محبوب‌ترین بازیکنان
یورو اسپورت در گزارشی به معرفی شش بازیکن محبوب فوتبال جهان پرداخت.
جهان فوتبال سرشار از ستارگان، رقابت و مقایسه‌هاست. طبیعی است که شما ستاره‌های تیم مورد علاقه خود را دوست داشته و در مقابل از بازیکنان تیم‌های مقابل بیزار باشید اما هر قاعده‌ای استثنایی دارد؛ چنان که در مستطیل سبز ستاره‌هایی وجود دارند که همه عاشق آنها هستند حتی تماشاگران تیم‌های رقیب. به عبارت دیگر به ندرت پیش می‌آید که تماشاگری از این ستاره‌ها بیزار باشد.

"یورو اسپورت" در گزارشی از شش بازیکن که محبوب‌ترین بازیکنان در جهان فوتبال هستند، رونمایی کرد.

دیوید بکام:

می‌توان گفت که بکام محبوب‌ترین چهره ورزشی به شمار می‌آید. نماد فوتبال انگلیس چهره‌ای سنگین و با وقار که البته لغزش‌هایی هم داشته است. بکام تمام حقوق خود را در پاری‌سن‌ژرمن به یک موسسه خیریه کودکان در پاریس اختصاص داد. او هیچگاه حاضر نشد به انتقادات تند "سر آلکس فرگوسن"، سرمربی سابق خود در منچستریونایتد پاسخ دهد و تنها به این جمله اکتفا کرد: "نمی‌توانم درباره مردی که رویای بازی در منچستریونایتد را برایم برآورده کرد، بد حرف بزنم." این رفتارها به محبوبیت بکام افزوده است.

بکام محبوبیت بالایی در سراسر جهان دارد؛ به ویژه این که او با پیراهن تیم‌های بزرگی همچون منچستریونایتد، رئال‌مادرید، میلان و پاری‌سن‌ژرمن بازی کرده و با تمام این تیم‌ها جام‌های قهرمانی را بالای سر برده است. البته او در مقطعی هم به لیگ آمریکا رفت و با تیم گلکسی قهرمان لیگ آمریکا شد تا به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال تبدیل شود. چه بسا بسیاری به انتقاد از بکام بپردازند اما نمی‌توان انکار کرد که او طرفداران زیادی در میان اقشار مختلف دارد.

2- جان‌فرانکو زولا:

وقتی لبخند او را از نزدیک می‌بینی، احساس می‌کنی به تو نزدیک است. "زولا" اسطوره چلسی و یکی از بهترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ جزیره بوده است. با این که سال‌هاست از فوتبال خداحافظی کرده اما محبوبیت او در استمفوردبریج بیشتر از بسیاری از ستاره‌های کنونی چلسی است. او نه تنها در چلسی که در بین دیگر تیم‌های انگلیسی و غیرانگلیسی هم محبوب است. چنانچه شخصی را بیابی که بگوید از زولا بیزار است، بدون شک دروغ گفته.

3- پل اسکولز:

شاخصه بازی اسکولز تکل‌های پیاپی و دریافت کارت‌های زیاد بود. او بازیکنی جنگنده و خشن بود با این حال یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ جزیره بود. چه بسا کمتر مفسری را بیابیم که از عملکرد اسکولز و رفتار او در میدان انتقاد کند. اسکولز از نظر فنی یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس بوده است. منچستریونایتد بعد از خداحافظی او با مشکلات زیادی در میانه میدان مواجه شد و الان هم جانشینی شایسته برای او پیدا نکرده است؛ چه بسا اسکولز از توجه رسانه‌ای همسان هم‌تیمی‌هایش برخوردار نبوده باشد اما بدون شک کسی را نمی‌یابیم که به هنگام سخن گفتن از اسکولز بد بگوید.

4- ژاوی هرناندس:

لقب استاد برازنده پاسور محبوب نوکمپ است. چه بسا سبک بازی ژاوی از سرعت، مهارت و بازی نمایشی که بیشترین طرفدار را دارد، برخوردار نباشد اما نمی‌توان این حقیقت را پوشاند که پاس‌های ژاوی طلایی هستند و او یکی از بهترین پاسورهای فوتبال جهان است. ژاوی همواره نقش میانجی را در دعواهای شدید بین بازیکنان رئال‌مادرید و بارسلونا بازی می‌کند و این محبوبیت او را دو چندان کرده است. او همچنین در تیم ملی فوتبال اسپانیا شخصیتی کاریزماست که به هنگام مشکلات به او پناه برده می‌شود.

5- تیری آنری:

بازیکن کنونی نیویورک ردبولز و سابق آرسنال و بارسلونا. او یکی از ستاره‌های باقی مانده نسل 90 است که تاکنون از فوتبال خداحافظی نکرده. آنری رفتار بسیار متینی در میدان دارد که باعث شده تا بازیکنان حریف هم به او احترام بگذارند. آنری طرفداران زیادی دارد. البته می‌توان طرفداران تاتنهام را مستثنی کرد؛ چرا که ستاره سابق توپچی‌ها بارها آنها را داغ به دل گذاشت. او البته در انتخابی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی هم طرفداران ایرلند را خشمگین کرد و با دست توپ را به "ویلیام گالاس" داد تا فرانسه در آخرین لحظات به جام‌جهانی صعود کند. البته آنری پس از پایان بازی اعتراف کرد که توپ را با دست زده است و رسما از این کار خود عذرخواهی کرد.

6- لیونل مسی:

جادوگر آرژانتینی بارسلونا که چهره آرامی دارد اما هر مدافعی را به ترس و واهمه می‌اندازد. مسی یکی از بااستعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است، اگر نگوییم بااستعدادترین است. کسب چهار توپ طلای فوتبال جهان شاهد گویایی بر اثبات توانایی "کک" آرژانتینی است. به استثنای افرادی که همواره به مقایسه بین رونالدو و مسی می‌پردازند و ستاره پرتغالی رئال‌مادرید را ترجیح می‌دهند، می‌توان گفت که مسی محبوب‌ترین بازیکن جهان است؛ چرا که همه او را دوست دارند. او الگویی برای کودکان در سراسر جهان به شمار می‌آید؛ به ویژه این که توانسته است بر خلاف بیشتر ستاره‌های نامی آبرو و شهرت خود را حفظ کند و چه در زمین فوتبال و چه در خارج از آن جوانی سر به زیر و بااخلاق باشد که این محبوبیت او را دو چندان کرده است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
اصلی‌ترین عامل جدایی تیموریان از استقلال مشخص شد
فکر می کنید الناز شاکردوست طرفدار چه تیمی است؟ + عکس
قلعه نویی و پسرش در کنار خواننده زیرزمینی + عکس
احسان علیخانی در استادیوم آزادی + عکس
خودروی جدید رونالدو + عکس