهر نداشته باشه اما طبق آئین‌نامه و در ماده 76 قانون کارت‌های فیفا، هیچ تبصره‌ای وجود نداره، کارت زرد دوم یعنی اخراج. حالا البته باید تصویر آهسته این حرکت رو هم ببینیم و بعد نظر قطعی بدیم!

و...»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
سخت‌ ترین آزمون فردوسی‌ پور
افتتاح گالری جواهرات همسر علی دایی + تصاویر
ورزشکار زن در تیم مردان + عکس
کودکی فرزاد و فرهاد مجیدی + عکس
تقدیر از فردوسی‌پور در جشنواره گزارش یک نگرانی + تصاویر