برترین بازیکنان دنیا
نشریه اکیپ فرانسه برترین بازیکنان دنیا در سال 2014 میلادی را معرفی کرد.
نشریه اکیپ فرانسه اقدام به انتشار فهرستی 100 نفره از برترین بازیکنان فوتبال جهان در این سال کرده است که نام "مانوئل نویر" دروازه‌بان تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ در صدر آن دیده می‌شود و پس از او "کریستیانو رونالدو"، ستاره پرتغالی رئال مادرید و "لیونل مسی"، مهاجم آرژانتینی بارسلونا قرار دارند.

نویر در سالی که رو به پایان است، به همراه بایرن مونیخ قهرمانی در بوندس‌لیگا و جام حذفی آلمان را تجربه کرد و دو ماه پس از آن بزرگترین افتخار دوران بازیگری‌اش، قهرمانی جام جهانی 2014 را به همراه ژرمن‌ها به دست آورد. او با واکنش‌های فوق‌العاده‌اش در جام بیستم، وقتی که خودش را به عنوان یک دروازه‌بان - سوئیپر حرفه‌ای معرفی کرد، توانست کفش طلای جام جهانی را به عنوان برترین دروازه‌بان این رقابت‌ها از آن خود کند و به سبب آن در میان سه نامزد نهایی کسب توپ طلا نیز قرار گرفته است.

در رده‌بندی 100 بازیکن برتر دنیا از نگاه اکیپ، "دیه‌گو کاستا" رده‌ بالاترین بازیکن اسپانیایی است که در رده دوازدهم قرار دارد. "کریستیانو رونالدو"، "تونی کروس"، "کریم بنزما"، "گرث بیل"، "خامس رودریگس"، "لوکا مودریچ"،‌ "سرخیو راموس"، "رافائل واران"، "سامی خدیرا"، "مارسلو"، "کیلور ناواس" و "دنی کارواخال" بازیکنانی هستند که از رئال مادرید در این فهرست حضور نامشان دیده می‌شود.

در همین حال "لیونل مسی"، "نیمار"، "لوئیز سوارز"، "خاویر ماسکرانو"، "آندرس اینیستا"، "سرخیو بوسکتس"، "کلودیو براوو"، "دنی آلوز"، "ایوان راکیتیچ" و "جوردی آلبا" هم بازیکنان بارسلونایی این فهرست هستند.

رده‌بندی 10 بازیکن برتر جهان از نگاه نشریه اکیپ به شرح زیر است:

1- مانوئل نویر

2- کریستیانو رونالدو

3- لیونل مسی

4- آرین روبن

5- فیلیپ لام

6- آنخل دی‌ماریا

7- نیمار

8- توماس مولر

9- لوئیز سوارز

10- زلاتان ابراهیموویچ


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:sport.jamejamonline.ir


مطالب پیشنهادی :
ورزشکار سال اروپا انتخاب شد
فرزند زیبای کاسیاس + عکس
کریستیانو رونالدو و پسرش در لباس عربی + عکس
دستگیری دو بازیکن لیگ برتری در پارتی ولنجک
امیر تتلو با پرسپولیسی ها تمرین کرد + عکس