برترین دروازه‌بان های 2014
اسامی نامزدهای برترین دروازه‌بان سال فیفا برای قرار گرفتن در تیم برتر سال ۲۰۱۴ منتشر شد.
"مانوئل نویر" آلمانی، "کلودیو براوو" شیلیایی، "تیبات کورتوا" بلژیکی، "ایکر کاسیاس" اسپانیایی و "جیان‌لوئیجی بوفون" ایتالیایی پنج دروازه‌بانی هستند که در فهرست برترین‌های فیفا برای قرار گرفتن در تیم برتر سال 2014 که در مراسم اهدای توپ طلا معرفی خواهد شد، قرار گرفتند.

اتحادیه جهانی بازیکن (FIFPro) و فیفا اسامی نامزدهای برترین دروازه‌بانان که بخشی از لیست 55 نفره بازیکنانی است که به تیم برتر نهایی راه پیدا می‌کنند را منتشر کرد. لیست کامل نامزدهای این تیم اول دسامبر منتشر خواهد شد.

این جایزه توسط خود بازیکنان تعیین می‌شود. تیم برتر شامل یک دروازه‌بان، چهار مدافع، سه هافبک و سه مهاجم می‌شود.

فهرست نامزدهای برترین مدافعان، هافبک‌ها و مهاجمان به ترتیب 26 نوامبر، 28 نوامبر و اول دسامبر منتشر می‌شود.

نویر، دروازه‌بان بایرن‌مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان برترین دروازه‌بان مسابقات جام‌جهانی 2014 برزیل شد. او دروازه‌بان تیم برتر 2013 نیز بود.

ایکر کاسیاس، کاپیتان رئال مادرید و تیم ملی فوتبال اسپانیا به مدت پنج سال متوالی از سال 2008 تا 2012 برترین دروازه‌بان سال فیفا شد. بوفون از یوونتوس نیز در سال 2006 و 2007 این افتخار را کسب کرد و تنها دروازه‌بانی است که از زمان ابداع این جایزه در سال 2005 در تمام ادوار نامزد بهترین دروازه‌بان بوده است.

براوو، دروازه‌بان سابق رئال سوسیداد و دروازه‌بان فعلی بارسلونا و کورتوا دروازه‌بان سابق اتلتیکو مادرید و دروازه‌بان فعلی چلسی نیز در این فهرست قرار دارند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:jamnews.ir


مطالب پیشنهادی :
درخشان: دست بازیکنانم را می‌بوسم
ستاره پرسپولیس در دربی به یاد مرتضی پاشایی + عكس
حواشی دربی 79 + تصاویر
کری مهراوه شریفی نیا برای استقلالی‌ها + عکس
کریستیانو رونالدو و پسرش در کنار درخت کریسمس + عکس