دروازه‌بان گلزن
روجریو سنی موفق شد رکورد بیشترین پیروزی با یک تیم را که متعلق به رایان گیگز بود، بشکند.
دروازه‌بان گلزن سائوپائولو سال‌هاست که در این تیم فعالیت می‌کند. او از سال 1992 که به سائوپائولو پیوست، هرگز از این تیم جدا نشد و این باعث شد که 22 سال در سائوپائولو بماند. او روز گذشته در جریان پیروزی تیمش بر گویاس موفق شد رکورد بیشترین پیروزی در یک تیم را که متعلق به "رایان گیگز" بود، بشکند.

رایان گیگز، هافبک سابق و مربی کنونی منچستر‌یونایتد 589 بار با پیراهن شیاطین سرخ به پیروزی رسید. این رکورد بازیکن ولزی سابق منچستر‌یونایتد روز گذشته در جریان بازی سائوپائولو با گویاس شکست؛ جایی که سائوپائولو موفق شد با 3 گل گویاس را شکست دهد و به این ترتیب "روجریو سنی" به رکورد 590 پیروزی با پیراهن سائوپائولو رسید.

روجریو سنی که 17 بازی ملی نیز با پیراهن برزیل انجام داده است، پیش از این اعلام کرد در دسامبر سال جاری میلادی از فوتبال خداحافظی می‌کند.

رکوردهای سنی

روجریو سنی با 123 گل زده رکورد‌دار تعداد گل برای یک دروازه‌بان است. او همچنین با 1173 بازی برای سائوپائولو رکورددار تعداد بازی برای یک تیم و نیز با 590 برد، رکورددار تعداد بیشترین برد با یک تیم است.

روجریو سنی که نامش در فهرست برزیل برای جام جهانی 2002 بود، تاکنون 3 بار قهرمانی در لیگ برزیل، یک قهرمانی در کوپا لیبرتادورس و یک قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها را تجربه کرده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
گلزن‌ ترین دروازه‌ بان تاریخ فوتبال
تصاویر جدید از گالری جواهرات همسر علی دایی
بکام در حال خرید در لس آنجلس + تصاویر
علی دایی در کنار کتایون ریاحی + عکس
خبرسازترین زن فوتبال ایران کیست؟