ریکلمه
بازیساز سابق تیم ملی آرژانتین و باشگاه بوکاجونیورز از فوتبال خداحافظی کرد.
"خوان رومان ریکلمه" که در المپیک 2008 موفق شده بود عنوان قهرمانی را با تیم ملی فوتبال آرژانتین کسب کند اعلام کرد از دنیای فوتبال کناره گیری کرده است. او گفت: تصمیم گرفتم که دیگر فوتبال بازی نکنم. از زمانی که با آرژانتینیوس جونیورز به دسته بالاتر صعود کردیم، این تصمیم را گرفتم. پیشتر گفته بودم تا زمانی فوتبال بازی می کنم که برایم هیجان انگیز باشد. اکنون هم فکر می کنم بهترین زمان برای گرفتن این تصمیم در آرامش بود و از این پس نیز دیگر فوتبال بازی نخواهم کرد.

ریکلمه یکی از بهترین بازیکنان نسل خودش بود. او سه بار در جام لیبرتادورس عنوان قهرمانی را کسب کرد و جام بین قاره ای را هم با بوکاجونیورز به دست آورد. او یک بار بهترین بازیکن سال آمریکای جنوبی شد و چهار بار هم عنوان بهترین بازیکن کشور آرژانتین را به دست آورد.

او پس از آن که دومین بار قهرمانی در لیبرتادورس را جشن گرفت، راهی بارسلونا اسپانیا شد. ریکلمه در این باشگاه به هیچ وجه موفق عمل نکرد تا راه رونالدینیو را برای پیوستن به آبی - اناری ها هموار کند. او سپس راهی ویارئال شد و با نمایش درخشان خود در سال 2006، این تیم را به نخستین نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید اما در دو دیدار رفت و برگشت آنها مغلوب آرسنال شدند.

ریکلمه در جام جهانی 2006 نیز در ترکیب آرژانتین به میدان رفت. او 51 بار برای آلبی سلسته بازی کرده و 17 گل نیز به ثمر رساند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
برنامه ورود تیم ملی به تهران
میز شام کاپیتان چلسی و همسرش + عکس
ناامیدی ملی پوشان پس از شنیدن رای AFC + عکس
ستاره‌های بارسلونا در جشن تولد فرزند پیکه و شکیرا + تصاویر
درخواست ایران رد شد