برتری لیورپول
لیورپول در حساس ترین دیدار هفته سی و چهارم لیگ برتر موفق شد با نتیجه 3 بر 2 منچستر‌سیتی را شکست دهد تا صدرنشینی خودش را حفظ کند.
هفته ‌سی و چهارم لیگ جزیزه با یک دیدار ادامه یافت که در آن لیورپول موفق شد با نتیجه 3 بر 2 منچستر‌سیتی را شکست دهد. این بازی فینال گونه در حالی آغاز شد که لیورپول برای حفظ صدرنشینی نیاز به دهمین برد متوالی خود داشت. منچسترسیتی نیز که با 2 بازی کمتر نسبت به لیورپول با اختلاف 4 امتیاز در رده سوم قرارداشت فرصت داشت تا با پیروزی در آنفیلد گوی سبقت از لیورپول را بدزد و خود را به جام نزدیک تر کند. پیش از این بازی مراسم ویژه ای به مناسبت فاجعه هیلسبورو برگزار شد.

بازی با فشار لیورپول آغاز شد و در همان ابتدا "رحیم استرلینگ" موفق شد با استفاده از پاس "لوییز سوارز" و به نمایش گذاشتن مهارت فردی خود در دقیقه 6 دروازه "جو هارت" را باز کند. هفتمین گل فصل "استرلینگ" باعث شد تا رکورد گلزنی لیورپول به 25 بازی متوالی برسد.

در ادامه بازی کمی متعادل تر شد و دو تیم حملاتی را روی دروازه یکدیگر تدارک دیدند. اما در دقیقه 19 کار سیتی سخت تر شد. "یایا توره"، رهبر خط میانی سیتی مصدوم شد و "خاوی گارسیا" جایگزین وی شد.

در ادامه فشارهای لیورپول نتیجه داد و گل دوم قرمزهای "مرسی ساید" به ثمر رسید. ضربه فوق العاده "استیون جرارد" توسط "جو هارت" راهی کرنر شد و "مارتین اشکرتل"، مدافع گلزن لیورپولی ها موفق شد بالاتر از مدافعان سیتی ضربه سر را بزند و برای بار دوم دروازه "جو هارت" را باز کند.

سیتیزن ها که کار خود را سخت می دیدند در ده دقیقه پایانی نیمه اول به امید جبران حداقل یک گل به شدت دروازه لیورپول را مورد تهاجم قرار دادند. در یکی از بهترین موقعیت های این تیم ضربه "سیلوا" توسط "سیمون مینیوله" مهار شد. هم چنین بازیکنان سیتی چندین بار دیگر در دقایق پایانی نیمه اول دروازه لیورپول را تهدید کردند.

نیمه دوم اما با کولاک منچسترسیتی آغاز شد؛ فشار های بی امان آبی های منچستر و اضافه شدن "جیمز میلنر" بالاخره پس از 12 دقیقه جواب داد و "داوید سیلوا" موفق شد روی یک کار تیمی فوق العاده یکی از گل ها را پاسخ دهد. پاس این گل توسط "جیمز میلنر" داده شد.

در این بین "لوییس سوارز" در مقابل چشمان داور خود را به زمین انداخت و سعی در فریب داور داشت؛ اما "مارک کلاتنبرگ" علیرغم دیدن این صحنه اعتقادی به نشان دادن کارت زرد نداشت تا "سوارز" در میدان باقی بماند؛ سوارز در صورت دریافت کارت زرد از زمین مسابقه اخراج می شد.

اما بازیکنان سیتی دست بردار نبودند و تنها 5 دقیقه بعد "گلن جانسن" به اشتباه دروازه لیورپول را باز کرد تا بازی به تساوی کشیده شود. ضربه "سیلوا" با برخورد به پای "جانسن" تغییر مسیر داد و وارد دروازه لیورپول شد.

اما در حالی که یاران منچستر سیتی با اضافه شدن "سرخیو آگوئرو" به زدن گل سوم امید داشتند اشتباه مرگ بار کاپیتان "کمپانی" باعث شد تا "فیلیپه کوتینیو" گل سوم را به ثمر برساند. دفع ناقص توپ توسط کمپانی و ضربه سرضرب و بی نقص "کوتینیو" گل سوم لیورپول را برای لیورپول در بر داشت.

در اواخر بازی "ژوردن هندرسون" به علت تکل خشن مستقیما از بازی اخراج شد تا بازی بعدی لیورپول در برابر نورویچ را از دست بدهد.

با این برد لیورپول با 77 امتیاز در جایگاه نخست باقی ماند و منچستر سیتی با دو بازی کمتر نسبت به سایر مدعیان در جایگاه سوم قرار گرفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
صعود آرسنال به فینال جام حذفی
قایقرانی عروس ملکه انگلیس+ تصاویر
پیغام علی کریمی پس از دعوت نشدن به تیم ملی+ عکس
رقصیدن دو بازیکن منچستر در خیابان+ تصاویر
کری‌خوانی بازیگران و مجریان+ عکس