علی کریمی
سایت کنفدراسیون آسیا به تمجید علی کریمی پرداخت.
مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا که همزمان با جشن شصتمین سالگرد تاسیس AFC است، تا چندی دیگر برگزار خواهد شد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا همزمان با سالگرد تاسیس خود نگاهی به برترین‌های فوتبال قاره کهن انداخته است که علی کریمی، بازیکن سابق تیم ملی ایران نیز یکی از این همین بازیکنان است.

پایگاه اینترنتی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره "جادوگر" نوشت: «کریمی، بازیکن کاریزماتیک فوتبال ایران است که هیچگاه از ذهن علاقمندان به فوتبال در آسیا پاک نخواهد شد. او یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ فوتبال ایران است که با مهارتش باعث تمجید تمام علاقمندان فوتبال در قاره شد. کریمی که به مارادونای آسیا معروف است با سبک متفاوت بازی خود توانست قاره آسیا را در جهان طور دیگری نشان دهد. کریمی با 38 گل زده در 127 بازی ملی، سومین گلزن برتر تاریخ فوتبال ایران است. او نقش مهمی در موفقیت‌های فوتبال ایران داشت.

کریمی با تیم ملی فوتبال ایران در سال 2004 موفق شد عنوان سوم جام ملت‌های آسیا را کسب کند و در همان سال به عنوان بهترین بازیکن آسیا معرفی شد. او همچنین در سال 1998 مدال طلای بازی‌های آسیایی را به همراه تیم ملی ایران کسب کرد.

علی کریمی متولد کرج است و در عرصه باشگاهی خیلی موفق تر از رده ملی کار کرد. او توانست در تیم‌های بزرگی همچون بایرن‌ مونیخ و شالکه فعالیت کند و در هر دو تیم آلمانی به افتخارات زیادی رسید. کریمی مدتی را هم در تیم‌های قطری و اماراتی بازی کرد.

جادوگر فوتبال آسیا در چند مقطع حضور در پرسپولیس را تجربه کرد و در نهایت در تراکتورسازی تبریز از فوتبال خداحافظی کرد و کفش‌هایش را آویخت.»


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
ویلای علی کریمی در خزرشهر + عکس
احسان حدادی بر سر مزار مرتضی پاشایی + عکس
پسر سید حسن خمینی در مراسم افتتاح رستوران قلعه نویی + عکس
شام غریبان استقلالی ها در رستوران امیر قلعه نویی + تصاویر
نخستین زن آسیایی تیم ملی کریکت انگلستان در رادیو بی بی سی + عکس