لیگ قهرمانان اروپا
بوروسیا دورتموند در اولین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا برابر آرسنال به میدان خواهد رفت.
فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با برگزاری 8 دیدار آغاز می‌شود و بار دیگر هیجان به فوتبال باشگاهی اروپا باز می گردد. در حساس ترین دیدار شب نخست لیگ قهرمانان اروپا بوروسیا دورتموند در سیگنال ایدونا‌پارک میزبان آرسنال است. تقابل این دو تیم در همین ابتدای بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا خیلی زود هیجان را به فوتبال اروپا باز خواهد گرداند.

گروه A یوونتوس – مالمو/ المپیاکوس – آتلتیکومادرید

برای تیمی که در چند سال گذشته به قهرمانی در لیگ ایتالیا رسیده است دیگر قهرمانی در لیگ نمی‌تواند هواداران این تیم را راضی کند. هواداران یوونتوس این بار امیدوار هستند تیمشان بتواند حرف زیادی برای گفتن در این دوره لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد. "بیانکونری" در اولین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا باید از مالمو سوئد پذیرایی کند. یوونتوس این هفته در هفته دوم لیگ ایتالیا موفق شد با دو گل اودینزه را شکست دهد تا با روحیه‌ی خوب به مصاف تیم سوئدی برود.

آتلتیکومادرید حالا یکی از تیم‌های مدعی در لیگ قهرمانان اروپا است. شاگردان "دیگو سیمئونه" که اوایل هفته موفق شدند با برتری برابر رئال مادرید فاتح شهرآورد این شهر شود، در اولین دیدار خود باید در یونان به مصاف المپیاکوس برود. آتلتیکومادرید نایب قهرمان دوره قبل لیگ قهرمانان اروپا خیلی از ستاره‌های خود را از دست داده است و حالا با بازیکنانی چون "گریژمان" و "مانژوکیچ" به دنبال تکرار موفقیت‌های دوره قبل است.

گروه B رئال‌مادرید – بازل/ لیورپول – لودوگراتس

رئال مادرید که روز‌های بدی را پشت سر می ‌گذارد، برای فرار از بحران بازل سوئیس را در پیش دارد. دیداری که نمی‌تواند خیلی برای رئال‌مادرید سخت باشد. رئالی‌ها با هدایت "آنچلوتی" در فصل جدید لیگای اسپانیا از 3 بازی خود متحمل 2 شکست شده و این نتایج ضعیف باعث شده تیم متمول رئال در رده نازل دوازدهم جای گرفته باشد. به نظر می‌رسد رفتن "ژابی آلونسو" و "آنخل دی‌ماریا" از رئال مادرید به ضرر این تیم تمام شده است. مدافع عنوان قهرمانی حالا باید با ترکیب جدید از قهرمانی خود در این لیگ دفاع کند. تابحال هیچ تیمی نتوانسته از قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا دفاع کند و رئالی‌ها می‌خواهند به اولین تیمی تبدیل شوند که فاتح لیگ قهرمانان شوند.

هواداران لیورپول سه شنبه شب قطعا یکی از خوشحال‌ترین هواداران فوتبال در جهان خواهند بود چرا که پس از مدت ها می توانند آهنگ لیگ قهرمانان اروپا را در ورزشگاه آنفیلد گوش کنند. لیورپول پس از غیبتی نسبتا طولانی به لیگ قهرمانان اروپا برگشته است و در اولین دیدار خود در این مرحله باید با لودوگراتس بازی کند که به نظر می‌رسد ضعیف ترین تیم این گروه باشد. لیورپول بدون "لوئیس سوآرس" به دنبال بازگشتی قدرتمند در لیگ قهرمانان است.

گروه C بنفیکا – زنیت/ موناکو – بایرلورکوزن

بنفیکای پرتغال که فصل گذشته نایب قهرمان لیگ اروپا شد در اولین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا پذیرای زنیت روسیه است. هواداران بنفیکا امیدوار هستند نفرین بله گاتمن دیگر دامن آنها را نگیرد و تیم محبوبشان بتواند امتیازات لازم برای صعود از این گروه را جمع کند.

موناکو بدون دو ستاره خود یعنی "رادامل فالکائو" و "خامس رودریگس" کار سختی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. نماینده فوتبال فرانسه باید در بازی اول خود در لیگ قهرمانان از بایر لورکوزن آلمان پذیرایی کند. تقابل دو تیم قرمزپوش فرانسه و آلمان می تواند به یکی از جذاب ترین بازی های لیگ قهرمانان اروپا در شب نخست تبدیل شود.

گروهD گالاتاسرای – اندرلشت/ دورتموند - آرسنال

گالاتاسرای ترکیه که فصل گذشته صعود دراماتیکی از گروه خود در لیگ قهرمانان اروپا داشت، در اولین دیدار خود در فصل جدید با اندرلشت دیدار خواهد کرد. گالاتاسرای توانست با حذف یوونتوس دست به کار بزرگی بزند اما با شکست برابر چلسی از لیگ قهرمانان اروپا حذف شد. با توجه به شکست بشیکتاش برابر آرسنال در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا، حالا گالاتاسرای تنها نماینده ترکیه در این دوره است.

حساس ترین دیدار شب نخست لیگ قهرمانان اروپا در سیگنال ایدوناپارک برگزار خواهد شد جایی که بوروسیا دورتموند با هدایت "یورگن کلوپ" برابر آرسنال به میدان خواهد رفت. کلوپ هفته گذشته از تقابل با تیم "آرسن ونگر" ابراز خوشحالی کرد و کار این مربی فرانسوی را ستود. دورتموند در هفته سوم بوندسلیگا موفق شد فرایبورگ را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد و آرسنال نیز در هفته چهارم لیگ برتر برابر منچستر‌سیتی با تساوی 2 بر 2 متوقف شد. آرسنال معمولا در آلمان نتایج خوبی گرفته است و توانسته دورتموند و بایرن را در آلمان شکست دهد. باید دید تیم قوی شده ونگر می‌تواند در اولین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان به پیروزی برسد یا در دام شاگردان کلوپ گیر خواهد کرد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا
خالکوبی جدید دیوید بکام + تصاویر
ازدواج یک عروس و داماد در حاشیه والیبال ایران و لهستان + عکس
خبرسازترین زن در دنیای فوتبال + عکس
گران ترین ورزشکار زن ایرانی