مسی
لیونل مسی با هت تریک برای بارسلونا توانست برترین گلزن لیگا شود.
هفته‌ دوازدهم لیگای اسپانیا شب گذشته (شنبه) با برگزاری دو دیدار دیگر ادامه یافت که در حساس‌ترین بازی بارسلونا در خانه به دیدار سویا رفت و در پایان موفق شد با نتیجه‌ پرگل پنج بر یک به پیروزی برسد.

در این دیدار طلسم گل نزدن‌های مسی در بارسلونا شکست و او توانست به برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود.

بارسلونا در دقیقه‌ 21 توانست به گل برسد. این "لیونل مسی" آرژانتینی بود که موفق شد با ضربه ایستگاهی هنرمندانه تیمش را از حریف پیش اندازد. پس از این گل بازی روند آرامی به خود گرفت و دو تیم بازی محتاطانه‌ای را به نمایش گذاشتند.

شاگردان "امری"، سعی در ایجاد ضد حملات خطرناک بر روی دروازه بارسلونا داشتند تا بتوانند از این حربه به گل برسند، ولی هوشیاری خط دفاع بارسلونا این اجازه را به آنها نداد تا نیمه نخست با برتری یک بر صفر آبی اناری‌ها به پایان برسد.

هنوز دو دقیقه‌ از نیمه دوم این رقابت نگذشته بود که سویا توانست گل خورده را جبران کند. ضربه "ویتولو" با برخورد به "یوردی آلبا"، مدافع بارسلونا وارد دروازه این تیم شد تا بازی به تساوی کشیده شود. البته تنها دو دقیقه‌ بعد باز هم این بازیکنان بارسلونا بودند که توانستند به گل برسند.

ضربه ایستگاهی "ژاوی" را "نیمار" برزیلی با ضربه سر وارد دروازه سویا کرد تا این شاگردان "گارسیا" باشند که بار دیگر از حریف خود پیش بیافتند.

پس از این گل بازیکنان بارسلونا ابتکار عمل را به دست گرفتند. "نیمار" و "مسی" درخشش خود را آغاز کردند و تا این که در دقیقه‌ 65 پاس "لوئیس سوآرس" را "ایوان راکیتیچ" وارد دروازه تیم سابق خود کرد تا اختلاف به دو گل برسد.

در ادامه همکاری لیونل مسی و نیمار باعث شد تا فوق ستاره آرژانتینی گل چهارم این بازی را به ثمر برساند تا با شکستن رکورد گلزنی "تلمو زارا" به برترین گلزن تاریخ لیگا تبدیل شود.

شش دقیقه‌ بعد باز هم لیونل مسی با حرکت انفرادی خود توانست "بتو"، دروازه‌بان سویا را مغلوب کند تا در این مسابقه هت تریک کرده باشد. مسی حالا با دو گل بیشتر از تلمو زارا برتری گلزن تاریخ لیگاست.

در دیگر دیدار برگزار شده لاکرونیا در خانه به مصاف رئال سوسیداد رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

در جدول رده‌بندی لیگا رئال مادرید با کسب 30 امتیاز در صدر قرار دارد. تیم‌های بارسلونا و آتلتیکومادرید نیز در رده‌های دوم و سوم جای گرفته‌اند. امروز و امشب رقابت‌های لیگا با چهار بازی دیگر ادامه می یابد که در حساس‌ترین بازی دو تیم همشهری لوانته و والنسیا برابر هم به میدان خواهند رفت.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
رکورد رونالدو در شب پیروزی رئال
احسان حدادی بر سر مزار مرتضی پاشایی + عکس
پسر سید حسن خمینی در مراسم افتتاح رستوران قلعه نویی + عکس
شام غریبان استقلالی ها در رستوران امیر قلعه نویی + تصاویر
نخستین زن آسیایی تیم ملی کریکت انگلستان در رادیو بی بی سی + عکس