آژانس جهانی ضد دوپینگ
قطر یک میلیون دلار به پروژه تحقیقاتی آژانس جهانی ضد دوپینگ ( WADA) کمک کرد. شش کشور دیگر نیز در تامین بودجه این پروژه همکاری داشته‌اند.
قطر که انتخابش به عنوان میزبان جام جهانی 2020 بسیار پر بحث بود، هفتمین کشوری است که برای تحقیقات جدید WADA سرمایه‌گذاری می‌کند. این سرمایه‌گذاری بودجه WADA برای انجام این تحقیق را به 20 میلیون دلار نزدیک کرده است.

IOC متعهد شده است که 10 میلیون دلار برای این تحقیقات سرمایه‌گذاری کند، هفت کشور چین، آمریکا، ترکیه، عربستان، کره جنوبی، نیوزیلند و قطر نیز به همراه هم حدود 10 میلیون دلار بودجه در اختیار WADA قرار می‌دهند.

ساختار WADA به شکلی است که 50 درصد بودجه آن از IOC و 50 درصد از بودجه دولتی کشورها تامین می‌شود.

"سرکرگ ریدی" در این باره گفت: قطر کشوری است که نسبت به ورزش اشتیاق زیادی دارد و با کمک به WADA نشان داد که وجود ورزشکاران پاک در جهان برای آنها مساله مهمی است. من به عنوان نماینده کمیته‌ ضد دوپینگ از امیر قطر، نخست وزیر این کشور و دبیر کل کمیته المپیک آنها تشکر می‌کنم.

دبیر کل کمیته‌ المپیک قطر نیز در این باره گفت: ملت قطر ورزشی هستند. ما متعهد می شویم که از ارزش‌های بنیادی ورزش حمایت کنیم و با دوپینگ مبارزه کنیم تا در آینده ورزش پاکی داشته باشیم. برای ما یک افتخار بود تا در تامین بودجه تحقیقاتی WADA شریک شویم. قطر به تلاش‌های خود برای پیشرفت در زمینه تست دوپینگ و اطلاع رسانی و تحقیق در این زمینه ادامه می‌دهد. قطر اولین آزمایشگاه تخصصی دوپینگ را در خاورمیانه دارد.

علی‌رغم این که قطر کشوری کوچک در خاورمیانه است سرمایه‌های نفت و گاز این کشور در سال‌های اخیر کمک کرده است تا یکی از میزبانان مسابقات ورزشی بزرگ باشد. هفته‌ گذشته نیز این کشور توانست میزبانی مسابقات دوومیدانی قهرمانی جهان در سال 2019 را کسب کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
حواشی دربی 79 + تصاویر
ادامه باخت‌های لیکرز در NBA
کریستیانو رونالدو و پسرش در کنار درخت کریسمس + عکس
کری مهراوه شریفی نیا برای استقلالی‌ها + عکس
ستاره پرسپولیس در دربی به یاد مرتضی پاشایی + عكس