صعود چلسی
چلسی و شفیلد یونایتد با برتری برابر حریفانشان به نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس راه یافتند.
مرحله یک چهارم نهایی جام اتحادیه انگلیس شب گذشته (سه شنبه) با برگزاری دو دیدار آغاز شد که در حساس‌ترین بازی چلسی در خانه دربی کانتی به میدان رفت و موفق شد با نتیجه‌ سه بر یک به پیروزی برسد تا به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

چلسی از همان ابتدا بر حریف خود مسلط شد و موفق شد توپ و میدان را در دست بگیرد. همکاری خوب "سسک فابرگاس" و "ادن هازارد" باعث شد تا ها‌فبک بلژیکی در دقیقه‌ 23 با شوتی زمینی گل نخست تیمش را به ثمر برساند. پس از این گل نیز بازیکنان چلسی چند موقعیت جدی روی دروازه‌ حریف خود ایجاد کردند که جدی ترین موقعیت را "دیدیه دروگبا" در دقیقه‌ 40 از دست داد. اواخر نیمه نخست اتفاق بدی برای تیم چلسی رخ داد و آن هم مصدومیت "کورت زوما"، مدافع فرانسوی بود که با "پیتر چک" برخورد کرد و به شدت از ناحیه صورت آسیب دید.

مصدومیت زوما به قدری شدید بود که نزدیک به پنج دقیقه‌ از زمان بازی برای مداوای او سپری شد تا این مدافع 20 ساله به بیمارستان منتقل شود و "برانیسلاو ایوانوویچ" وارد زمین شود.

نیمه نخست با برتری یک بر صفر چلسی به پایان رسید. در نیمه دوم نیز آبی پوشان لندن توانستند ابتکار عمل را در دست بگیرند و در دقیقه‌ 56 با ضربه ایستگاهی "فیلیپه لوئیس" به گل دوم برسد. لوئیس 29 ساله با پای چپ موفق شد با یک ضربه ایستگاهی هنرمندانه گل دوم چلسی را به ثمر برساند. پس از این گل بازیکنان میزبان سراپا حمله شدند و توانستند یکی از گل‌های خورده را جبران کنند.

"کرگ بیرسون" در دقیقه‌ 71 موفق شد دروازه‌ پتر چک را باز کند تا تیمش کمی امیدوار شود، ولی اخراج "باکستون"، مدافع دربی کانتی تمام امیدهای میزبان را نقش بر آب کرد. پس از 10 نفره شدن میزبان چلسی به شدت حملاتش افزود و موفق شد در دقیقه‌ 82 به گل سوم برسد. ضربه "لویک رمی" را دروازه‌بان دربی کانتی ناقص دفع کرد تا "آندره شورله" از روی توپ برگشتی نهایت استفاده را کند و گل سوم چلسی را به ثمر برساند.

به این ترتیب این دیدار با برتری سه بر یک آبی‌های لندن به پایان رسید.

در دیگر دیدار شب گذشته شفیلد یونایتد موفق شد با گل "مارک مک نالتی" در دقیقه‌ 63 ساوتهمپتون را از جام اتحادیه حذف کند.

دو دیدار دیگر جام اتحادیه انگلیس امشب برگزار می‌شود و طی آن لیورپول به مصاف بورنموث می‌رود و تاتنهام نیز با نیوکاسل دیدار خواهد کرد.

قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس نیز امشب برگزار می‌شود و تیم‌ها حریفان خودشان را در این مرحله خواهند شناخت.

مرحله نیمه نهایی جام اتحادیه انگلیس به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد. بازی‌های رفت دوشنبه 29 و سه شنبه 30 دی و بازی‌های برگشت نیز دوشنبه 6 و سه شنبه 7 بهمن برگزار خواهد شد.

دیدار نهایی جام اتحادیه انگلیس در ورزشگاه ومبلی برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir


مطالب پیشنهادی :
پیروزی منچستر‌یونایتد بر لیورپول
علی دایی به دیدار کودکان مبتلا به ایدز رفت + عکس
معروف ترین ورزشکاران در برج العرب + تصاویر
آرزوی علی دایی برای علی کریمی
ستاره سابق رئال مادرید در کنار تیم هنرمندان + تصاویر