بایرن‌ و منچسترسیتی
بایرن‌ مونیخ در اولین دیدار خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا برابر منچسترسیتی به میدان خواهد رفت.
فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از امشب (سه‌شنبه) با برگزاری هشت دیدار آغاز می‌شود. چهارشنبه شب نیز هشت دیدار دیگر از گروه‌های باقی مانده لیگ قهرمانان اروپا برگزار خواهد شد که در حساس‌ترین بازی بایرن‌مونیخ در آلمان از تیم منچسترسیتی پذیرایی خواهد کرد.

* گروه E: بایرن‌ مونیخ - منچسترسیتی / رم - زسکا

بایرن‌مونیخ یکی از تیم‌هایی است که شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارد. آنها با جذب بازیکنانی مثل "لواندوفسکی" و "ژابی آلونسو" امیدوارند بتوانند به این مهم دست یابند. شاگردان "پپ گوآردیولا" در همین گام نخست برابر تیم سخت‌کوش منچسترسیتی قرار گرفتند. این دو تیم فصل گذشته نیز با هم همگروه بودند که بایرن‌مونیخ توانست در انگلیس منچسترسیتی را ببرد ولی تیم انگلیسی در بازی برگشت توانست جبران کند و بایرن‌مونیخ را در آلمان شکست دهد.

رم و زسکا مسکو دیگر دیدار این گروه را برگزار خواهد کرد. شاگردان "گارسیا" که در دو هفته‌ نخست سری A به دو پیروزی دست یافتند حالا باید در اولین دیدار خود برابر زسکا در لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرند. رم پس از چند سال غیبت، حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می‌کند تا جای خالی تیم‌هایی نظیر میلان و اینتر پر شود.

* گروه F: بارسلونا – آپوئل / آژاکس – پاری‌سن‌ژرمن

بارسلونا یکی دیگر از مدعیان قهرمانی در دیدار نخست خود در لیگ قهرمانان اروپا در دیداری به نظر آسان برابر آپوئل قبرس قرار خواهد گرفت. شاگردان "انریکه" که فصل جدید را خوب شروع کردند و توانستند در هر سه دیدار برنده باشند، می‌توانند این شروع خوب را در لیگ قهرمانان اروپا نیز ادامه دهند. تنها غایب بارسلونا در بازی فردا شب (چهارشنبه) "لوئیس سوآرس" اروگوئه‌ای است. درخشش "مسی" و "نیمار" در بازی بارسلونا و بیلیائو، هواداران بارسا را امیدوار کرده است که ناکامی فصل قبل جبران شود.

آژاکس در هلند باید از تیم پاری‌سن‌ژرمن فرانسه پذیرایی کند. این دیدار می‌تواند یکی از جذاب‌ترین دیدارهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود؛ چرا که رقابت اصلی برای صعود از این گروه بین این دو تیم است تا یک تیم به همراه بارسلونا بتواند به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان راه یابد. پاری‌سن‌ژرمن با جذب بازیکنان بزرگی همچون "داوید لوئیز" نمی‌خواهد حذف زودهنگامی از این رقابت‌ها داشته باشد. از طرفی آژاکس نیز که در سال های گذشته همواره در مرحله گروهی حذف شده است به دنبال حضور در مرحله حذفی این رقابت‌هاست.

* گروه G: چلسی – شالکه / ماریبور – اسپورتینگ لیسبون

چلسی پس از شروع خوب در لیگ برتر و کسب چهار پیروزی پی در پی حالا باید در لیگ قهرمانان اروپا کارش را شروع کند. آنها در اولین دیدار برابر شالکه آلمان قرار خواهند گرفت. دیدار این دو تیم نیز یکی دیگر از دیدارهای تکراری لیگ قهرمانان است؛ چرا که دو تیم فصل گذشته در مرحله گروهی با هم دو دیدار برگزار کردند که چلسی در هر دو دیدار موفق شد شالکه را با نتیجه‌ سه بر صفر شکست دهد. تیم آلمانی این هفته‌ در بوندسلیگا برابر گلادباخ متحمل شکست سنگین چهار بر یک شد ولی چلسی موفق شد با نتیجه‌ چهار بر دو سوآنزی را شکست دهد.

ماریبور یکی از ناشناخته‌ترین تیم‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپاست که باید برابر اسپورتینگ لیسبون به میدان برود. تیم پرتغالی این فصل می‌تواند شانس صعود به مرحله بعد لیگ قهرمانان را داشته باشد. حضور "نانی" در ترکیب اسپورتینگ لیسبون از نکات جالب این دیدار می‌تواند باشد.

* گروه H: پورتو – باته بوریسف / آتلتیک بیلبائو – شاختار دونتسک

پورتوی پرتغال در اولین گام خود در لیگ قهرمانان اروپا به نظر کار سختی نداشته باشد. آنها باید برابر باته‌بوریسف بلاروس قرار گیرند که حریف چندان سختی برای تیم پرتغالی نخواهد بود. با توجه به این که این گروه تقریبا تیم قدرتمندی ندارد و تیم‌ها تقریبا از قدرت یکسانی برخوردارند، به نظر می‌رسد شاهد رقابت نزدیکی بین این تیم‌ها باشیم.

آتلتیک‌بیلبائو باید در گام نخست خود در لیگ قهرمانان برابر شاختار به میدان برود. بیلبائو که اوایل هفته‌ در لیگ اسپانیا برابر بارسلونا با دو گل شکست خورد، امیدوار است بتواند نماینده شایسته‌ای برای لیگا در سطح قاره باشد. آنها فصل گذشته نیز در لیگ قهرمانان حاضر بودند ولی در همان دور گروهی حذف شدند. علاوه بر آن "آندر هررا" یکی از ستاره های این تیم اسپانیایی نیز دیگر در بیلبائو توپ نمی‌زند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
آغاز لیگ قهرمانان اروپا
شباهت سیاسی به یک شخصیت انیمیشنی + عکس
تشکر قلعه نویی از خانمی با مانتوی آبی + عکس
حمایت تینا آخوند تبار از والیبالیست ها + عکس
حال و هوای رختکن تیم ملی والیبال بعد از صعود + فیلم