تبریک شیخ سلمان
شیخ سلمان گفت: به چهار تیم عراق، امارات، کره جنوبی و استرالیا به دلیل ارائه بازی های زیبا و رسیدن به مرحله نیمه نهایی تبریک می‌گویم.
هر چند تصمیم‌گیری عجیب کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد نادیده گرفتن شکایت ایران در ارتباط با پرونده دوپینگ بازیکن عراقی، جامعه جهانی را متعجب کرد اما "شیخ سلمان" رئیس قطری AFC در این رابطه سکوت اختیار کرده و ترجیح داد بدون اشاره به موضوع تضعیف حق فوتبال ایران به سخنرانی در رابطه با دیگر مسائل دوره شانزدهم جام ملت های آسیا بپردازد.

بر اساس این گزارش، شیخ سلمان در نشست رسانه‌ای گفت: به چهار تیم عراق، امارات، کره جنوبی و استرالیا به دلیل ارائه بازی های زیبا و رسیدن به مرحله نیمه نهایی تبریک می‌گویم.

برخلاف عقیده بسیاری که می‌گویند رسیدن تیمهای عراق و امارات به مرحله نیمه نهایی شگفتی این جام بوده است من معتقدم اینطور نیست، در فوتبال هیچ نتیجه‌ای تضمین شده نیست و گذشتن از سد حریفان قدرتمند و صاحب نام بخشی از نکات شیرین فوتبال است.

امارات دارای تیم فوتبال قدرتمند و سازماندهی شده‌ای است. اتحادیه فوتبال این کشور برنامه بلند مدتی برای تقویت تیم ملی امارات دنبال کرد و به نتیجه مطلوب هم رسید. تیم فوتبال عراق بازی بسیار زیبایی مقابل ایران به نمایش گذاشت.

شیخ سلمان در ادامه افزود: همیشه سعی  کرده‌ام راجع به نکات مثبت واقعه‌ای صحبت کنم و از بحث و مجادله در مورد نکات منفی پرهیز کنم. به شما اطمینان می‌دهم شاهد برگزاری بازی های جذاب و دیدنی در مرحله‌ نیمه نهایی و فینال  جام ملتهای آسیا خواهید بود.

-جام جهانی 2022 در زمستان برگزار می‌شود

شیخ سلمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به میزبانی قطر در بازیهای جام جهانی 2022 اشاره کرد و گفت: بهترین زمان برای برگزاری این مسابقات فصل زمستان و ماههای نوامبر و دسامبر است.

موضوع تغییر برنامه لیگ‌های فوتبال امری قابل حل است و لزومی ندارد در رابطه با آن احساس نگرانی کنیم.

لازم به ذکر است، دمای هوای قطر در ماههای ژوئن و جولای که تاریخ سنتی برگزاری بازیهای جام جهانی است تا 50 درجه سانتیگراد هم می‌رسد اما لابی قدرتمند قطر موجب شد فیفا دشواریهای موجود را نادیده گرفته و با میزبانی این کشور موافقت کند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:varzesh11.com


مطالب پیشنهادی :
نتیجه دیدار کره جنوبی و عراق
میز شام کاپیتان چلسی و همسرش + عکس
ناامیدی ملی پوشان پس از شنیدن رای AFC + عکس
ستاره‌های بارسلونا در جشن تولد فرزند پیکه و شکیرا + تصاویر
درخواست ایران رد شد