سرمربی استقلال دو دليل عمده برای نيمكت نشين كردن مهاجم تيزهوش و محبوب خود دارد.

قدس:فرهاد مجیدی اصولا بازیکنی است که وقتی تحت فشار ذهنی قرار می‌گیرد کیفیت بازی‌اش به طور محسوسی افزایش می‌یابد. گل‌هایی که مجیدی در بازی با پیکان و پس از آن مقابل راه‌آهن به ثمر رساند حاصل این فشار روانی است؛ فرهاد از زدن این دو گل دنبال رساندن پیامش به گوش هواداران استقلال بود. پیام فرهاد این بود: «من آماده‌ام و حتی می‌توانم در ترکیب اصلی بازی کنم.»


مجیدی کوشید آمادگی خود را به رخ همه بکشد که موفق هم بود. او دوبار پس از اینکه تعویض شد برای استقلال گل زد که گل دومش 3 امتیازی بود و ارزش والایی داشت. با گل‌هایی که مجیدی برای استقلال دقایقی بعد از ورود به میدان به ثمر رساند این سوال به وجود آمده است که آیا شماره 7 در بازی‌های آتی در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت و قلعه‌نویی به پیام غیرمستقیم مجیدی گوش می‌کند؟


شاید هواداران استقلال هم دوست داشته باشند بازیکن محبوبشان در ترکیب اصلی قرار بگیرد اما امیر قلعه‌نویی حالا حالاها قصد ندارد فرهاد را درترکیب اصلی استقلال بازی بدهد البته این حربه ارتباطی به آمادگی مجیدی یا اختلاف‌هایی که از گذشته میان این دو بوده ندارد. شاید اگر فرهاد به اوج آمادگی هم دست یابد و حتی تبدیل به بازیکنی 90 دقیقه‌ای بشود همچنان روی نیمکت باشد چرا که سرمربی آبی‌ها می‌داند با نیمکت‌نشین کردن مجیدی در بازی‌های آتی بازهم به موفقیت‌های چشمگیری دست خواهد یافت. در واقع امیر به این اطمینان رسیده که یکی از راه‌های پیروزی در بازی‌های آتی نیمکت‌نشین کردن مجیدی است و از این راه به دستاوردهای بیشتری هم خواهد رسید.


سواي از ترافيك مهاجمان آماده استقلال روي نيمكت، یکی از دلایلی که قلعه‌نویی را به نیمکت‌نشین کردن فرهاد ترغیب کرده انگیزه‌ای است که این بازیکن در زمان ورود به میدان دارد. امیر می‌داند که اگر بازی گره بخورد فرهاد گزینه بسیار مناسبی برای باز کردن کور‌ترین گره‌ها است. مجیدی شم گلزنی‌اش را در بازی با پیکان و راه‌آهن به خوبی به رخ همه کشاند و با چنگ و دندان گره‌ها را باز کرد و در واقع از موقعیت‌های مرده گل ساخت.


اما دلیل دومی هم در نیمکت‌نشین کردن فرهاد مجیدی وجود دارد. نشستن فرهاد روی نیمکت، دیگر مهاجمان را به تلاشی افزون‌تر وامی‌دارد. در واقع نشستن مجیدی روی نیمکت ترس از تعویض شدن را برای بازیکنان داخل میدان لحظه به لحظه بیشتر خواهد کرد؛ ترسی خواسته امیر قلعه‌نویی که برای به نتیجه رسیدن استقلال بسیار لازم است. در واقع فرهاد یک اهرم است؛ اهرمی برای به جلو راندن استقلال ضمن اینکه خودش نیز وقتی روی نیمکت می‌نشیند با انگیزه‌های زیادی وارد میدان می‌شود.


تاکتیکی که امیر قلعه‌نویی در پیش گرفته یک تاکتیک هوشمندانه است. اگرچه شاید فرهاد مجیدی این تصمیم را دوست نداشته باشد که همینگونه هم هست و او بابت بازی نکردن درترکیب اصلی هرازگاهی میان دیگر همبازی‌هایش گله می‌کند. امیر قلعه‌نویی فردای همان روز که مجیدی برای استقلال در بازی با راه‌آهن گل زد بی پرده اعلام کرد که حالا حالا‌ها نمی‌خواهد به مجیدی در ترکیب اصلی بازی بدهد. شاید امیر قلعه‌نویی هم می‌داند که این مسیر منتج به قهرمانی استقلال در لیگ دوازدهم خواهد شد.






گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:qudsonline.ir


مطالب داغ ورزشی:
تورس از ترکیب ماتادورها خط خورد
کاظمی:کروش نمی توانست نیم ساعت برای رحمتی وقت بگذارد؟
جانشین رحمتی: استرسی ندارم
استقبال از بالوتلی در میلان با دخالت پلیس همراه شد/فیلم