پیروزی دورتموند
بوروسیا دورتموند و رئال مادرید گام اول را در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا محکم برداشتند.
دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا شب گذشته (سه شنبه) با برگزاری هشت دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی‌ها رئال مادرید و بوروسیادورتموند برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند.

بوروسیادورتموند در ورزشگاه زیگنال ایدونا پارک میزبان آرسنال بود که در نهایت موفق شد با دو گل به برتری برسد. برای دورتموند در این دیدار "چیرو ایموبیل" در دقیقه‌ 45 و "پیر امریک" در دقیقه‌ 48 گلزنی کردند تا شاگردان "یورگن کلوپ" گام اول را در لیگ قهرمانان اروپا محکم بردارند.

رئال مادرید، مدافع عنوان قهرمانی نیز در اولین دیدار خود در لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی پر گلی دست یافت و موفق شد با نتیجه‌ پنج بر یک بازل سوئیس را در هم بکوبد.

برای رئال در این دیدار" مارک سوچی" (گل به خودی) در دقیقه‌ 14، "گرت بیل" در دقیقه‌ 30 ، "کریستیانو رونالدو" در دقیقه‌ 31 ، "خامس رودریگس" در دقیقه‌ 36 و "کریم بنزما" در دقیقه‌ 79 گلزنی کردند تا رئالی‌ها با این پیروزی ناکامی هفته‌های اخیر خود را به دست فراموشی بسپارد. در این دیدار باشگاه رئال‌مادرید از "ایکر کاسیاس" دروازه‌بان تیم خود که در بازی های اخیر مورد انتقاد هواداران این تیم قرار گرفته بود، تجلیل کرد.

کریستیانو رونالدو نیز با گلی که در این بازی به ثمر رساند، تعداد گل های اروپایی خود را به عدد 69 رساند تا تنها 2 گل تا رسیدن به رکورد گلزنی "رائول" در لیگ قهرمانان اروپا فاصله داشته باشد. رائول با 71 گل زده سال‌هاست که برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا محسوب می‌شود.

در دیگر دیدار حساس شب گذشته لیورپول پس از مدت‌ها در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفت و موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک لودوگراتس را شکست دهد.

"ماریو بالوتلی" در دقیقه‌ 82 توانست گل نخست را بازی را به ثمر برساند، ولی "آبالو" در دقیقه‌ 90 لودوگراتس را به گل تساوی رساند. این پایان کار نبود. "استیون جرارد"، کاپیتان لیورپول موفق شد در ثانیه های پایانی از روی نقطه پنالتی گل دوم تیمش را به ثمر برساند تا این دیدار با برتری دو بر یک "لک لک‌ها" به پایان برسد.

یوونتوس نیز شب گذشته در تورین به دیدار مالمو رفت و در پایان صاحب برتری دو بر صفر شد. برای بیانکونری در این دیدار "کارلوس توس" دو بار در دقیقه‌ 59 و 90 گلزنی کرد.

آتلتیکو مادرید نایب قهرمان فصل گذشته نیز در اولین دیدار خود ناامیدکننده ظاهر شد و برابر تیم یونانی المپیاکوس با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد.

** تابلوی نتایج:

* یوونتوس 2- مالمو صفر

* المپیاکوس 3 – آتلتیکو مادرید 2

* رئال مادرید 5 – بازل یک

* لیورپول 2 – لودوگراتس یک

* بنفیکا صفر – زنیت 2

* موناکو یک – بایر لورکوزن صفر

* دورتموند 2 – آرسنال صفر

* گالاتاسرای یک – اندرلخت یک

رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (چهارشنبه) با برگزاری هشت دیدار دیگر ادامه خواهد یافت که برنامه این بازی‌ها به شرح زیر است:

* بایرن‌ مونیخ – منچسترسیتی

* رم – زسکا

* بارسلونا – آپوئل

* آژاکس – پاری‌سن‌ژرمن

* چلسی – شالکه

* ماریبور – اسپورتینگ لیسبون

* پورتو – باته بوریسوف

* بیلبائو – شاختار


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
جدال سخت بایرن‌ با منچسترسیتی
اقدام بسیار زشت ستاره استقلال + عکس
هدیه کریس رونالدو به هدایتی + عکس
پله و همسر ژاپنی اش + عکس
مجری مشهور زن تلویزیون حامی تیم لیگ برتری شد + تصاویر