قهرمان آسیا
چند سال پیش کشتی‎گیری با موهای طلایی چهره شد و عناوین زیادی در رقابت‎های بین‎المللی و کشوری کسب کرد اما حالا او در دام اعتیاد گرفتار شده است.
وی که سابقه حضور در همه رده های سنی تیم ملی کشتی فرنگی را دارد، بعد از اینکه توانست قهرمان کشتی فرنگی بزرگسالان آسیا شود با تیم ملی در رقابت های جام جهانی هم قهرمان شد. محمد بنا سرمربی وقت تیم ملی اعتقاد ویژه ای به او داشت.

وی در اواخر سال 91 بر اثر سانحه ای که با موتورسیکلت رخ داد، پایش شکست و بعد از آن دیگر در رقابت های کشتی نتوانست آنطور که باید و شاید ظاهر شود و کم کم دیگر اسمی از او در هیچ رقابتی نبود.

این فرنگی کار لرستانی وقتی که مصدوم شد تأکید کرد که بعد از رفع مصدومیت با قدرت به کشتی برمی گردد اما هرگز برنگشت و حالا نیز شرایط مساعدی ندارد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت این کشتی گیر با محمود ترابی رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد و محسن مرادی مربی سازنده ی او گفت وگو کردیم.

این فرنگی کار از سیستم ورزش خارج شده است

ترابی با بیان اینکه او از سیستم ورزش بیرون آمده، افزود: « او با توجه به شرایطی که داشت از ورزش کنار کشید و دیگر کشتی نمی گیرد.»

وی درباره اینکه برخی می گویند این کشتی گیر در دام اعتیاد گرفتار شده و حتی پول خرید مواد مخدر ندارد، ادامه داد: «وضعیت مالی خانواده اش خوب است و پاداش هایی از جمله یک زمین مسکونی که بعد از درخشش در چندین رقابت بین المللی به وی تعلق گرفت، بالای 100 میلیون تومان ارزش دارد و این که می گویند پول ندارد، کذب است ولی نه برای مواد مخدر.»

رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد یادآور شد: «هنوز عکس او داخل اداره آویزان است و دل مان نمی آید آن عکس را برداریم.»

ترابی تأکید کرد: «اگر او اراده کند و بخواهد دوباره به ورزش برگردد حمایت همه جانبه ای از او خواهیم کرد و از هر کمکی که از دستمان برآید دریغ نخواهیم کرد.»

وی خاطرنشان کرد: « در حال حاضر نمی دانم اعتیاد دارد یا نه اما قبلاً که دچار این معضل شده بود، چند بار او را اصلاح کردیم.»

دوستان خوبی نداشت

محسن مرادی مربی سازنده وی نیز گفت: «کسانی که در اطرفش پرسه می زدند در حد او نبودند و باید با ورزشی ها رفاقت می کرد که این کار را انجام نداد و دوستان خوبی نداشت.»

وی ادامه داد: «البته خودش هم می خواست و کسی به زور او را وادار نکرده بود که به این دام بیفتد.»

مرادی اظهار کرد: «هفته گذشته او را دیدم که پیشنهاد دادم اگر نمی خواهد کشتی بگیرد، حداقل به عنوان مربی روی رده های پایه کار کند، چون می تواند چند قهرمان تحویل دهد. او اعجوبه ای است در کشتی و حیف است این همه توانایی به هدر برود.»

این مربی در ادامه تأکید کرد: «از 12-13 سالگی و هنگامی که 26 کیلو وزن داشت با او هستم و زندگی ام را به پای وی گذاشته ام و در مدتی که در کشتی هستم هنوز فرنگی کاری مثل او ندیده ام.»

وی با بیان اینکه برای ما هم باعث افتخار است که وی برگردد، اضافه کرد: «خیلی ها دوست دارند دوباره او را روی تشک ببینند اما این امر به خودش بستگی دارد و باید قدم اول را بردارد.»

ورزشکاران زیادی بوده اند که مسیر زندگی شان را اشتباه رفته اند اما برگشته اند و پاک شده اند. این فرنگی کار هم که خیلی ها را روی تشک خاک و ضربه کرد الان خودش با خیمه سنگین اعتیاد مواجه شده اما می تواند از این خیمه رها شده و دوباره به تشک برگردد. فقط همت می خواهد همتی از نوع ورزشی.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
دونده ماراتن ایران سهمیه المپیک 2016 را کسب کرد
نتیجه دیدار ایران و عراق
زن جدید در زندگی رونالدو + تصاویر
فحاشی ضدانقلابی ها به ستاره والیبال ایران + عکس
قهرمانان برتر سال 2014 ایران معرفی شدند