رالی پاریس تا پرسپولیس
اسپانسر جذب نشد‌، رالی پاریس تا پرسپولیس تعلیق شد.
قرار بود نخستین اکو رالی پاریس تا پرسپولیس 13 مهرماه امسال از سوی یک شرکت فرانسوی با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران و با حضور 40 تا 80 خودرو برگزار شود، با آنکه یک ماه از تاریخ اعلام شده برای اجرای این رالی گذشته؛ ولی تا به حال هیچ خبری از آن نشده است.

سلمان یارمحمدی مدیر اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره‌ی اجرا نشدن رالی پاریس تا پرسپولیس در سال 93 می‌گوید: این رالی به دلیل جذب نشدن اسپانسر امسال اجرا نشد.

او در عین حال اشاره می‌کند که تست‌ها و تعیین مسیر برای اجرای این رالی انجام شده است، هر چند رالی قرار است در همان مسیر قدیمی برگزار شود.

ظاهرا سال آینده را برای برگزاری این رالی در نظر گرفته‌اند؛ اما با این حال یارمحمدی درباره‌ی زمان نهایی اجرای این رالی که پس از 43 سال توقف قرار بود بار دیگر برگزار شود،‌ فقط یک جمله می‌گوید: باید شرایط را دید.

اسفندماه سال 92 "پاسکال رستانی" مدیر Gran Tourism Organisation از فرانسه در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران‌، همکار جدیدش برای اجرای رالی پاریس تا پرسپولیس حضور یافت و با ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ این پروژه‌ مشترک ایران و فرانسه‌ اعلام کرد: رالی پاریس تا پرسپولیس 13 مهرماه 1393 برگزار می‌شود.

رالی پاریس تا پرسپولیس اولین‌بار در سال 1971 میلادی برگزار شد که در معرفی ایران اثر زیادی داشت، بعد از آن رالی برای 43 سال متوقف ماند تا این‌که شرکت فرانسوی مجری پروژه، تصمیم گرفت بار دیگر خاطره‌ی آن رالی را با اعمال تغییراتی در سیستم ماشین‌ها زنده کند.

هر چند در سال 92 شنیده شد، رالی دیگری با عنوان پاریس تا پرسپولیس و با شرکت خودروهای دو دیفرانسیل برگزار شده است؛ ولی رستانی می‌گوید: رالی پاریس تا پرسپولیس واقعی همانی بود که یک‌بار در سال 1971 برگزار شد و بعد از آن هم متوقف شد.

اکورالی پاریس تا پرسپولیس شبیه یک مسابقه‌ اتومبیلرانی نیست‌ که سرعت در آن حرف اول را بزند، بلکه هدف‌اش حفاظت از محیط زیست و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران است.

ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی همکار ایرانی در این پروژه معتقد است: اجرای این رالی رسانه‌های اروپا را فعال می‌کند و این موضوع به معرفی جاذبه‌های ایران کمک خواهد کرد.

برنده‌ی این رالی که حضور در آن برای همه آزاد است،‌ خودروی سریع نیست، بلکه راننده‌ای است که بنزین کمتر مصرف کرده باشد، اخلاق رانندگی را رعایت کند و به مقررات کشور میزبان احترام بگذارد و به ارزش‌های محیط زیست اهمیت بدهد‌، برای همین هم نام آن را "اکو رالی" گذاشتند.

رضا حنایی عضو ایرانی این شرکت فرانسوی قبلا گفته بود: «می‌خواهند رالی پاریس تا پرسپولیس را هر سال برگزار کنند.» اما ظاهرا این رالی که شرکت در آن برای هر نفر چند هزار یورو هزینه دارد، برای اسپانسرها چندان جذاب نیامده تا آن را ساپورت کنند‌، برای همین هم پروژه‌ای که چهار دهه تحت تاثیر تبلیغات سیاسی متوقف مانده بود، حالا این بار به خاطر پول برای یک سال دیگر تعلیق شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
قهرمانی نیم فصل در یک قدمی تراکتورسازی
فتوشوت های پسر بکام برای مجله نیویورک تایمز + تصاویر
غذای رژیمی فردوسی پور! + عکس
فندق خانم مدافع پرسپولیس + عکس
مهاجم پرسپولیس در حال آشپزی + عکس