ژرمن‌ها
رئیس لیگ فوتبال آلمان خواستار استعفای سپ بلاتر از ریاست فیفا شد و بهترین گزینه را هم برای جانشینی او معرفی کرد.
فدراسیون بین‌المللی فوتبال به خاطر دادن میزبانی جام‌های جهانی به روسیه و قطر با فشار زیادی مواجه شده است. بسیاری معتقدند که این دو کشور به ویژه قطر با دادن رشوه و تبانی توانست میزبانی رقابتی بزرگ چون جام‌جهانی را به دست آورد. طبیعی است که انگشت اتهام به سمت فیفا و رئیس آن "سپ بلاتر" باشد.

هر چند شواهد و مدارک زیادی ثابت می‌کند که شیخ‌نشینان قطری برای گرفتن میزبانی جام‌جهانی به سران فیفا رشوه داده‌اند اما خود فیفا هنوز مقاومت می‌کند و اصرار دارد که قطر با شایستگی به میزبانی جام‌جهانی 2022 رسیده و این رقابت‌ها باید در قطر برگزار شود.

رئیس لیگ فوتبال آلمان هم مانند همتای انگلیسی خود اصرار دارد که قطر با پرداخت رشوه میزبانی جام‌جهانی را به دست آورد و سپ بلاتر باید به خاطر این رسوایی از پست خود کناره‌گیری کند. "راینهارد رائوبال"، رئیس فدارسیون فوتبال آلمان گفت: بسیاری در رسانه‌ها شفاف سخن نمی‌گویند اما باید برخلاف همه آنها بگویم که مدتهاست که از بلاتر خواسته‌ام از پست خود کنار رود. به صراحت و بدون هیچگونه پرده‌پوشی حرفم را گفته‌ام. او وظیفه بسیار سنگینی دارد و چون به خوبی آن را انجام نداده پس باید کنار رود. فیفا 209 عضو دارد. بعضی از کشورها به دنبال منافع اقتصادی خود هستند. همه باید در انتخاب میزبان سهم داشته باشند.

او در ادامه سخنان خود پیشنهاد جایگزین سپ بلاتر را هم داد. او گفت: من بر این باورم که "ولفگانگ نیرزباخ" بهترین گزینه برای جایگزینی بلاتر است. او در فدراسیون فوتبال آلمان فعالیت می‌کند و عضو کمیته اجرایی فیفا هم هست. باید در کمیته اجرایی فیفا تغییراتی به وجود آید. فدراسیون فوتبال آلمان روی ولفگانگ حساب ویژه‌ای باز کرده است و به کسی جز او رای نخواهیم داد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
ادامه باخت‌های لیکرز در NBA
کریستیانو رونالدو و پسرش در کنار درخت کریسمس + عکس
کری مهراوه شریفی نیا برای استقلالی‌ها + عکس
ستاره پرسپولیس در دربی به یاد مرتضی پاشایی + عكس
حواشی دربی 79 + تصاویر