تبلیغات تیم ملی فوتبال
در ایام جام ملت های آسیا شرکتها تنها در صورتی می توانند با اسم و عکس تیم ملی ایران تبلیغ داشته باشند که مجوز آن تبلیغات را از فدراسیون گرفته باشند وگرنه طبق قوانین، فدراسیون از آنها شکایت خواهد کرد.
یکی از بزرگترین مشکلاتی که فدراسیون فوتبال ایران با آن در ایام جام جهانی دست به گریبان بود، عدم رعایت قوانین بین المللی کپی رایت توسط شرکت‌های داخلی بود که هر گونه تبلیغی را بدون هماهنگی با فدراسیون فوتبال با اسم و عکس و آرزوی موفقیت کردن برای تیم ملی ایران در صدا و سیما، سطح شهر و بیل بوردها انجام دادند و البته بخش حقوقی و حامی مالی فدراسیون از 24 شرکت شکایت و آنها را محکوم کرد و فدراسیون حتی نامه‌ای رسمی به صدا و سیما زد و جلوی روی آنتن رفتن برخی تبلیغات را هم گرفت.

با نزدیک شدن به جام ملتهای آسیا حالا شرایط متفاوت شده و کمیته حقوقی قصد دارد بلافاصله پس از تبلیغات با اسم و عکس تیم ملی ایران از آن شرکتها شکایت کرده و جلوی تبلیغات غیرقانونی را از آنها بگیرد. در واقع بخش حقوقی به حالت آماده باش در آمده تا کسی از حقوق تیم ملی ایران که متعلق به همه مردم است استفاده و نفع شخصی نبرد. البته با توجه به شکایت‌های اخیر فدراسیون پس از جام جهانی این سو استفاده و قانون شکنی در جام ملتها کمتر رخ خواهد داد چرا که بالاخره شرکتهای ایرانی هم مجبور به اجرای قوانین بین المللی خواهند شد و با آن آشنایی بیشتری پیدا خواهند کرد.

البته شرکتها می توانند با اسم و عکس تیم ملی کالاهای خود را تبلیغ کنند اما با مجوز رسمی فدراسیون فوتبال ایران.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
نخستین تمرین تیم ملی در آفریقای جنوبی + تصاویر
کریس رونالدو در کنار مادرش + عکس
کلیپس در فوتبال بانوان دردسرساز شد!
قهرمان کشتی جهان در حال واکس زدن کفش زائران + عکس
فابرگاس و همسرش آماده جشن کریسمس + عکس